احمدي نژاد : توافقات خوبي براي صيانت از درياي خزر صورت گرفته است

پيش از عزيمت به باكو؛

احمدي نژاد :
توافقات خوبي براي صيانت از درياي خزر
صورت گرفته است
تهران - رييس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اهميت تعيين رژيم حقوقي درياي خزر توسط پنج كشور حاشيه آن، گفت : در سال گذشته توافقات خوبي در زمينه صيانت از درياي خزر به عمل آمده است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، آقاي محمود احمدي نژاد صبح امروز (پنجشنبه) قبل از عزيمت به باكو در جمع خبرنگاران در فرودگاه بين المللي مهرآباد هدف از سفر خود به جمهوري آذربايجان را به دو بخش تقسيم كرد.
رييس جمهوري نخستين هدف از سفر خود به باكو را شركت در اجلاس سران كشورهاي حاشيه درياي خزرعنوان كرد و گفت : درياي خزر يكي از مهمترين درياهاي جهان است و بايد كشورهاي حاشيه آن تمام تلاش خود را به كار گيرند تا ضمن استفاده از منابع آن در زمينه نگه داري نيز تلاش كنند.
وي با اشاره به دومين اجلاس سران كشورهاي حاشيه درياي خزر كه در تهران برگزار شد، خاطر نشان كرد : در اين اجلاس بحث هاي بسيارخوبي مطرح و بيانيه تهران در 25 بند صادر شد. احمدي نژاد يادآور شد : در زمينه استفاده از حريم درياي خزر هم گام هاي بسيار خوبي برداشته شده است و در بخش تامين امنيت كشتيراني و حفاظت ازمحيط زيست آن نيز در باكو مذاكرات ادامه مي يابد. وي دومين هدف از سفر خود به باكو را مذاكره و گفت وگو با با الهام علي اف همتاي آذربايجاني خود دانست و گفت : روابط دوجانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و آذربايجان صميمي و رو به جلواست و دو ملت داراي علايق عميق هستند.
به گفته رييس جمهوري در طول سال هاي گذشته روابط دو كشور در زمينه هاي سياسي و اقتصادي پيشرفت خوبي داشته است. وي اظهار داشت :در اين سفر روابط دو كشور در بخش هاي حمل و نقل و توسعه سرمايه گذاريهاي تجاري مورد بحث و بررسي مجدد قرار مي گيرد. رييس جمهوري اضافه كرد : همچنين مسايل مهم بين المللي و منطقه اي با الهام علي اف رييس جمهوري آذربايجان مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت .
رييس جمهوري صبح امروز در راس يك هيات عالي رتبه سياسي به منظور شركت در اجلاس سران كشورهاي حاشيه درياي خزر راهي باكو پايتخت آذربايجان شد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی

0 نظرهای شما: