«ياداشت‌هاي روزانه» رهبر معظم انقلاب

«ياداشت‌هاي روزانه» رهبر معظم انقلاب


1388/09/05 11-26-2009 08:38:21 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
«ياداشت‌هاي روزانه» بخشي از اسناد متعلق به حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) است كه به عنوان اسناد تاريخ انقلاب و نظام جمهوري اسلامي توسط دفتر حفظ و نشر آثار ايشان (موسسه پژوهشي و فرهنگي انقلاب اسلامي) نگهداري مي‌شود.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مشخصه‌ اين دست‌نوشته‌ها - هرچند غالبا سياسي و مربوط به امور كشور و بيان واقعيت‌هاي گذشته‌هاي دور و نزديك در كوران حوادث است و حتي دربرگيرنده مهمترين جلسات كه در بالاترين سطح ممكن تشكيل مي‌گردد - اين است كه از حقيقت مهم و تاثيرگذار توجه به معنويات به‌دور نبوده است. آن‌چه در پي مي‌آيد از جمله دست‌نوشته‌هاي رهبر انقلاب است كه اهتمام ايشان را به ضرورت‌هاي معنوي و نيز نوع ارتباط ايشان را با امام خميني (ره) نشان مي‌دهد.
شايان ذكر است در زمان حيات حضرت امام خميني (ره)، جلسات سران قوا به شكل دوره‌اي در دفتر و يا منزل هر يك از اعضاء تشكيل مي‌گشت و در بيشتر جلسات، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيداحمد خميني (ره) از طرف حضرت امام راحل حضور مي‌يافت.
نوشته‌ي زير بخشي از ياداشت مربوط به جلسات سران قوا در تاريخ چهارشنبه ‌٢٢/٥/١٣٦٥ (دو روز قبل از روز عرفه سال ‌١٤٠٧) است:
ديشب در جلسه [‌سران قوا] كه منزل احمد آقا بود امام آمدند. حال‌شان بحمدالله خوب بود. علاوه بر صحبت درباره‌ موشك اخير ما و خبرهاي حول و حوش آن، من به محروميت ما چند نفر ار جلسه‌هاي معنوي و عرفاني امام علي‌رغم جلسات متعدد با ايشان اشاره كردم. گفتم لازم است ماها را نصيحت كنيد و تعليم بدهيد.
[امام] همان شكسته نفسي‌هاي هميشگي را تكرار كردند و گفتند نصيحت اينست كه مثل من عمرتان به خسران و بطالت نگذرد. روي اخلاص تكيه كردند و گفتند شماها در خدمت اسلاميد فقط مراقب اخلاص باشيد.
گفتم همين نقطه‌ اصلي اشكال است و براي پيدا كردن اخلاص بايد نصيحت شويم. باز امام روي اين‌كه من هم چيزي ندارم و اين‌جا هم خبري نيست و امثال آن تكيه و شكسته نفسي مي‌كردند. آشكارا نشانه‌هاي تواضع حقيقي را در چهره و حركات امام مشاهده كردم.
منبع:پايگاه اطلاع‌رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمي سيدعلي خامنه‌اي (مد‌ظله‌العالي) - مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي

0 نظرهای شما: