سردار نقدي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه:

سردار نقدي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه:
عملكرد بسيج به دنيا ثابت كرد اسلام بهترين آيين
و مكتب براي مقابله با ظلم و زور است



1388/09/06 11-27-2009 12:02:19
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز با تثبيت انقلاب و پيدا شدن آثار شكست در استكبار جهاني و ناتواني آن در به فعليت رساندن تهديداتش مسووليت جديدي بر دوش ما بسيجيان است و ميدان ، ميدان جديدي است.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي ، در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به ورود بسيج به دهه چهارم فعاليت خود اظهار كرد: سي امين سال تاسيس بسيج مستضعفين به پايان رسيد و امروز وارد اولين روز از سال سي و يكم تاسيس اين شجره طيبه شده‌ايم.
وي با بيان اين كه گزارش 30 سال فعاليت بسيج، گزارش 30 حضور بسيج در قلب‌ها وخانه‌هاي ملت ماست، افزود: به هر خانه‌اي كه مي رسيم شهيد، جانباز و رزمنده‌اي دارد. گزارش 30 ساله بسيج در در و ديوار شهرها و نام كوچه‌ها و خيابان هاست. گزارش 30 ساله بسيج در يك كلام و عبارت نمي‌گنجد. وقتي مادران شهيدي همچون مادر شهيدان افراسيابي كه 5 فرزند جوان خود را تقديم اسلام مي‌كند و وقتي همه فرزندانش به لقاءالله مي رسند نزد امام مي رسد و مي‌گويد هر چه داشتم دادم حالا اجازه بدهيد خودم به جبهه بروم، اين در يك عبارت و دو عبارت نمي‌گنجد.
رييس سازمان بسيج مستضعفين اضافه كرد: كارنامه مقدس و مشعشع بسيج ، دهها هزار شهيد نوجوان فهميده است كه تنها يكي از آنها محمدحسين فهميده است كه همه مردم آن را مي شناسند و مايه افتخار ماست و امام ما او را رهبر خود خواند. كارنامه مشعشع بسيج پر از اين عبارت‌هاي نوراني و كلمات الهي است.
نقدي با اشاره به ديدار اخير جمعي از بسيجيان با مقام معظم رهبري و برخي بيانات ايشان در رابطه با بسيج اظهار كرد: اگر كارنامه ده سال اول بسيج را بخواهيم در يك جمله خلاصه كنيم، اين جمله مقام معظم رهبري كه در چهارشنبه همين هفته در ديدار با بسيجيان فرمودند گوياي اين كارنامه خواهد بود كه فرمودند اگر حضور بسيج در 8 سال دفاع مقدس نبود، سرنوشت كشور چيز ديگري بود و دشمن مسلط مي‌شد.
وي ادامه داد: بعد از اتمام جنگ تهاجم فرهنگي آغاز شد كه باز هم بسيج به ميدان آمد و با فعاليت‌هايي نظير كاروان‌هاي راهيان نور ، يادواره هاي شهيدان ، انتشار كتاب هاي مربوط به شهدا و برپايي كارنامه هاي رزمندگان را انجام داد كه موج بيداري را در ميان ملت به دنبال داشت. اين حركت هاي بزرگ فرهنگي ارزش‌هاي ما را نگه داشت و اگر امروز بيداري ملت را شاهد هستيم ، مرهون همين حركت هاست.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به فعاليت هاي بسيج در دهه سوم عمر خود گفت: در دهه سوم دشمن فكر مي‌كرد تهاجم فرهنگي عليه كشور ما به ثمر نشسته است و قصد محاصره نظامي ما را داشت به طوري كه همسايگان ما را يا با حمله نظامي و يا با هماهنگي با سران آنها به تصرف خود در آورد و در اينجا نيز حضور ميليوني واحدهاي بسيج ، آموزش ديده و رزم ديده و آماده پيكار به دشمن فهماند كه ايران سرزمين علي بن ابي طالب(ع) و بيشه شيران است.
نقدي با بيان اين كه دست دشمن از كشور ما كوتاه است، افزود: آنهايي كه در دوره اي كوتاه كشورهاي اطراف ما و برخي كشورهاي ديگر را يكي پس از ديگري گرفته اند در مقابل كشور ما جا زدند و متوقف شدند و فهميدند كه نمي توانند غلطي بكنند. اگر بخواهيم كارنامه هاي اين دوره ها را نيز در يك جمله خلاصه كنيم باز هم اين جمله مقام معظم رهبري گويا خواهد بود كه فرمودند كه بعد از دوران جنگ هم بسيج جلودار، پيشرو و خط شكن بوده است.
وي اضافه كرد: اگر بحث اقتدار و ايستادگي سياسي مطرح بوده، اين جريان بزرگ يعني بسيج ، چنين اقتداري را به رخ كشيده است. در بحث كارهاي فرهنگي و علمي نيز بسيج كارنامه درخشاني دارد و فعاليت هاي گسترده‌اي را انجام داده است. اين هم مهر تاييد نايب حضرت ولي عصر(عج) يعني مقام معظم رهبري است كه درباره بسيج فرمودند اين نهاد يك نهاد منحصر به فرد است كه تكرار پذير نيست و نمونه اي در عالم ندارد.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين كه ايثارها و فداكاري‌هاي بسيج در عرصه جنگ و پيكار ، امروز بايد خود را در عرصه‌هاي مختلف عرضه كند ، تصريح كرد: در اينجا ديگر خط آتش دشمن نيست بلكه اينجا عشق و ايثار بايد در حوزه سازندگي ، علم و جهاد كارساز شود تا نشان دهد اسلام بهترين نظام براي اداره جامعه بشري است. عملكرد بسيج به دنيا ثابت كرد كه اسلام بهترين آيين و مكتب براي مقابله با ظلم و زور است. امروز در عرصه علم و سازندگي نيز بايد ثابت كنيم كه اسلام منحصر به فرد است و تنها يك دين مبارزه با ظلم نيست بلكه دين و مكتبي براي تعالي بشري است.
وي در ادامه حضرت علي (ع) را يك الگوي مناسب براي بسيجيان و نمونه اي از يك انسان اسلامي دانست و گفت: آنچه در دفاع مقدس از بسيج سر زد با الگو گرفتن از انسان اسلامي نظير امام علي(ع) بود. براي خدا بودن و ايثار كردن از ويژگي هاي انسان اسلامي و يك بسيجي است. برخلاف انسان غربي كه همه چيز را براي خود خواستن و شهرت ، ثروت و مقام را براي خود خواستن از جمله ويژگي هاي اوست.
نقدي در پايان سخنان خود به قرارداشتن در آستانه هفتم آذر روز نيروي دريايي نيز اشاره كرد و با بيان اين كه نمونه پيشرفت هاي تفكر بسيجي ، نيروي دريايي دريادل امروز ماست افزود: من روز نيروي دريايي را به همه دريادلان اين نيرو تبريك مي گويم. برخلاف آن نيروي دريايي كه غربي ها بر فرهنگ ، امكانات و تجهيزات آن مسلط شده بودند ، امروز دريادلان نيروي دريايي ارتش ، يك نيروي دريايي بومي و با فرهنگ اسلامي ساخته اند، نيرويي كه با شهامت در اقيانوس ها وآب هاي جهاني پيش رفته اند و از منافع جمهوري اسلامي ايران در دوردست ترين نقاط حراست مي كنند.

0 نظرهای شما: