كناره‌گيري آيت‌الله جوادي آملي از امامت جمعه قم/

كناره‌گيري آيت‌الله جوادي آملي از امامت جمعه قم
خطيب موقت جمعه قم:
بدون مودت، قرآن وعترت، نگهداري جامعه آسان نخواهد بود


1388/09/06 11-27-2009 13:50:13 خبرگزاري دانشجويان ايران - قم سرويس: سياسي
خطيب موقت جمعه قم گفت: مودت، محبت، دوستي، قرآن و عترت عناصر محوري دين هستند كه اگر از جامعه رخ بربندند نگهداري جامعه آسان نخواهد بود.
به گزارش ايسنا، آيت الله جوادي آملي در نماز جمعه اين هفته قم با اشاره به برگزاري مراسم حج گفت: پيام رهبر انقلاب اسلامي در فضاي مكه خوانده شد و در اين پيام مقام معظم رهبري مسلمانان را به محبت، وحدت و مودت دعوت كردند.
وي با بيان اين كه دوستي، محبت، مودت و قرآن وعترت عناصر محوري دين هستند، گفت: اين عناصر است كه جامعه را اداره مي‌كند و اگر اين امور از جامعه رخ بربندند نگهداري چنين جامعه‌اي آسان نخواهد بود.
آيت‌الله جوادي آملي در ادامه با اشاره به روز عرفه گفت: روز عرفه در بين روزها خصيصه‌ي استجابت دعا را دارد و بهترين روز براي دعا است.
وي با بيان اين كه دعاي امام سجاد (ع) در روز عرفه مردم را به امام شناسي دعوت مي‌كند افزود: شاخص‌ترين عنصر در دعاي امام حسين (ع) و امام سجاد (ع) در روز عرفه پس از توحيد، وحي و نبوت، دعا براي رهبر و نظام و ملت است.
خطيب موقت جمعه قم، با اشاره به در پيش بودن عيد قربان، ضمن دعوت از مردم براي شركت در نماز اين عيد گفت: نبايد فريضه‌ي قرباني فراموش شود و بايد شهرها به رايحه‌ي قرباني معطر گردد.
وي در ادامه ضمن تبريك هفته‌ي بسيج گفت: بسيج نيرويي است كه در دفاع مقدس و حفظ نظام تلاش و كوشش فراوان داشته و بايد مواظب باشد كه پيوسته غربال شود تا مبادا كساني بتوانند در اين نهاد راه يابند.
آيت الله جوادي آملي در پايان خطبه‌ي دوم ضمن تشكر و قدرداني از دست‌اندركاران برگزاري نماز جمعه و عذرخواهي از مردم از سمت خود به عنوان خطيب موقت جمعه‌ قم كناره‌گيري كرد.

0 نظرهای شما: