دايي چرا كسي كه من را انتخاب كرده بود، كنار نگذاشتند

دايي :
چرا كسي كه من را انتخاب كرده بود، كنار نگذاشتند

معاوضه اشجاري و شيث رضايي منتفي است

من با پله و بكن باوئرمي‌نشينم، حالا بروم كميته AFC

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: ورزشي - فوتبال شرايط پرسپوليس، تورنمنت تركيه، عضويت در AFC، حذف نوجوانان، داربي 69 و ... موضوعاتي بود كه دايي در چهارمين نشست خبري باشگاه پرسپوليس به صحبت درباره‌ي آنها پرداخت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دايي در ابتداي نشست خبري به صحبت درباره‌ي داربي 69 و دفاع از تصميمش درباره‌ي استفاده از مجتبي شيري پرداخت و گفت: «در پرسپوليس مسائل فني به من بازمي‌گردد. تصميمي هم گرفتم كاملا درست بوده، به طور كلي براي باخت‌ها و بردها همه چيز گردن من است و الان هم مي‌گويم كه از تصميمم نسبت راجع به بازي دادن شيري در بازي مقابل استقلال راضي هستم. شيري از بازيكنان خوب ماست و من از اردوي كيش قصد داشتم كه به او بازي دهم. شيري در آن بازي فقط در دو صحنه كمي تعلل كرد، اما او بازيكن بسيار خوبي است و هر موقع كه احساس كنم از او استفاده مي‌كنم و اينكه او در دو بازي قبل تنها يك دقيقه به ميدان رفته، به من مربوط مي‌شود.»
در ادامه نشست علي دايي در پاسخ به اين سوال كه موضوع شكايت شما از فيفا به كجا رسيد، گفت: «اين كار روند قانوني خود را طي مي‌كند و من از حق و حقوق خود نخواهم گذشت.»
خبرنگاري از دايي پرسيد كه آيا اين پرونده در فيفا است كه دايي جواب داد: «در هر كجا كه باشد، من از حق و حقوق خود نمي‌گذرم.»
در ادامه سرمربي پرسپوليس در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در مورد تورنمنت پرسپوليس در تركيه از او پرسيده بود، گفت: «تورنمنتي را با حضور دو تيم آلماني يعني اينتراخت فرانكفورت و كلن و همچنين يك تيم از تركيه كه يا آنتاليا اسپور و ترابوزان اسپور است در ماه ژانويه برگزار مي‌كنيم.»
خبرنگاري از علي دايي پرسيد كه فكر نمي‌كنيد در زماني كه شما درگير پرونده شكايت‌تان از فدراسيون فوتبال بوديد، كمي تمركز پرسپوليس بر هم خورد و اين تيم نتوانست به نتايج خوبي دست پيدا كند، كه علي دايي در پاسخ به او اظهار كرد: «با احترام به شما بايد بگويم كه ما زماني بد نتيجه گرفتيم كه اصلا اين مسائل مطرح نبود و موضوع فدراسيون قبل از آن بود. ما در 8 بازي اول ليگ خوشبختانه نتايج خوبي گرفتيم و در آن زمان هم كوچك‌ترين صحبتي راجع به قضيه فدراسيون نبود. اين موضوع برمي‌گردد به اوايل فصل كه ما در آن زمان هم خوب نتيجه گرفتيم، اما اين طبيعي است كه اگر ما تمركزمان را بر روي كارمان بگذاريم، به نتايج بهتري دست پيدا مي‌كنيم. ضمن اينكه ما در چند بازي پس از آن متاسفانه نتايج خوبي نگرفتيم كه اين از روي بدشانسي بود، اما من اين حرف شما را اصلا قبول ندارم.»
علي دايي در ادامه نشست خبري با اشاره به برگزاري يك بازي خداحافظي براي كريم باقري گفت: «در پي اين هستيم كه به غير از بازي‌هاي تورنمنت آنتاليا، يك بازي بزرگ براي خداحافظي كريم باقري برگزار كنيم تا از زحمات اين مرد بزرگ تقدير كرده باشيم. ضمن اينكه در تلاش هستيم كه اين بازي در تاريخ فوتبال ايران بي‌سابقه باشد و همانند آن وجود نداشته باشد.»
سرمربي پرسپوليس همچنين در مورد مشكلات تمرين سه شنبه اين تيم در سالن مجموعه ورزشي درفشي فر اظهار كرد: «متاسفانه چون سالن اين زمينه بسيار كوچك است و حتي خوردبين و ساير اعضاي كادر فني هم نمي‌توانند در سالن حضور داشته باشند، ما معذوريم و نمي‌توانيم از خبرنگاران پذيرايي كنيم.»
علي دايي در فصل جاري در پاسخ به اين سوال كه آيا وقفه در ليگ به ضرر پرسپوليس است و تورنمنت تركيه شرايط مشابهي را براي پرسپوليس ايجاد خواهد كرد يا خير گفت: «با صحبت شما موافقم. ما هميشه از وقفه ضرر كرديم، اما اين مساله ربطي به تورنمنت ندارد. ما زماني ضرر ديده‌ايم كه بازيكنان‌مان را از دست داده‌ايم. چرا كه تعطيلي باعث مي‌شود شكل تيم از بين برود و كارايي تيم كم شود. متاسفانه بازيكنان را سالم به تيم ملي مي‌دهيم و مصدوم تحويل مي‌گيريم. هادي نوروزي را به تيم ملي مي‌دهيم، همان طور كه مي‌بينيد شرايط بسيار عالي دارد، اما وقتي از تيم ملي برمي‌گردد، باز وضعيتش خراب مي‌شود. محمد نوري را به تيم ملي مي‌دهيم، اما وقتي پس مي‌گيريم، بايد حداقل سه هفته ديگر روي او كار كنيم تا همان محمد نوري قبل از رفتن به تيم ملي بشود.»
دايي در ادامه افزود: «همين آقاي حقيقي را به تيم ملي مي‌دهيم بدون اينكه آنجا بازي كند، به اردو مي‌رود و برمي‌گردد. مطمئن باشيد اگر من همه بازيكنانم را در اختيار داشته باشم، روز به روز بازي بهتري را از پرسپوليس خواهيد ديد. بازي‌هاي اخير تيم در ليگ گواه اين مدعا است. الان هم كه تيم اميد دارد اعزام مي‌شود و بازيكني را كه قبلا انتخاب كرده بودند و چند بار هم از او استفاده كرده بودند، به همراه تيم نخواهند برد و بايد غلامرضا رضايي را بدهيم. من براي بازي بعدي يك بازيكن سه كارته و چند بازيكن محروم و مصدوم دارم. از كجا بايد براي تيم بازيكن بياورم. ايراد ما اين است كه برنامه‌ريزي‌مان غلط است و فقط آينده نزديك را مي‌بينيم. بعد هر تعطيلي كار پرسپوليس براي استارت زدن دوباره مشكل بوده و آن وقت من دايي بايد پاسخگوي ميليون‌ها هوادار باشم. من به عنوان نفر اول كادر فني تمام تلاشم را براي موفقيت پرسپوليس انجام مي‌دهم، اما بعضي از مسائل از دست من خارج است و كاري نمي‌توانم بكنم.»
در ادامه اين نشست علي دايي ضمن تشكر از حبيب كاشاني گفت: «از روزي كه به باشگاه پرسپوليس آمدم، ايشان به هيچ وجه در مسائل فني و حيطه كاري من دخالت نكرده است و در تمام تصميم‌ها با من مشورت كرده و كارها را با نظر من انجام داده است. در مورد شيث رضايي هم تصميم‌گيري را هم بر عهده من گذاشتند. از روز اولي كه سرمربي پرسپوليس شدم تصميمم بر اين بود كه به تيم آرامش بدهم و حاشيه‌ها را از تيم دور كنم و مطمئن باشيد هر تصميمي هم كه تاكنون گرفته‌ام، بر اساس صلاح و منافع تيم بوده و آقاي ايكس و ايگرگ براي من تفاوتي نخواهند داشت. بايد سعي كنيم به روند رو به رشد پرسپوليس ادامه دهيم. براي اين كار هر عاملي كه به روند پرسپوليس خدشه وارد كند، از سيستم خارج مي‌شود. خدا را شكر مي‌كنم كه مديريت باشگاه تاكنون حمايت لازم را از من انجام داده تا بتوانم تصميماتم را اجرا كنم.»
دايي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به برخورد خوب شما با علي كريمي در ديدار با استيل آذين آيا هواداران مي‌توانند اميدوار به حضور كريمي در پرسپوليس دايي باشند، پاسخ داد: «پرسپوليس بايد موفق باشد، چه با من چه با هر كس ديگر. سرمربي‌گري باشگاه به صورت امانتي در اختيار من است. دايي‌ها يك روزي مي‌روند و مطمئن باشيد من هم يك روز مي‌روم و كس ديگري جاي من مي‌آيد. يكي از عوامل موفقيت تيم، حضور بازيكنان آماده و سرحال است كه با جان و دل براي تيم بازي كنند و از لحاظ فني در سطح بالايي قرار داشته باشند. تا زماني كه من در تيم باشم، اسم‌ها بازي نمي‌كنند. من بازيكنان آماده را به تيم مي‌آورم. از كريمي يا هر كس ديگري كه احساس كنم آماده است، سال بعد ـ اگر در تيم باشم ـ استفاده خواهم كرد. شما علي عسگري را ببينيد. تا فصل پيش كسي او را نمي‌شناخت، اما الان پايه و وزنه است. مطمئن باشيد دوست دارم با كساني كه با جان و دل براي پرسپوليس و كمك به پيشرفت اين تيم تلاش مي‌كنند، كار كنم. براي كريمي هم احترام خاصي قائلم و فوتبالش را خيلي قبول دارم، اما شرايط فرق كرده. من نمي‌توانم پرسپوليس را با اسم‌ها ببندم. تلاش مي‌كنم شايسته‌ها را به تيم بياورم تا هواداران راضي شوند.»
علي دايي در پاسخ به هدف و برنامه پرسپوليس براي حضور مقتدرانه در ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده گفت: «هدف‌مان اين است كه در آسيا موفق باشيم. تيم خوشبختانه روز به روز بهتر مي‌شود و نگراني از بابت نيرو نداريم و معتقدم با همين بازيكنان و شرايطي كه داريم مي‌توانيم مرحله گروهي را با موفقيت پشت سر بگذاريم. موفقيت ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا و راه‌يابي به فينال كه البته اميدوارم قهرمان هم شوند نشان داد كه تيم‌هاي ايراني مي‌توانند در ليگ قهرمانان هم موفق باشند.»
دايي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا پرسپوليس زياد به بازيكنان جديدي كه به تيم اضافه كرده وابسته نيست، گفت: «من حرف شما را قبول ندارم. تمام بازيكنان جديد و قديمي با هم زحمت مي‌كشند. اين كه شما مي‌گوييد فقط بازيكنان تازه وارد به تيم گل مي‌زنند را اصلا قبول ندارم. خوشبختانه بازيكنان قديمي هم دارند روز به روز بهتر كار مي‌كنند. دو بازي اخير ما را مقابل ذوب آهن و استيل آذين ببينيد تا حرف من را بفهميد.»
دايي در ادامه با اشاره به اهميت خريد‌هاي جديد پرسپوليس در ابتداي فصل گفت: «مسلما من بازيكني را به تيم آورده‌ام كه بتواند به تيم كمك كند. نه اينكه روي نيمكت بنشيند. ما در 11 نفر ابتدايي حدود 40 درصد تغيير داشته‌ايم. مسلما بازيكني كه فيكس بازي مي‌كند محاسني نسبت به بازيكنان نيمكت نشين دارد. پرسپوليس تيمي نيست كه 25 تا بازيكن سطح بالا و هم‌تراز داشته باشد. دو يا سه بازيكن ما نباشند، 30 تا 40 درصد تيم كم مي‌شود و اين مساله فقط مربوط به ما نيست. شما رونالدو را از رئال مادريد بگيريد، آيا مي‌تواند همان نمايش را تكرار كند. يا از تيم بارسلونا ژاوي يا مسي را بگيريد، آن‌ها هم كيفيت‌شان كم مي‌شود. سوال شما اصلا فني نيست. فقط سوالي پرسيده‌ايد الان هم رفته‌ايد آنجا نشسته‌ايد و با دوست خود مي‌خنديد و به نظر من داريد با اين كار به خودتان بي‌احترامي مي‌كنيد. يادم باشد دفعه بعد به سوال شما جواب ندهم.»
نشست خبري باشگاه پرسپوليس با سوال خبرنگار يكي از روزنامه‌ها به جنجال كشيده شد. دايي در پاسخ به اين سوال كه آيا دريافت 5 گل در دقايق پاياني به دليل ضعف بدنسازي تيم هست يا خير و اينكه اتفاقي كه 5 بار مي‌افتد شانسي نيست بلكه قانون است پاسخ داد: «اول از شما سوال مي‌كنم ما در كدام 5 بازي دقيقه 90 گل خورديم. 4 بازي بيشتر نبود. بعد هم اين حرف‌ را از كجا آورديد؟ انيشتين گفته يا نيوتن كه اگر پنج بار تكرار شود قانون مي‌شود. من خودم درس خوانده‌ام، شما اين حرف را از كجا آورده‌ايد؟ شما دنبال فوتبال نيستيد. من كي گفتم سوال فني نپرسيد. من كي به خودم اجازه دادم به خبرنگاران اين گونه جسارت كنم. من فقط گفتم مسائل فني تيم به من برمي‌گردد و من بايد پاسخگو باشم. شما اصلا در ورزش نبوده‌ايد. اگر بوديد اين سوال را مطرح نمي‌كرديد. سوالي پرسيده‌ايد و بعد هم قانون برايش ساخته‌ايد. تيم مي‌تواند در هر دقيقه‌اي گل بخورد. مشكل ما اين بود كه در دقايق پاياني تمركز‌مان از دست مي‌رفت و مي‌خواستيم براي گل زدن به زمين حريف برويم كه گل مي‌خورديم. شما يك بازي را نام ببريد كه ما مثلا از دقيقه 60 در زمين خودمان دفاع كرده باشيم. اگر مشكل تيم بدنسازي باشد، چگونه 4 روز بعد با ذوب آهن بهترين بازي را انجام داديم. يعني در عرض همين 4 روز توان بدنسازي تيم بالا رفت؟ تيمي كه دقيقه 90 حمله مي‌كند، معلوم است كار بدنسازي را به خوبي انجام داده، آقاي مولايي هم يكي از بهترين بدنساز‌هاست و برنامه بدنسازي را هم با من هماهنگ مي‌كند. عده‌اي فقط به دنبال مسائل غير فني هستند. ما بعد از شكست در داربي مقابل استقلال سه بازي انجام داديم و پيروز شديم. اما هيچ كس نيامد بپرسد كه چگونه اين بازي‌ها را برديد؟ چطور شد استيل آذين را در نيمه دوم شكست داديد؟ سوالي كه پرسيديد در دكان هيچ بقالي پيدا نمي‌شود. متاسفانه ما عادت داريم مسائل گذشته را نبش قبر كنيم. اين كه مي‌گوييد يك حادثه اگر 5 بار تكرار شود قانون است را من تا به حال نشنيده بودم و از شما به خاطر اينكه چيزي به من ياد داديد تشكر مي‌كنم!»
علي دايي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره‌ي عضويت در يكي از كميته‌هاي AFC در صورت معرفي شدنش از سوي فدراسيون فوتبال پاسخ داد: «اول از همه بگويم بزرگ‌ترين اشتباهي كه در زندگي‌ام انجام دادم، همكاري با فدراسيون بود و مطمئن باشيد 100 هزار سال ديگر هم اين اشتباه را تكرار نخواهم كرد. فدراسيون مگر غير از خودشان كسي را معرفي مي‌كنند كه بروند در AFC كرسي بگيرند. من در فيفا آنقدر شناخته شده بودم كه ابتدا به صورت افتخاري و سپس به صورت رسمي عضو كميته رسمي فيفا شدم. مگر آن زمان كسي من را معرفي كرد. فقط لطف خدا بود. مگر تاكنون فدراسيون از فوتباليست‌هايي كه در اين مملكت تحصيل كرده و به جايي رسيده‌اند كسي را به جايي معرفي كرده است؟ من به هر جا رسيده‌ام، اول لطف و عنايت خدا و بعد هم پشتكار و تلاش خودم بوده و مساله ديگر اينكه من در فيفا در كنار بزرگاني مانند پله، ژرژوه‌آ، بكن باوئر و... مي‌نشينم. حالا بيايم بروم عضو كميته جوانان AFC بشوم اين براي من پسرفت محسوب مي‌شود. شما هم مطمئن باشيد براي اين جور كرسي‌ها خودشان كانديد مي‌شوند و فرصت به من و شما نخواهد رسيد.»
دايي همچنين درباره‌ي حذف تيم‌هاي نوجوانان و جوانان در رقابت‌هاي آسيايي گفت: «آقاياني كه پارسال با دبدبه و كبكبه درباره‌ي تيم‌هاي پايه صحبت مي‌كردند،‌الان كجا هستند. چرا جوابگوي اين نتايج نيستند. البته كادر فني و بازيكنان زحمت خودشان را كشيدند. فدراسيون هيچ وقت براي نوجوانان اين قدر اردو و برنامه نگذاشته بود. تقريبا به اندازه 10 سال براي اين تيم اردوي تمريني گذاشتند، اما وقتي كه يك مشاور فوتبالي را به عنوان سرمربي تيم انتخاب مي‌كنيم و آقاي بيداريان را از تيم كنار مي‌گذاريم، نتيجه همين مي‌شود. همين آقاي مشاور زماني كه من در سايپا بودم آناليزور بود و من به دليل مشكلاتي كه داشت او را از كار كنار گذاشتم. وقتي كه چنين آدمي براي مربي‌گري تيم نوجوانان انتخاب مي‌شود، بايد هم مثل آب خوردن حذف شويم. متاسفانه در فوتبال ما باخت‌ها مال مربي‌هاست. زماني من را به غلط يا درست به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب كردند. تيم من باخت و من را كنار گذاشتند. چرا كسي كه من را انتخاب كرده بود را كنار نگذاشتند. چرا به جاي اينكه هميشه سرمربي را عوض كنيم، يك بار سيستم را عوض نمي‌كنيد. در فوتبال ما ديوار كوتاه‌تر از مربي پيدا نمي‌شود. مشكل فقط اين‌هايي كه گفتم نيست. من بايد به آقايان در تمام زمينه‌ها بجنگم. همين چند روز پيش لايحه‌ي مالياتي را كه خودشان نوشته و به اداره ماليات ارائه كرده‌اند را قبول ندارند و مي‌گويند آن را پس مي‌گيريم. لايحه‌اي كه خودشان آن را امضا كرده‌اند را مي‌گويند آن را قبول ندارند. در كشورهاي ديگر كسي كه شكست مي‌خورد سريع از سمت خود استعفا مي‌دهد، اما اينجا اين همه ناكامي مي‌آوريم و از اين اتفاق‌ها نمي‌افتد و اين مشكلات كاملا در فوتبال ما به چشم مي‌خورد.»
علي دايي در پاسخ به اين سوال كه آيا موضوع معاوضه حسن اشجاري و شيث رضايي صحت دارد يا خير، گفت: «ما هنوز تصميم نهايي خود را نسبت به شيث نگرفته‌ايم، بنابراين اين موضوع هم منتفي است. ما تا الان هيچ صحبتي راجع به اين موضوع نداشته‌ايم و بايد بنشينيم و ببينيم كه چه اتفاقي خواهد افتاد.»
دايي در ادامه در مورد عملكرد خوب خط دفاعي پرسپوليس در دو بازي اخير و چگونگي پر كردن جاي مدافعان غايب اين تيم در بازي مقابل نفت تهران گفت: «ما در بازي مقابل نفت هم دفاع راست و هم دفاع چپ‌مان را نداريم. علي عسگر براي همراهي تيم ملي اميد به گوانگ‌جو رفته است و عليرضا محمد هم به دليل محروميت نمي‌تواند ما را همراهي كند. متاسفانه بارش باران در دو سه روز گذشته، كمي تمرين‌هاي ما را با مشكل مواجه كرد. ما مجبور شديم تمرين‌مان را در سالن برگزار كنيم، اما مطمئن باشيد با مدافعان خوب ديگري كه داريم، جاي اين دو نفر را در بازي نفت پر مي‌كنيم و ان‌شاءالله روند گل نخوردن خود را حفظ مي‌كنيم.»
علي دايي همچنين اظهار كرد: « از روزي كه تمرين‌هاي خود را شروع كرده‌ايم با جديت كارمان را دنبال كرديم. اهداف ما در اين فصل قهرماني ليگ و جام حذفي است كه اميدوارم به اين دو هدف بزرگ دست پيدا كنيم. از روز اول سايه حمايت مديريت و كمك‌هاي آن‌ها بويژه كاشاني بالاي سر ما بود و ما مطمئنا اگر يك تيم باشيم، مي‌توانيم به اين اهداف دست پيدا كنيم.»
دايي با اشاره به اينكه از 24 ا متيازي كه تاكنون پرسپوليس كسب كرده اصلا راضي نيست، اضافه كرد: «من از اين 24 امتياز به هيچ عنوان راضي نيستم. طبق برنامه‌ريزي كه من كرده بودم بايد حداقل 30 امتياز كسب مي‌كرديم كه البته اميدوارم از اين به بعد اين امتيازها را به دست بياوريم.»
در پايان علي دايي در واكنش به تيتر يكي از خبرگزاري‌ها و نقل قول مستقيم از قول دايي به كريمي گفت: «من نمي‌توانم حرفي بزنم. شما خود همه شاهد بوديد كه من چه چيزي گفتم. فقط مي‌توانم اظهار تاسف كنم براي كسي كه اين خبر را اين گونه انعكاس داده است. متاسفم براي آن شخص و فكر مي‌كنم كه او وجدان كاري‌اش را به چيزهاي ديگري مي‌فروشد. چيز ديگري نمي‌توانم بگويم.»

1389/08/12 11-03-2010 18:28:38 8908-08826: كد خبر

0 نظرهای شما: