مشاور وزير آموزش و پرورش خبر داد

مشاور وزير آموزش و پرورش خبر داد
واگذارى مدارس به حوزه ‌هاى‌علميه
روزنامه ء حیات نو- : گروه اجتماعي- دبيرستاد همکارى‌هاى حوزه‌هاى علميه و آموزش و پرورش با اشاره به تصويب آئين‌نامه واگذارى مدارس وابسته گفت: به تازگى در چندين استان‌ کشور حوزه‌هاى علميه مديريت برخى مدارس را بر عهده گرفته‌اند.
به گزارش ايلناحجت‌الاسلام و المسلمين على ذوعلم در نشست خبرى خود که به مناسبت برگزارى دهه بصيرت و ولايت برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگارى مبنى بر اينکه «واگذارى مديريت مدارس به حوزه‌هاى علميه از سوى وزارت آموزش‌ و پرورش در چه مرحله است؟» گفت: زمينه همکارى‌هاى حوزه‌هاى علم و آموزش‌وپرورش گسترده است و موضع آموزش و پرورش و حوزه‌هاى علميه همکارى دوجانبه و نه تنها همکارى صرف يک نهاد است.
وى با اعلام اين خبر که در حال حاضر بعضى از حوزه‌هاى علميه در استان‌هاى کشور و شهر قم مديريت مدارس کشور را بر عهده گرفته‌اند، گفت: حوزه‌هاى علميه بويژه در تهران و قم در قالب مجوزى که از آموزش و پرورش گرفته‌اند به مديريت مدارس مى‌پردازند و در مجموع مديريت و عملکرد موفقى داشته‌اند.
ذو علم در ادامه با اشاره به اينکه اخيرا آئين‌نامه تاسيس مدارس وابسته در شوراى عالى آموزش و پرورش تصويب شده است، که به موجب آن نهادها و ارگان‌هايى همچون حوزه‌هاى علميه مى‌توانند در صورت کسب شرايط لازم مديريت مدارس را بر عهده بگيرند، گفت:‌ اين اقدام در جهت سياست‌هاى کلان آموزش و پرورش صورت گرفته است و حوزه‌هاى علميه قطعا از جمله نهادهايى است که حتى از قبل ازانقلاب هم با توان خود نقش مهمى در مسائل آموزش داشته‌اند و امروز هم بستر فعاليت‌هاى حوزه‌هاى علميه مناسب‌تر است .
دبير ستاد همکارى‌هاى‌وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌هاى علميه با تاکيد بر اينکه آئين‌نامه مدارس وابسته استثنايى براى هيچ‌گونه از بخش‌ها و ارگان‌ها لحاظ نمى‌شود، اظهار کرد: حوزه‌هاى علميه کارکردهاى بسيارى در زمينه‌هاى آموزشي، پژوهشى و تربيتى دارند که مى‌توانند در جريان تعليم و تربيت کشور موثر باشند. ذو علم در ادامه در پاسخ به ديگر سوال خبرنگارى مبنى بر تعداد مدارس واگذار شده به حوزه‌هاى علميه و صحت خبر واگذارى چهار هزار مدرسه گفت:‌ وقتى که بحث واگذارى چهار هزار مدرسه مطرح شد، فهميديم منشأ آن چه بوده است و اصل قضيه چه بوده اما اصل بر اين است که زمينه‌سازى اين بحث براى همه ارگان‌ها فراهم شود. ذو علم در حالى خبر واگذارى مديريت مدارس به حوزه‌هاى علميه را در قالب آئين‌نامه واگذارى مدارس وابسته در جمع خبرنگاران مطرح کرد، که هنوز آئين‌نامه واگذارى مدارس وابسته به تائيد محمود احمدى‌نژاد نرسيده است.

0 نظرهای شما: