هيچ نقطه‌اي در ايران خارج از محدوده رصد واحدهاي ديده‌باني ما نيست

فرمانده ديده‌باني كل كشور:
هيچ نقطه‌اي در ايران خارج از محدوده
رصد واحدهاي ديده‌باني ما نيست


از نيروهاي زميني، هوايي و دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در قالب واحدهاي ديده‌باني در سراسر كشور استفاده مي‌كنيم به‌طوري كه هيچ نقطه‌اي از كشور خارج از محدوده رصد اين ديده‌بان‌ها نيست.
ايلنا: - سرهنگ علي‌اصغر جمالي كه امروز در منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 حضور داشت به جمع خبرنگاران آمده و درخصوص عملكرد واحدهاي ديده‌باني در رزمايش توضيحاتي داد.
وي اظهار داشت: درحال حاضر داراي واحدهاي ديده‌باني مجهز به تجهيزات مدرن در سراسر كشور هستيم كه قادرند به محض مشاهده هر گونه‌ پرنده‌اي، بلافاصله موضوع را به سامانه فرماندهي و كنترل اعلام كنند. گزارش مشاهدات اين واحدها هم به صورت صدا و هم به صورت ديتا است. فرمانده ديده‌باني كل كشور افزود: همچنين ما داراي تجهيزاتي هستيم كه هم الكترونيكي هستند و هم الكترو اپتيكي كه قادرند به محض مشاهده هرگونه شي پرنده، مشاهدات را به مراكز كنترل اعلام كنند.
اين تجهيزات داراي لايه‌هاي پيشرفته ارتباطي هستند كه در مقابل هرگونه اخلال، قابليت مقابله دارند. وي گفت: همچنين در شبكه يك‌پارچه ديدباني كشور داراي ديده‌بان‌هاي سيار مسلح هستيم كه در كليه معابر و دهليزهاي ورودي به داخل كشور مستقرند و به صورت كاملا مستقل عمل مي‌كنند يعني به محض مشاهده هرگونه پرنده مهاجم و موشك‌هاي كروز قادر هستند با اقدام تاكتيكي در مقابله آنها عمل كنند.
جمالي يادآوري كرد ما ديدبان‌هاي سيارمسلح را در محل‌هايي قرار مي‌دهيم كه صعب‌العبور هستند و كسي قادر نيست به آنجا برود. وي تصريح كرد: اين ديدبان‌ها براساس جغرافياي كشور و محيط‌هاي كوهستاني و كويري از مرز به عمق چيده شده‌اند كه هم‌پوشاني بسيار خوبي با يكديگر دارند. فرمانده ديده‌باني كل كشور گفت: علاوه بر اين، قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء، نيروهاي هميشه در صحنه بسيج و نيروي انتظامي در واحدهاي ديده‌باني استفاده مي‌كنند.
همچنين از نيروهاي زميني، هوايي و دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در قالب واحدهاي ديده‌باني در سراسر كشور استفاده مي‌كنيم به‌طوري كه هيچ نقطه‌اي از كشور خارج از محدوده رصد اين ديده‌بان‌ها نيست.
وي در پايان تعامل واحدهاي مخلتف ديده‌باني اعم از ارتش، بسيج، سپاه و نيروي انتظامي را بسيار خوب ارزيابي كرد و با بيان اين‌كه اين واحدها به شكل يكپارچه به قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا متصل هستند گفت: ديده‌باني به عنوان سدي نفوذ ناپذير در مقابل هرگونه اشيا پرنده اعم از موشك كروز و هواپيماهاي بدون سرنشين عمل مي‌كند.

1389/8/26 - 12:56 کد خبر : 162514

0 نظرهای شما: