حضور اورهان پاموک در جشنواره نویسندگان تورنتو


حضور اورهان پاموک در جشنواره نویسندگان
تورنتو



اورهان پاموک نویسنده ترک برنده جایزه نوبل در جشنواره نویسندگان تورنتوی کانادا شرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی سی نیوز، پاموک به همراه تعدادی از نویسندگان برجسته از جمله جنایی نویس مشهور کتی ریچز در این جشنواره بین المللی حضور خواهد یافت.
با برنامه ریزیهای انجام شده 44 نویسنده برجسته در تاریخ 21 تا 31 اکتبر (29 مهر تا 9 آبان) با شرکت در این رویداد مهم بر غنای آن می‌افزایند.
از دیگر مهمانان این جشنواره می‌توان به کاریسون کیلور خالق همنشین مرغزار، سارا هال برنده جایزه بوکرمن و نویسنده چگونگی نقاشی از مرد مرده، مایکل توماس برنده جایزه بین المللی ایمپک دوبلین و نویسنده کتاب انسان برباد رفته نام برد.
این جشنواره در مرکز هربورفرانت در تورنتوی کانادا برگزار می‌شود.
اورهان پاموک سال 1952در ترکیه به دنیا آمد، دروس متوسطه را در کالج آمریکایی رابرت در استانبول گذراند. پس از پایان تحصیلات متوسطه به اصرار خانواده خود به ادامه تحصیل در رشته معماری در دانشکده فنی استانبول مشغول شد.
وی این رشته را نیمه‌تمام رها کرد و در دانشگاه استانبول و در رشته روزنامه نگاری به تحصیل پرداخت اما هرگز به عنوان یک روزنامه نگار مشغول به کار نشد . اولین اثر این نویسنده با نام تاریکی و نور انتشار یافت و در سال ۱۹۷۹ از سوی مؤسسه انتشاراتی ملیت جایزه ادبی دریافت کرد. پاموک در سال 2006 موفق به دریافت جایزه نوبل شد.
رمانهای زندگی نو و قلعه سفید از وی به وسیله ارسلان فصیحی به فارسی برگردانده شده ‌است.

0 نظرهای شما: