برگزاري اولين جلسه هيات دولت دهم در مشهد و احتمال معرفي تعدادي از دولتمردان

برگزاري اولين جلسه هيات دولت دهم در مشهد و احتمال معرفي تعدادي از دولتمردان



سرويس: سياسي 1388/06/15 09- خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
امروز ـ يكشنبه ـ بعد از افطار در حالي اولين جلسه‌ هيات دولت دهم در مشهد مقدس با حضور وزيران 18 وزارتخانه برگزار مي‌شود كه برخي منابع در دولت خبر مي‌دهند كه به احتمال زياد رييس‌جمهور قرار است در اين جلسه اسامي تعدادي از معاونين خود از جمله معاون اجرايي، معاون اول رييس‌جمهور و همچنين سرپرستان سه وزارتخانه رفاه، آموزش و پرورش و نيرو را معرفي كند
.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) چهار سال پيش نيز اولين جلسه‌ دولت نهم در مشهد مقدس برگزار شد و حاصل اين جلسه ايجاد صندوق مهر رضا براي اشتغال، ازدواج و مسكن جوانان بود ولي اين‌كه اولين مصوبه دولت دهم در مشهد مقدس چه خواهد بود، هنوز مشخص نيست.
يادآوري اين موضوع نيز به جاست كه چندي پيش؛ حدودا بعد از پيروزي احمدي‌نژاد در انتخابات رياست جمهوري دهم و قبل از مراسم تنفيذ و تحليف، رييس‌جمهور به همراه اعضاي كابينه خود به مشهد مقدس سفر كرد و در جريان اين سفر تعدادي از معاونين و مشاوران از جمله مشاوران ارشد خود و همچنين رييس سازمان ملي جوانان را معرفي كرد.
رييس‌جمهور در اين جلسه همچنين اسفنديار رحيم مشايي را به عنوان معاون اول خود معرفي كرد و هرچند مشايي به دنبال اعتراض برخي علما و شخصيت‌هاي سياسي از اين سمت استعفا داد، اما احمدي‌نژاد او را به عنوان رييس دفتر خود برگزيد.
در پي اين انتخاب گمانه‌زني‌هايي مبني بر اين‌كه معاونت اجرايي زير نظر دفتر رييس‌جمهور فعاليت خواهد كرد، مطرح شد ولي مشايي اين موضوع را رد كرد.
هم‌چنين علي سعيدلو ـ كه معاونت اجرايي رييس‌جمهور در دولت نهم را برعهده داشت ـ با حكم احمدي‌نژاد به عنوان رييس سازمان تربيت بدني در دولت دهم منصوب شد.
در حال حاضر براي تصدي پست معاون اول رييس‌جمهور، معاون اجرايي رييس‌جمهور و سرپرست سه وزارتخانه‌اي كه وزاري پيشنهادي آن نتوانستند در روز پنج‌شنبه از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد كسب كنند، گزينه‌هاي مختلفي مطرح مي‌شوند كه تاكنون هيچ اسمي به طور قطع در اين زمينه اعلام نشده است.
با توجه به اين‌كه 18 تن از 21 وزير پيشنهادي توانسته‌اند راي اعتماد كسب كنند، مراسم توديع و معارفه‌ وزراي سابق و فعلي آغاز شده است؛ ديروز ـ شنبه ـ وزراي قديم و جديد ارشاد با حضور رييس‌جمهور و وزراي قديم و جديد دادگستري با حضور معاون پارلماني رييس‌جمهور
توديع و معارفه‌ شدند.
قابل ذكر است كه دكتر محمود احمدي‌نژاد امروز ـ يكشنبه ـ و پيش از برگزاري جلسه هيات دولت به همراه چاوز به مشهد مقدس سفر خواهد كرد و در آن‌جا مراسم بدرقه و امضاي اسناد بين دو كشور ايران و ونزوئلا با حضور روساي جمهور و مقامات مرتبط برگزار خواهد شد تا بعد از اين مراسم چاوز ايران را به مقصد بعدي خود ترك كند.

0 نظرهای شما: