فرمانده ناجا ؛ هشدارهای جدی به کاربران اینترنت

فرمانده ناجا ؛ هشدارهای جدی به کاربران اینترنت
فرمانده نیروی انتظامی گفت:
امنیت فضای مجازی و تبادل اطلاعات ،
مبنا و عرصه جرایم نوظهور شده که یکی از آنها جرایم اخلاقی است.

واحد مرکزی خبر- سرتیپ احمدی مقدم در حاشیه همایش پلیس، امنیت و چشم انداز 1404 افزود: امروز بسیاری از دوست یابی هایی که در گذشته دوستیابی خیابانی قلمداد می شد ، اینترنتی شده و کارسخت تر شده است.
احمدی مقدم گفت: تشکیل گروههای انحراف اخلاقی مانند تشکیل پارتی ها از بستر اینترنت شکل می گیرد.
وی یکی از جرایم اینترنتی را گروههای منحرف جنسی و شیطان پرست در اروپا عنوان کرد و افزود: جای خوشبختی است که هنوز در کشورمان خیلی توسعه پیدا نکرده است اما شروع آن می تواند بسیار فجیع باشد.
فرمانده ناجا گفت: در این زمینه تاکنون 25 نفر از یک باند فساد دستگیر شده اند که متاسفانه 12 زوج در آن بودند و همه آنها تحصیلات دانشگاهی داشتند و افراد عامی نبودند اما همگی آنان به فساد اخلاقی ،‌ بحران های شدید خانوادگی و اختلافات شدید دچار بودند .
احمدی مقدم افزود: این یکی از اتفاقات و جرایم نوظهوری است که در اینگونه بسترها رخ می دهد و نه نخستین و نه آخرین آنها خواهد بود ، لذا باید خود را تقویت کنیم . وی گفت: گرچه فضای مجازی امکانات و تسهیلات بسیار زیادی برای مردم فراهم کرده است اما باید دانست که‌ آفاتی نیز دارد که اگر از آن مراقبت نکنیم همه فرصت های آن می تواند به تهدید تبدیل شود.
فرمانده ناجا همچنین درباره درصد جرایم و بیشترین جرمی که علیه زنان انجام می شود، افزود: اکنون آنچه در جامعه نمود دارد اغفال ، فریب و تجاوز به زنان است.
وی گفت: در بخش اعتیاد نسبت زنان به مردان خیلی اندک و حدود 5 درصد و در دایره مجرمان نیز این نسبت اندک است.
احمدی مقدم افزود: متاسفانه آنجایی که به بانوان ظلم می شود نگاه طماعانه و جنس و فیزیک آنان است و در جرایم اخلاقی مساوی بودن تعداد آقایان و خانم ها کمتر است.
وی گفت: بانوان باید برای کاهش خشونت علیه خود ، آگاهی هایشان را افزایش دهند و فریب هر کس و ناکسی را نخورند. احمدی مقدم تسهیل در ازدواج و اشتغال را در کاهش اینگونه جرایم موثر دانست و افزود: برخی دختران به اشتباه می پندارند با عرضه خود در اجتماع به ازدواج دست می یابند اما باید بدانند که این مسیر صحیحی نیست.
فرمانده ناجا گفت: برخی نهادها کارکردشان تناسبی با نیازهای اجتماعی ندارد و باید این مسیرها تصحیح شود.

0 نظرهای شما: