استاندار تهران:

استاندار تهران:
دانشگاه‌ها مراسم 16 آذر را در داخل دانشگاه برگزار مي‌كنند
ـ هيچگونه درخواست تجمعي براي 16 آذر به فرمانداري واصل نشده است
1388/09/09 11-30-2009 17:57:05
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
استاندار تهران با تاكيد بر اين‌كه " هيچ‌گونه درخواستي براي تجمعات خارج از دانشگاه‌ها در روز 16 آذر به فرماندار تهران واصل نشده است" گفت: شوراي تامين استان هيچگونه تمهيدات امنيتي براي اين روز پيش‌بيني نكرده است.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مرتضي تمدن در حاشيه مراسم ختم كردان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در مورد تجمعات روز 16 آذر اظهار كرد: هيچ درخواست رسمي تجمعي براي خارج از دانشگاه‌ها مطرح نشده اما آن‌چه كه در داخل دانشگاه‌هاست با مسووليت روساي دانشگاه‌ها و مسوولان آموزش عالي برگزار مي‌شود.
وي افزود: براي تجمعات بيرون از دانشگاه‌ها نيز بايد از مسير قانوني و مجراي فرمانداري تقاضاي مجوز شود كه تاكنون هيچ درخواست مجوزي واصل نشده است.
وي خاطرنشان كرد: براي روز 16 آذر ـ كه روز ضد استكباري از سوي دانشجويان انقلابي و مسلمان است ـ برنامه‌هايي در داخل دانشگاه‌ها تدارك ديده شده كه با هماهنگي مسوولان وزارت علوم و آموزش عالي انجام مي‌شود و دليلي براي تجمعات مكان‌هاي عمومي بايد داشته باشند تا منجر به مجوز شود و اگر دلايل كافي و وافي تشخيص داده شود اقدام خواهد شد.
استاندار تهران با اشاره به اين‌كه " جريانات فرصت‌طلب و رانده شده از متن مردم و دانشجويان تلاش خواهند كرد مانند ايام گذشته بر موج برنامه‌هايي كه مردم و جريان‌هاي همراه با نظام انقلاب دارند، سوار شوند و خودشان را نشان دهند و ايجاد مزاحمت كنند" افزود: به اين‌گونه جريانات توصيه مي‌كنيم كه همراه مردم، انقلاب، نظام و رهبري خودشان را تطبيق دهند و اجازه دهند فضاي جامعه، فضاي وحدت، همدلي، انسجام و كار و تلاش باشد و با غوغاهاي بي‌حاصل و تمكين به حرف افرادي كه خير و صلاح انقلاب و كشور ما را نمي‌خواهند اجازه ندهند فضاي كشور آسيب ببيند.
وي ادامه داد: روز 16 آذر روز ضد استكبار و قيام عليه آمريكاي جنايتكار است و امروز نيز شاهديم كه آمريكا از حيوانيت و زورگويي خود دست برنداشته و ما بايد صفوف‌مان را محكم‌تر كنيم و در پشت رهبري، كنار مردم و در صف دانشجويان انقلابي و عدالتخواه كه خواهان عزت نظام اسلامي هستند، بايستيم و يك پارچه سر آمريكا و زياده‌خواهان فرياد بكشيم و نه خداي ناكرده حرف دشمن را در داخل كشور تكرار كنيم و يا وقت‌مان را به خودمان مشغول كنيم.
وي به كساني كه قصد دارند در روز 16 آذر حركتي جداي از دانشجويان انقلابي داشته باشند، توصيه كرد: در رفتار خود تجديدنظر كنيد.
رييس شوراي تامين استان تهران با تاكيد بر اين‌كه " در شوراي تامين استان هيچ‌گونه تمهيدات امنيتي براي روز 16 آذر پيش‌بيني نكرده‌ايم" گفت:‌ اين مساله تنها در شرايطي بروز مي‌كند كه ما احساس كنيم براي آسايش و نظم عمومي مردم اخلال ايجاد شود و برابر قانون با آن‌ها برخورد مي‌شود.
وي افزود: ما روز 16 آذر را نيازمند تمهيدات امنيتي نمي‌دانيم. مراسم روز 16 آذر با حضور دانشجويان برگزار مي‌شود و ما اميدواريم هيچ اتفاقي روي ندهد كه به پاسداشت مقام دانشجو لطمه وارد كند.

0 نظرهای شما: