وزير كشور: شرايط فعلي توزيع يارانه‌ها قابل تحمل و پذيرش نيست

وزير كشور:
شرايط فعلي توزيع يارانه‌ها قابل تحمل و پذيرش نيست
برگزاري جمهوري اسلامي ‪۰۹/۰۹/۸۸‬ سياسي. وزير كشور. توديع استاندار. گلستان گرگان- وزير كشور در گرگان گفت: در زمان حاضر، سه دهك جامعه برابر هفت دهك ديگر جامعه از يارانه استفاده مي‌كنند و اين شرايط توزيع يارانه ها به هيچ وجه قابل تحمل و پذيرش نيست.
به گزارش ايرنا، مصطفي محمدنجار شامگاه دوشنبه در جمع نمايندگان مردم استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي، مديران دستگاههاي اجرايي، فرمانداران و بخشداران در تالار فخرالدين اسعد گرگاني افزود: اين سه دهك به صورت عمدي از اين منابع استفاده نمي‌كنند بلكه شرايط به گونه‌اي ايجاد شده است كه اين سه دهك، برابر هفت دهك ديگر جامعه از يارانه استفاده مي‌كنند.
وي با بيان اينكهشرايط فعلي به هيچ وجه قابل تحمل نيست وبايد اصلاح شود ، اظهار داشت كه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها با هدف اصلاح اين روند در دستور كار قرار گرفته است.
وزير كشور خاطرنشان كرد: هدفمند كردن يارانه‌ها آينده كشور را بيمه مي كند و با تدبير مي‌توان مشكلات اجرايي و تبعات آن را برطرف كرد.
محمد نجار لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را بسيار سنگين و ارزشمندتوصيف و تصريح كرد: اگرچه ممكن است، اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها، مشكلاتي را به همراه داشته باشد ولي خود اين طرح، يكي از اقدامات جسورانه‌اي است كه دولت زير بار آن مي‌رود.
وزير كشور گفت: نسل‌هاي آتي بايد بتوانند به صورت عادلانه از يارانه ها بهره مند شوند، چون يكي از شعارهاي اساسي دولت، عدالت محوري است.
وي افزود:اجراي درست اين طرح نيازمند همراهي و كمك همه آحاد جامعه است چراكه بدون كمك و خواست مردم هيچ كاري در كشور شكل نمي‌گيرد.
محمدنجار در بخش ديگري از سخنان خود به قابليت‌هاي استان گلستان در بخش هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي اشاره كرد و اظهارداشت: در استان گلستان، مردمي خوب و ارزشمند و استعدادهايي بي‌نظير وجود دارد و اعتقاد دولت اين است كه با كمك همه بايد از اين قابليت‌ها به نحو احسن استفاده شود.
وزير كشور خاطرنشان كرد:تنوع اقليمي و اكوسيستم‌هاي طبيعي كه در اين استان وجود دارد و همجواري با كشور تركمنستان، شرايط ويژه‌اي را مي طلبد كه متناسب با اين شرايط ، فعاليت‌هاي لازم بايد صورت گيرد.
وي تصريح كرد: استان گلستان در مسير كريدور شمال به جنوب و آسياي ميانه قرار گرفته است كه اين ويژگي، بازاري را براي كار صادراتي و تعامل با كشورهاي منطقه فراهم كرده است.
محمد نجار گفت:يكي از قابليت‌هاي برجسته استان گلستان، جزيره آشوراده است كه بايد تلاش شود تا مشكلات و موانع پيش روي براي سرمايه‌گذاري در اين منطقه برطرف و اين جزيره براي سرمايه‌گذاري آماده شود و انتظار است نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، سرمايه‌گذاران را معرفي كنند.
وير كشور افزود: استاندار جديد گلستان بايد مباحثي مانند بازارچه مرزي استان، توسعه و تجهيز شهرك‌ها و نواحي صنعتي، استفاده از ظرفيت‌هاي فرهنگي و تبادل لازم با كشورهاي آسياي ميانه و گسترش بيمه محصولات كشاورزي را مورد توجه قرار دهد.
محمد نجارخاطرنشان كرد: يكي از نكات مهم، بحث فرهنگ و توجه به مسايل فرهنگي، جوانان، اشتغال و ازدواج است و در دور سوم سفرهاي استاني دولت علاوه بر پيگيري رويكرد دو سفر قبلي، مسايل فرهنگي و اجتماعي استان‌ها مد نظر قرار مي‌گيرد.

0 نظرهای شما: