هاشمي‌رفسنجاني:

هاشمي‌رفسنجاني:

هيچ‌گاه نبايد در راه احقاق حق و گسترش عدل و دين مايوس شويم

1388/06/16 09-07-2009 09:18:46 8806-00284: كد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسيرييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به سابقه طولاني شهيد قدوسي در مبارزه با رژيم طاغوت، ايشان را از نيروهاي خوش‌فكر، باتدبير و كياست در اين مبارزه خواند و گفت: اين شهيد بزرگوار پس از پيروزي انقلاب نيز با تدابير كارگشاي خود فتنه‌هاي ضد انقلاب را يكي پس از ديگري خنثي كرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني عصر روز يكشنبه در ديدار اعضاي برگزار كننده همايش بزرگداشت شهيد آيت‌الله قدوسي با اشاره به اين‌كه " منافقين و ضد انقلاب همواره شهيد قدوسي را سد راه توطئه‌هاي خود مي‌دانستند" تصريح كرد: اگرچه شهادت شهيد قدوسي در آن مقطع حساس ضربه‌اي سخت بر پيكر انقلاب جوان اسلامي ايران بود، اما دستاوردهاي اين شهيد بزرگوار، دستگاه قضايي كشور را در سال‌هاي پس از انقلاب تا حدود زيادي بيمه كرد.
وي روش و منش شهيد قدوسي و همچنين شهيد بهشتي در نظم‌بخشي به حوزه‌هاي علميه در قبل از انقلاب را بديع و تاثيرگذار خواند و گفت: مدارس و موسساتي همچون مدرسه شهيد حقاني و بنياد شهيد قدوسي كه شاگردان و فارغ‌التحصيلان فهيم و تاثيرگذاري را در خدمت نظام جمهوري اسلامي قرار داد از باقيات و صالحات اين دو شهيد بزرگوار است.
وي گسترش روح آزادگي، پرسش‌گري و تحمل مخالف را از خصوصيات برجسته شهيد قدوسي خواند و تاكيد كرد: اين‌گونه خصايل و منش‌ها بود كه طلاب و شاگردان بسياري را اطراف ايشان جمع كرد به گونه‌اي كه بسياري از همين شاگردان اكنون مسووليت‌هاي مهمي در نظام دارند.
رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مصائب و مشكلاتي كه در طول مبارزات ضدستم‌شاهي و پس از آن بر مبارزاني چون شهيد قدوسي و خانواده‌هاي‌شان وارد شده است، تاكيد كرد: ما بر اساس تعاليم قرآن و ائمه اطهار هيچ‌گاه نبايد در راه احقاق حق و گسترش عدل و دين مايوس شويم؛ چراكه خداوند نصرت و موفقيت را به صابران وعده داده است.
وي پيدا كردن راهي براي گسترش وحدت ملي و ايجاد آرامش در جامعه را نياز حياتي مقطع كنوني انقلاب و نظام خواند و گفت: در ماجراهاي اخير اطراف قضيه بايد به گونه‌اي رفتار كنند كه وحدت ملي را حراست نمايند.
در ابتداي اين ديدار خانم طباطبايي همسر شهيد آيت‌الله قدوسي و همچنين حجت‌الاسلام يونسي وزير اسبق اطلاعات و نيز علي اكبريان درخصوص خصايل و مناقب آن شهيد بزرگوار اظهاراتي را بيان داشت.

0 نظرهای شما: