هاشمي‌رفسنجاني:

هاشمي‌رفسنجاني:
حركت در مرز قانون نياز كنوني كشور است
دلسوزان نظام با پاسخ به ابهامات دانشجويان
مسير اعتماد به نظام را هموارتر كنند
1388/09/09 11-30-2009 10:21:08 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از اساتيد دانشگاه امير كبير، اين دانشگاه را يكي از افتخارات علمي كشور و منطقه خواند و گفت: اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌ها در كنار روحانيت و انقلابيون همواره نقش بسزايي در پيشبرد انقلاب و مبارزه بر عليه رژيم پهلوي داشتند.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمي رفسجاني دغدغه‌هاي قشر دانشگاهي، به خصوص اساتيد را در برهه حساس كنوني به حق خواند و تصريح كرد: استادان دانشگاه پس از انقلاب صادقانه تلاش نموده‌اند راه‌هاي توسعه علمي، فني و صنعتي كشور را هموار كنند و ما به اين جهت بايد همواره قدردان دانشمندان و اساتيد مبرز كشور باشيم.
وي جمهوري اسلامي ايران را به لحاظ موقعيت استراتژيك، جغرافيايي، تاريخي و فرهنگي داراي استعداد بسيار خوب در منطقه و حتي جهان دانست و گفت: برطبق سند چشم‌انداز 20 ساله كشور، بخش تحقيقات و توسعه علمي سهم مهمي را مي‌بايد در برنامه‌ريزي‌ها و سياستگذاري‌ها به خود اختصاص دهد.
وي غفلت در دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي كشور را خسراني جبران ناپذير براي كشور، نظام و انقلاب خواند و خاطرنشان كرد: با توجه به استعداد بالاي كشور در تمام زمينه‌ها و اهداف حداقلي سند چشم‌انداز، اگر در سياستگذاري‌ها و برنامه ريزي‌ها به درستي عمل كنيم بسيار زودتر از 1404 به اهداف اين سند مي‌رسيم.
رييس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنانش اعتماد ميان مردم و مسوولان را سرمايه‌اي اساسي در رسيدن به توسعه و پيشرفت كشور خواند و گفت: همه دلسوزان نظام، بخصوص نخبگان و دانشگاهيان بايد تلاش كنند به سوالات و ابهامات ايجاد شده در قشر جوان و دانشجو به گونه‌اي پاسخ دهند كه مسير رشد، تعالي و اعتماد مردم به نظام بيش از پيش هموار گردد.
وي دانشگاه، اساتيد و دانشجويان را صالح‌ترين قشر در طرح كارشناسانه معضلات كشور و نيز امر به معروف و نهي از منكر نسبت به مسوولان نظام خواند و گفت: اميدوارم با گسترش فضاي نقد منصفانه و ايجاد زمينه آگاهي بخشي در جامعه، فضاي كشور به فضاي دوستي و همدلي بيشتر تبديل شود.
وي در پايان، قانون گرايي را نياز كنوني كشور و نظام دانست و تاكيد كرد: حركت در مرز قانون نياز كنوني كشور و نظام است و همه بايد تلاش كنيم از اقدامات فراقانوني و يا خلاف قانون پرهيز كنيم.
در ابتداي اين ديدار امر للهي رييس اسبق انرژي اتمي كشور، معتمدي وزير اسبق ارتباطات و فناوري اطلاعات، هم‌چنين افشار و صديقي و سيد اصفهاني از ديگر اساتيد دانشگاه امير كبير به نمايندگي از جمع حاضر به طرح مباحث و سوالات مطرح در جامعه، به خصوص دغدغه‌هاي اساتيد دانشگاه اميركبير در مواجهه با مسوولين و دانشجويان پرداختند.

0 نظرهای شما: