مصاحبه وكلا با رسانه‌هاي بيگانه موجب وهن جامعه وکلا است

آيت‌الله لاريجاني در ديدار هيات مديره كانون وكلاي مركز:
مصاحبه وكلا با رسانه‌هاي بيگانه
موجب وهن جامعه وکلا است

متأسفانه اقدامات برخي افراد سودجو و تعدادي از واسطه‌گرها چهره وکالت را مخدوش کرده است/قضات سلب صلاحيت شده حتي اگر مورد عفو نيز قرار گيرند باز هم نمي‌توانند پروانه وکالت بگيرند و حق وکالت ندارند.
ایلنا:- رييس قوه قضاييه برخي از اظهارنظرهاي وکلا در خصوص اقدامات دستگاه قضايي و نيز مصاحبه‌ با رسانه‌هاي بيگانه را موجب وهن جامعه وکالت دانست و افزود: وکالت شغل شريفي است که اميدواريم شأن و منزلت آن از سوي وکلا به خوبي حفظ شود.
به گزارش ايلنا آيت الله صادق لاريجاني در ديدار اعضاي هيات مديره کانون وکلاي دادگستري مرکز گفت: کانون وکلا نهادي قانوني است که بايد تعامل منطقي و صحيح با قوه‌قضاييه داشته باشد و دستگاه قضايي از اصلاح و تقويت سازوکارهاي کانون وکلا حمايت مي‌کند. رييس قوه قضاييه با اشاره به وجود برخي ذهنيت‌هاي منفي درباره وکلا در ميان مردم و قضات گفت: متأسفانه اقدامات برخي افراد سودجو و تعدادي از واسطه‌گرها چهره وکالت را مخدوش کرده است و کانون وکلا بايد نسبت به رفع اين ذهنيت‌هاي منفي تلاش کند.
وي افزود: قوه قضاييه از برنامه‌هاي کانون وکلا در رفع ذهنيت‌هاي منفي حمايت مي‌کند. لاريجاني گفت:دستگاه قضايي همچنين آماده بررسي آراي کارشناسي اعضاي ‌کانون وکلا در جهت اصلاح فرايند وکالت و تدوين لايحه‌اي در اين خصوص است. لاريجاني فراهم کردن سازوکارهاي اجراي طرح وکيل خانواده را خواستار شد و گفت: اجراي اين طرح با همکاري دولت و همت کانون‌هاي وکلا گامي مؤثر در کاهش مشکلات مردم و نيز دستگاه قضايي است.
رئيس قوه قضاييه همچنين در خصوص مراجعه برخي قضات سلب صلاحيت شده به کانون‌هاي وکلا براي اخذ پروانه وکالت گفت: اين قضات سلب صلاحيت شده حتي اگر مورد عفو نيز قرار گيرند باز هم نمي‌توانند پروانه وکالت بگيرند و حق وکالت ندارند. در ابتداي اين ديدار جندقي رئيس کانون وکلاي دادگستري مرکز گفت: وکلاي دادگستري در چارچوب قانون اساسي و پايبند به اصول حاکم بر نظام اسلامي حرکت مي‌کنند و برخي از اظهارنظرها و يا اقدامات خلاف واقع مورد تأييد نيست.
وي همچنين بر ضرورت تعامل مناسب کانون‌هاي وکلا با قوه قضاييه تأکيد کرد. رييس كانون وكلاي مركز ادامه داد:ما کانون وکلا را در حقيقت بخشي از قوه‌قضاييه مي‌دانيم.

1389/8/22 - 17:05:48 کد خبر : 161731

0 نظرهای شما: