آيت الله العظمي صافي:

آيت الله العظمي صافي:
روحانيون بايد فراجناحي و فراحزبي باشند


1388/09/07 11-28-2009 16:50:29
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فقه و حقوق - فقه
در خجسته روز عيد سعيد قربان،‌عيد بزرگ عبوديت و بندگي در درگاه خداوند متعال،24 نفر از طلاب حوزه علميه شهرستان کهنوج به دست مبارک آيت الله العظمي صافي عمامه بر سر گذاشتند

. به گزارش ايسنا، آيت الله العظمي صافي در اين مراسم گفت: امروز بر همه مسلمانان جهان عيد بزرگي است که تقوا و معنويت بر ماديت و اميال نفساني پيروز شد.
اين مرجع تقليد با اشاره به وظايف سنگين روحانيت در زمان حاضر اظهار كرد: روحانيت بايد خودش را براي خدمتگزاري به اسلام و مسلمين آماده کند و خود را سرباز واقعي امام زمان بداند و در جهت رضاي خاطر آن وجود نازنين تلاش کند.
وي با اشاره به حوزه علميه شهرستان کهنوج که طلاب سه استان محروم کرمان، سيستان و بلوچستان و هرمزگان در آن به تحصيل اشتغال دارند و فعاليت‌هاي دشمن در اين مناطق محروم گفت: طلاب بايد به تمام تجهيزات ارتباطي روز دنيا مجهز باشند و با تمام قوا در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن که همه اديان آسماني به خصوص اسلام و مذهب حقه تشيع را نشانه گرفته‌اند، ايستادگي کنند.
اين مرجع تقليد به لزوم هوشياري و بيداري روحانيت در مقابله با فرق باطله به خصوص در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: وظيفه اصلي روحانيت هدايت، ارشاد و رفع نابساماني‌هاي جامعه در حد توان است.
صافي با اشاره به اينکه روحانيت در جامعه بايد عامل اتحاد و همبستگي باشند، افزود: روحانيون بايد فراجناحي و فراحزبي باشند و از اختلافات دوري کرده و مردم را در هر کجا هستند به اتحاد و يکپارچگي و رفع اختلافات دعوت نمايند.
اين استاد حوزه ادامه داد: روحانيون بايد به گونه‌اي باشند که هر کسي از هر گروه و حزبي بتواند مشکلات خود را با آنها مطرح نمايد.
اين مرجع تقليد روحانيت را در همه اعصار ملجا و پناهگاه مردم خواند و گفت: روحانيت بايد در همه‌ي مناطق حضور فعال داشته و پاسخگوي شبهات و تفرقه‌افکني‌هاي دشمنان باشند. وي افزود: روحانيت بايد با مردم باشد و دردهاي جامعه را لمس کرده و با مردم همدردي نمايد.
صافي با اشاره به مشکلاتي که مردم مناطق محروم دارند و از نظر وضعيت اقتصادي در حد بسيار پاييني هستند، خاطرنشان كرد: حضور شما روحانيون، که از خود آن مردم مي‌باشيد و درد فقر و محروميت را از نزديک چشيد‌ه‌ايد باعث اميدواري و دلگرمي مردم به سربازان امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و روحانيت است.
وي با تأکيد بر جديت طلاب و روحانيون در فراگيري علوم اهل بيت عليهم السلام عنوان كرد: مهمترين عامل پيشرفت براي يک روحاني نيت خالص و خدمت بدون منت به مردم است.
اين مرجع تقليد در پايان نسبت به مسائل اخلاقي که براي روحانيون لازم است مطالبي را بيان كرد.

0 نظرهای شما: