آمادگي موشك‌هاي پدافند هوايي براي سرنگوني هرگونه هواگرد متجاوز

فرمانده عمليات قرارگاه پدافند هوايي تاكيد كرد:

آمادگي موشك‌هاي پدافند هوايي براي
سرنگوني هرگونه هواگرد متجاوز

خبرگزاري فارس: معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) تاكيد كرد: موشك‌ها و سامانه‌هاي قدرتمند پدافند هوايي در راه حفظ آرمان‌ها و اعتقادات، آماده نابود كردن هر نوع هواگرد بيگانه است.
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، در حالي كه تنها چند ساعت تا آغاز بزرگترين رزمايش پدافند هوايي با عنوان "مدافعان آسمان ولايت 3 " باقي مانده است، سرهنگ ابوالفضل فرمهيني معاون عمليات قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در گفتگويي تفصيلي، ضمن تشريح اهداف و برنامه‌هاي اين رزمايش، با اشاره به حضور برخي كشورهاي فرامنطقه‌اي در خاورميانه و خدشه‌دار شدن امنيت عمومي در اين منطقه، اظهار داشت: اولين پيام رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت3، پيام صلح و دوستي براي كشورهاي منطقه بوده و اين رزمايش نشان‌دهنده توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حفظ امنيت خود و حتي كشورهاي منطقه خواهد بود.
* به كوچكترين اشتباه دشمن، بزرگترين پاسخ‌ها را خواهيم داد
فرمهيني با بيان اينكه برگزاري اين رزمايش‌ها نشان‌دهنده عدم نياز به كشورهاي فرامنطقه‌اي در تامين امنيت منطقه خواهد بود، تاكيد كرد: پيام ديگر اين رزمايش دربرابر بدخواهان جمهوري اسلامي ايران اينست كه قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در حفظ امنيت و دفاع از آسمان مقدس جمهوري اسلامي ايران كاملا جدي و مصمم بوده و به كوچكترين اشتباه دشمن، بزرگترين پاسخ‌ها را خواهد داد. وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تدابير اخذ شده از سوي قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء(ص) در برابر تهديدات هرچندوقت يكبار امريكايي‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: آمريكايي‌ها هرازچندگاهي اقدام به بيان جملات تهديد آميز مي‌كنند و مي‌گويند كه گزينه‌هاي ديگري غير از تحريم، در برابر جمهوري اسلامي بر روي ميز دارند.
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه اين نوع گفتار امريكايي‌ها براساس استراتژي "لبه پرتگاه " يا بزرگنمايي تهديد سخت بيان مي‌شود، اضافه كرد: استراتژي لبه پرتگاه اولين بار توسط جان فاستردالس وزير وقت آمريكا در آغاز جنگ سرد با شوروي سابق استفاده شد و اين استراتژي در جايي بكار مي‌رود كه استفاده كننده آن بر اين باور باشد كه از طريق يك تهديد جدي داخلي و خارجي، هدف مورد نظر را به كناره‌گيري از مواضع خود وامي‌دارد. وي با بيان اينكه در واقع اين استراتژي هدايت بحران به سوي جنگ است و نه آغاز جنگ، ادامه داد: اعزام مكرر ناوهاي هواپيمابر آمريكا به خليج فارس، به كار بردن لحن تند در بيانيه‌ها و سخنراني‌ها به گونه‌اي كه احتمال جنگ عليه ايران احساس شود نيز از مصاديق بكارگيري اين استراتژي است.
* شواهد نشان مي‌دهد كه تهديدات امريكا عليه ايران عملي نخواهد شد
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) تاكيد كرد: البته علي رغم اين اظهارات، هرگز از جنگ خبري نيست و اين يك ترفند در غالب عمليات رواني است. فرمهيني همچنين با اشاره به گرفتاري‌هاي مكرر امريكايي ها در باتلاق عراق و افغانستان، افزود: به دلايل مختلف امريكايي‌ها فاقد توان و جرات حمله به ايران در شرايط كنوني هستند. وي خاطرنشان كرد: البته ما نظامي هستيم و حساب و كتابهاي سياسي تاثيري بر آمادگي و هوشياري ما نداشته و ما هميشه خود را براي دفاع از اعتقادات و ارزش‌ها آماده نگه مي‌داريم.
* براي مقابله با تهديدات، گزينه‌هاي متعددي بر روي ميز داريم
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) در عين حال تصريح كرد: البته ما هم گزينه‌هايي را بر روي ميز داريم كه اگر آمريكايي‌ها بخواهند دست از پا خطا كنند، درسي ابدي و تاريخي به آنها خواهيم داد. فرمهيني درخصوص اشراف اطلاعاتي بر روي تحركات دشمنان فرامنطقه‌اي نيز گفت: هرنوع حركت نظامي جدي و يا رزمايشي كه از سوي دشمنان در طول سال‌هاي اخير در عراقي، افغانستان، سومالي، يوگسلاوي و ... انجام شده، دقيقا مورد تجزيه و تحليل ما قرار گرفته و نقاط ضعف دشمن براي ما كاملا مشخص شده است.
وي با بيان اينكه توانمندي نيروهاي ما در دو وجه نبرد كلاسيك و نامتقارن تقويت شده است، اظهار داشت: افكار نيروهاي ما به سوي بروز خلاقيت و نوآوري در راستاي ارتقاء توان رزم سوق داده شده است كه نتايج درخشاني از آن منبعث شده و مردم عزيزمان نيز بخشي از اين نتايج و تدابير را بصورت عملي و عيني در اين رزمايش مشاهده و به فرزندان خود افتخارخواهند كرد.
* صهيونيست‌ها هنوز مهمترين دلايل شكست از حزب‌الله را شناسايي نكردند
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم‌الانبياء(ص) همچنين در خصوص تهديدات رژيم صهيونيستي مبني بر حمله به تاسيسات هسته‌اي كشورمان گفت: صهيونيست‌ها از پس يك گروه معتقد و مسلح به سلاح ايمان به نام حزب‌الله بر نيامدند و اين در حالي است كه اين گروه كوچك از نظر تجهيزات نظامي، سلاح‌هاي چندان پيشرفته‌اي نيز در اختيار نداشتند اما هنوز ننگ شكست بر پيشاني صهيونيست‌ها باقي مانده است. فرمهيني تصريح كرد: علي رغم گذشت چند سال، هنوز صهيونيست‌ها نتوانستند مهمترين دلايل شكست خود را شناسايي كنند و اين مسئله تاثيري زيادي بر روحيه جمعي آنها گذاشته است.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر صهيونيست‌ها از نظر روحي و رواني در وضعيت بحراني قرار دارند، افزود: از طرف ديگر رژيم صهيونيستي مشروعيت خود در افكار عمومي را بيش از پيش متزلزل مي‌بيند و علائم اين وضعيت را مي‌توان در تصميم‌گيري‌هاي نامعقول در برابر رخدادهاي پيش آمده و ضعف در كنترل بحران آنها به وضوح ديد. معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه طرح هرگونه سوالي در اين رژيم خيلي زود به بحران تبديل مي‌شود، گفت: در واقع پس از وقوع يك سئوال اگر پاسخ صحيح پيدا نشود، سئوال تبديل به يك مسئله جدي شده و در صورت تداوم عدم پاسخگويي، مسئله تبديل به مشكل، مشكل تبديل به معضل و معضل تبديل به بحران مي‌شود و اگر در اين مرحله نيز چاره‌اي انديشيده نشود بحران تبديل به فاجعه خواهد شد.
* حمله به كشتي كاروان آزادي غزه نشان‌دهنده بحران در رژيم صهيونيستي بود
وي حمله بي‌رحمانه ارتش اين رژيم به كاروان آزادي و كشتي‌هاي حامل كمك‌هاي انساني به غزه را نمونه‌اي بارز از عدم توان صهيونيست‌ها در پاسخگويي به سئوالات ميليون‌ها انسان در خصوص غزه دانست و تصريح كرد: در واقع يك سئوال عمومي درخصوص دلايل محاصره غزه و به خطر افتادن جان هزاران كودك و زن باردار و كهنسالان و عدم توانمندي تل آويو در پاسخگويي صحيح، منجر به حوادثي شد كه بحراني شدن روابط رژيم صهيونيستي با كشورهاي مختلف را در پي داشت.
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) با بيان اينكه بروز اين رخداد و مسايل مشابه، از ضعف رژيم صهيونيستي پرده برمي‌دارد، تاكيد كرد: حال جاي اين سوال است كه رژيمي كه تا اين حد دچار ضعف است، آيا مي‌تواند مشكل جدي براي جمهوري اسلامي ايران با اين پشتوانه عظيم دفاعي بوجود آورد؟
* ريزترين تحركات رژيم صهيونيستي تحت اشراف اطلاعاتي ماست
فرمهيني در ادامه به برخي خريدهاي نظامي صهيونيست‌ها و انجام مانورهاي مختلف از سوي آنها اشاره كرد و گفت: تاكيد مي‌كنم كه نه تنها كوچكترين حركات اين رژيم از دايره اشراف اطلاعاتي ما خارج نيست، بلكه مي توان ادعا كرد كه رزمايش‌هاي آنها بخشي از خواسته‌هاي ما را هم برآورده مي‌كند زيرا در هر رزمايش انجام شده توسط رژيم صهيونيستي، تعداد زيادي از نقاط ضعف جنگ‌افزارهاي آنها براي ما مشخص مي‌شود. وي خاطر نشان كرد: تجزيه و تحليل اين رزمايش‌ها و نقاط ضعف مشاهده شده در آنها توسط مخازن فكري، كارشناسان و پيشكسوتان ما منجر به افزايش قدرت رزمي جمهوري اسلامي ايران شده است.
* براي سرنوگي هرگونه هواگرد متجاوز به آسمان كشور آماده‌ايم
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) در خصوص تهديدات رژيم صيونيستي نيز تصريح كرد: در طول اين سالها هميشه تهديد عليه نظام جمهوري اسلامي وجود داشته اما هرگز رژيم صهيونيستي جرات حمله به ايران را نخواهد داشت زيرا اولين اشتباه اين رژيم در برابر ايران اسلامي، آخرين اشتباه آنها محسوب خواهد شد. فرمهيني تاكيد كرد: موشك‌ها و سامانه‌هاي قدرتمند پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در راه حفظ آرمان‌ها و اعتقادات، آماده نابود كردن هر نوع هواگرد بيگانه است و پس از بروز اشتباه از سوي صهيونيست‌ها، نابودي اين رژيم امري محتوم و غير قابل انكار خواهد بود.
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) همچنين با بيان اينكه اگر صهيونيست‌ها مي‌توانستند آسيبي به اين كشور وارد كنند، تاكنون دهها بار اين كار را كرده بودند، گفت: وجود عوامل وحدت آفرين و قدرت‌افزا و نيز وجود فرماندهي لايق، توانمند و هوشيار همچون رهبر معظم انقلاب به همراه روحيه شهادت‌طلبي نيروها و وجود آرمان ظهور و مهدويت، برهم زننده تمام محاسبات عددي صهيونيست‌هاست.
* حفظ و توسعه امنيت، هدف اصلي نيروهاي مسلح
فرمهيني امنيت را مقدمه و بستر هر نوع فعاليت اجتماعي، اقتصادي و سياسي دانست و افزود: براي ما نظاميان كه توليد امنيت از نتايج فعاليت‌هايمان محسوب مي‌شود، توسعه و حفظ امنيت، مقدم بر هر نوع توسعه ديگر است. وي در خصوص دستاوردهاي برگزاري رزمايش هاي متعدد از سوي نيروهاي مسلح كشورمان نيز اظهار داشت: از نتايج برگزاري رزمايش‌ها، زمينه‌سازي براي حفظ و توسعه امنيت و نيز كم اثر كردن تهديدات حمله هوايي عليه جمهوري اسلامي ايران مخصوصا در نقاط هسته‌اي، افزايش روحيه اعتماد به نفس و خوداتكايي در كاركنان و نيروها، افزايش حس امنيت و آرامش در بين توده مردم، انتقال تجربه به كاركنان جوانتر، آزمايش تجهيزات جديد و در نهايت، افزايش توان رزم در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است كه تاثير فراواني بر امنيت در سطح ملي و بين المللي خواهد داشت.
* آمادگي كامل پدافند هوايي براي حفاظت از تاسيسات هسته‌اي كشور
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم‌الانبياء(ص) در خصوص وضعيت كنوني پدافند هوايي كشور نيز گفت: قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) با بوجود آوردن تعاملات لازم با مراكز دانشگاهي، پژوهشي و تحقيقاتي، به بومي‌سازي سامانه‌هاي پدافندهوايي پرداخته و با در اختيار داشتن شبكه قدرتمند و يكپارچه پدافندي كشور، كاركنان خود را با تمرين مكرر رزم نامتقارن، آماده نگه داشته و با حضور مقتدرانه در مناطق حساس و حياتي كشور ازجمله تاسيسات هسته‌اي، آماده مقابله و دفع هرگونه تهاجم هوايي بيگانگان است.
فرمهيني افزود: در حال حاضر تلاش ما بر اين است كه علاوه بر ارتقاء توان رزم در حوزه جنگ سخت، در زمينه جنگ نرم و عمليات رواني نيز حضوري مقتدرانه داشته باشيم و دراين راه فرمايشات مقام عظماي ولايت مبني بر در اولويت اول بودن پدافند و همچنين نگاه جدي به جنگ نرم، انگيزه و عزت نفس ما را افزايش داده است.
* تست تجهيزات جديد، يكي از اهداف برگزاري رزمايش مدافعان آسمان ولايت3
وي در خصوص محورها و اهداف رزمايش "مدافعان اسمان ولايت3 " نيز گفت: برگزاري اين رزمايش در راستاي اهداف كلان و استراتژيك كشور و با در نظر قراردادن حفظ و افزايش توانمندي‌هاي رزمي، پشتيباني رزمي و ايجاد هماهنگي در جهات مختلف توان رزم از قبيل سخت‌افزاري، نرم‌افزاري، منابع انساني، انجام تمرين‌هاي منظم ساليانه براي حفظ سطح آمادگي كاركنان، تقويت نقاط قوت و كاهش نقاط ضعف تا حد امكان، اعمال مديريت عملي بر دانش و انتقال تجربه و دانش پنهان به كاركنان جوانتر، بروزخلاقيت‌ها و شكوفايي استعدادها با پشتوانه مخازن فكري، آزمايش تجهيزات جديد، تمرين نبردهاي كلاسيك و حتي نامتقارن درحوزه پدافندهوايي انجام مي‌شود.
معاون عمليات قرارگاه پدافندهوايي خاتم الانبياء(ص) ادامه داد: نگاه ديگر ما در اين رزمايش، انجام گسترده عمليات رواني جهت مقابله با جنگ رواني تاكتيكي و استراتژيك دشمن و مقابله با جنگ نرم در بين كاركنان قرارگاه پدافندهوايي خاتم‌الانبياء(ص) بوده و درتمام اين موارد منويات و فرمايشات مقام عظماي ولايت و فرماندهي معظم كل قوا، محور حركت ما خواهد بود. فرمهيني در پايان خاطرنشان كرد: به روز كردن سامانه‌هاي پدافندهوايي در داخل كشور و استفاده از بروز خلاقيت و نوآوري در كاركنان، منجر به صرفه‌جويي ارزي، قطع وابستگي‌، بومي‌سازي، چالاك‌سازي جنگ‌افزارها و در نهايت افزايش توان رزم خواهد شد و فرزندان پدافندي اين مرز و بوم هرگز از تلاش براي بهتر بودن، باز نمي‌ايستند.

0 نظرهای شما: