به رغم تلاش بدخواهان ايران و آذربايجان فهم مشتركي در موضوعات جهاني دارند

رئيس‌جمهور در ديدار با وزير خارجه آذربايجان :
به رغم تلاش بدخواهان ايران و آذربايجان
فهم مشتركي در موضوعات جهاني دارند

آذربايجان هر قدر‌ايران از لحاظ سياسي ودفاعي قدرتمند شود را به نفع خود مي‌داند و از آن حمايت مي‌كند / افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك در زمينه مختلف و بويژه در بخش انرژي و حمل و نقل به نفع امنيت منطقه است.

ایلنا- : رييس‌جمهور‌ گفت: جمهوري اسلامي ايران و جمهوري آذربايجان از امكانات و توانمندي‌هاي بسياري برخوردار هستند كه استفاده از اين توانمندي‌ها به نفع دو ملت و تثبيت امنيت در منطقه است.
به گزارش ايلنا، محمود احمدي‌نژاد در ديدار المار ممديارف وزير‌خارجه جمهوري آذربايجان با اشاره به اينكه حجم مبادلات اقتصادي دو كشور در مقابل ظرفيت‌هاي موجود ناچيز‌است، خاطر‌نشان كرد: تهران و باكو در بخش‌هاي صنعتي، كشاورزي و تجاري ظرفيت‌هاي گسترده‌اي براي همكاري دارند كه فعال كردن اين ظرفيت‌ها موجب پيشرفت و رفاه دو ملت خواهد بود.
رييس‌جمهور با بيان اينكه دشمنان از نزديكي روابط دو كشور ناراحت هستند، اظهار داشت: امروز به رغم تلاش بدخواهان ايران و آذربايجان فهم مشتركي در موضوعات جهاني و حتي در مسايل دوجانبه دارند و اين فرصتي استثنايي براي تحكيم پايه‌هاي روابط دو كشور است. رييس‌جمهورخاطر‌نشان كرد: افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك در زمينه مختلف و بويژه در بخش انرژي و حمل و نقل به نفع امنيت منطقه است.
وزير‌خارجه آذربايجان نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه كشورش خواهان افزايش هر‌چه بيشتر سطح روابط با ايران است، گفت: آذربايجان هر قدر‌ايران از لحاظ سياسي ودفاعي قدرتمند شود را به نفع خود مي‌داند و از آن حمايت مي‌كند.
وي خاطر‌نشان كرد: ايران كشور با نفوذ و تاثيرگذاري در‌منطقه است كه مي‌تواند در حل مسايل و مشكلات منطقه‌اي و ايجاد امنيت و ثبات نقش بسزايي ايفا كند.
1389/8/27 - 09:07:34 کد خبر : 162557

0 نظرهای شما: