رييس مرکز تحقيقات گوارش شهيد بهشتي:

رييس مرکز تحقيقات گوارش شهيد بهشتي:
شيوع بيماري‌هاي صفراوي در كشور رو به افزايش است
1388/09/09 11-30-2009 09:11:46 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - عمومي
رييس مرکز تحقيقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: به علت بالا رفتن سن، وزن و چربي خون در جامعه و نيز کم شدن تحرک، بيماري‌هاي صفراوي شيوع بيشتري در کشور پيدا کرده است.
دکتر محمد رضا زالي، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا - واحد علوم پزشکي ايران، با بيان اينکه عوارض سنگ‌هاي صفراوي بسيار چشمگير و گاهي نيز خطرناک است، افزود: سنگ‌ها ممکن است حرکت کرده و وارد مجاري صفراوي شوند و به پانکراس (لوزالمعده) صدمه بزنند.
اين استاد و فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: امروزه به اين نتيجه رسيده‌اند که عمل‌هاي جراحي که براي اين کار انجام مي‌شود علاوه بر هزينه‌هاي سنگين، مي‌تواند گاهي عارضه ساز باشد.
وي با اشاره به استفاده از پزشکان با تجربه در درمان اين بيماري‌ها گفت: نبود تجربه و تبحر کافي در درمان اين بيماري‌ها موجب مي شود که عوارض ناشي از درمان نيز به مشکل اضافه شود در صورتي که با تبحر و تجربه کافي عوارض درمان به مراتب کمتر و طول مدت درمان کوتاه تر شده و هزينه هايي که براي بيمار تحميل مي شود نيز بسيار کم مي شود.
رييس مرکز تحقيقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ادامه داد: ممکن است به جاي عمل که يک هفته تا 10 روز زمان نياز دارد، بيمار از طريق آندوسکوپي تحت عمل جراحي قرار بگيرد و مشکل کاملا برطرف شود.
دكتر زالي در انتها از امکان تبديل بيمارستان آيت‌الله طالقاني به يک مرکز مجهز ارايه خدمات درماني به بيماران مبتلا به سنگ هاي مجاري صفراوي و تومورهاي مجاري صفراوي و پانکراس خبر داد.

0 نظرهای شما: