سردار صفوي:

سردار صفوي: ـ
در آشوب‌ها اگر بسيجيان نبودند امنيت برقرار نمي‌شد
اميدواريم روزي بسيج جهان اسلام در كشورهاي اسلامي شكل بگيرد

1388/09/04 11-25-2009 17:01:19 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت: اگر يك ملتي 10 الي 12 ميليون بسيجي با تفكر صحيح و قلب‌ها و انگيزه‌هاي جهاد در راه خدا در قلب‌هاي‌شان تلالو بزند، داشته باشد آن كشور ديگر آسيب‌ناپذير است ولي اگر يك روحيه تسليم و روحيه‌ تسليم‌پذيري در آن‌ها به وجود بيايد دشمن طمع مي‌كند
. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) سردار سرلشكر پاسدار سيديحيي رحيم صفوي با حضور در مراسم بزرگداشت هفته بسيج مستضعفين در محل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي كه از سوي بسيج اين مجمع برگزار شد، اظهار كرد: هفته بسيج يادآور امام عظيم‌الشان، حكيم و دورانديش و الهي است كه با آن فرمان عجيب‌شان در سي سال قبل يعني 5 آذر 58 فرمان تشكيل بسيج مستضعفان را صادر كردند. امامي كه با آن عظمت فرمود من همواره به خلوص و صفاي بسيجيان غبطه مي‌خورم.
وي خاطرنشان كرد: هفته بسيج يادآور عاشقاني است كه با جانفشاني اين كشور را از امواج طوفان‌هاي جهاني عبور دادند و يادآور رادمرداني است كه با نثار خون‌شان از اسلام و انقلاب، كشور و اين ملت دفاع كردند؛ بسيجياني كه جمع اضداد بودند و عقل، عشق و جهاد را در عرصه ميدان عملا نشان دادند.
وي افزود: آن‌ها نشان دادند كه مجاهدان عارف هستند و با عقل، فهم و درايت قوي‌ترين طرح‌ريزي‌هاي عملياتي را براي پيروزي در ميدان تدبير و تفكر به اجرا درمي‌آورند و در ميدان عشق‌بازي با خدا و اولياي خدا هم در راه جان دادن براي اسلام شجاعت را با عرفان و عقلانيت درآميخته‌اند.
مشاور عالي فرماندهي كل قوا با بيان اين‌كه " جنگيدن كار عاقلانه‌اي نيست و عقلا اهل جنگ نيستند" در عين حال يادآور شد: لكن بحث دفاع كه پيش بيايد آن وقت است كه قبل از عمليات والفجر 8 وقتي خدمت امام رسيديم، پس از آن‌كه بيش از نيم ساعت در خصوص طرح‌ريزي عمليات به ايشان گزارش داديم و موانع عمليات را گفتيم، آن امام بزرگوار با آن عظمت و سن بالا همه صحبت‌هاي ما را گوش دادند، فرمودند "اصلا فرمانده كل قوا خدا است و آن خدايي كه به شما واجب كرده است نماز بخوانيد، همان خدا به شما امر كرده كه دفاع كنيد، برويد و مطئمن باشيد كه پيروزيد." وقتي امر ولي فقيه، امر رهبر و امر جانشين امام زمان (عج) مي‌رسيد، ديگر بسيجيان دل به دريا مي‌زدند.
وي با بيان اين‌كه " بسيجيان اگر در جنگ نبودند اين جنگ به پيروزي نمي‌رسيد" اظهار كرد: محورهاي پيروزي‌هاي ما دلاورمردي‌هاي بسيجيان و صبر و استقامت زنان و مردان و فرزندان و حمايت ملت بسيجي ما بود. هشت سال جنگ نشان دهنده ظرفيت بسيجي ملت ماست. در هشت سال دفاع مقدس نور خدا بر اين كشور متجلي شده بود و هر كسي به اندازه وسع خود از آن مي‌گرفت. بعضي‌ از بسيجيان و ارتشيان و پاسداران نور گرفتند و شهيد شدند و بعضي‌ها هم قلب‌هاي‌شان آن‌قدر سياه بود كه از كشور فرار كردند كه مبادا آسيبي ببينند.
صفوي گفت: من در هفته بسيج جمله‌اي را كه اعتقادم بود را گفتم و آن اين است كه بسيج و بسيجيان در انقلاب اسلامي و ايران يكي از اركان قدرت ملي جمهوري اسلامي و انقلاب اسلامي هستند.
وي خاطرنشان كرد: عوامل قدرت ملي هر كشوري جمعيت، تركيب ملت، سطح آموزش، رفاه، نخبگان، نهاد اجتماعي، طرح فكر مردم، علايق ملي، خصوصيات ملت مثل شجاعت، هوشمندي، وسعت سرزمين يك كشور، داشتن عمق استراتژيك، منابع طبيعي، ملاك‌هاي زيستي يك كشور است. ساختار حكومت‌ها، كارآمدي مديران، مقبوليت عمومي، كيفيت رهبران سياسي، سلامت عملكرد مديران و مسوولان يك كشور، قانونگرايي در يك كشور، قدرت دفاعي و نظامي يك كشور و كميت و كيفيت نيروهاي دفاعي آن است كه منظور از كميت تعداد نيروها و منظور از كيفيت انگيزه‌ي نيروهاي مسلح و آموش نيروهاي دفاعي است. لجستيك، داشتن دكترين استراتژي نظامي، سيستم اطلاعاتي، وجود پايگاه‌ها و شركاي استراتژيك، اقتصاد كشور، روابط خارجي دولت‌ها و ملت‌ها، تجارت بين‌المللي، روابط فرهنگي و روابط سياسي آن‌ها از جمله عوامل قدرت ملي هستند.
وي گفت: من در اين عوامل قدرت ملي به جمعيت يك كشور مي‌پردازم؛ ما به لطف خداوند متعال يك ملت 70 ميليوني داريم و اگر از اين جمعيت، چندين ميليون آن‌ها بسيجي باشند آن كشور آسيب‌ناپذير است. آن بسيجي كه امام فرمودند من افتخارم اين است كه يك بسيجي هستم و مقام معظم رهبري نيز فرمودند بسيجي يعني علي(ع) كه همه عمرش را وقف اسلام كرد و اميدوارم كه ايران پايتخت اميرالمومنين (ع) و شيعيان جهان و قلب جهان اسلام و مركز اسلام ناب محمدي (ص) باشد.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا اظهار كرد: فلسفه و ضرورتي كه بسيج را تشكيل داد، به قوت خود باقي است. بسيج يك نيروي دفاع همه‌جانبه براي ايران اسلامي است.
وي با اشاره به زياد بودن ظرفيت تهديد عليه كشور ما افزود: خطرات عليه كشور ما خطرات فرامنطقه‌اي است. ديگر هيچ كشور همسايه‌اي به تنهايي عليه ما خطري نيست، خطر آمريكايي‌ها و قدرت‌هاي بزرگ هستند. در اين شرايط نيروهاي موظف ما به تنهايي در مقابل آن خطرات بزرگ نمي‌توانند هم دفاع از كشور بزرگ ما، منافع ملي ما و اهداف و آرمان‌هاي ما بكنند و اين ظرفيت بسيج 12 ميليوني كه هم‌اكنون ما داريم و به ياري خداوند بسيج 20 ميليوني تشكيل خواهد شد؛ پشتوانه دفاع همه‌جانبه از كشور، ملت و پشتوانه دفاع از امنيت ملي و منافع ملي ما است. اگر يك ملتي 10 الي 12 ميليون بسيجي با تفكر صحيح و قلب‌ها و انگيزه‌هاي جهاد در راه خدا در قلب‌هاي‌شان تلالو بزند، داشته باشد آن كشور ديگر آسيب‌ناپذير است ولي اگر يك روحيه تسليم و روحيه‌ تسليم‌پذيري در آن‌ها به وجود بيايد دشمن طمع مي‌كند.
وي ادامه داد: بسيجيان ما امنيت ملي را تضمين مي‌كنند، هم‌اكنون هم فكر مي‌كنيد شهيد شوشتري براي چه به شهادت رسيد؟ براي اين‌كه ايشان يك امنيت مردمي پايدار در سيستان و بلوچستان طراحي كرد تا هر قبيله و طايفه‌اي در منطقه خود و با نيروهاي خود از منطقه خود دفاع بكند و بسيجيان هر طايفه‌اي را آموزش مي‌داد كه در منطقه خود نگذارند اشرار و قاچاقچيان وارد آن منطقه شوند و ايشان براي تشكيل يك امنيت مردمي پايدار داشت اقدام مي‌كرد و دشمنان خبيث و داناي ما از آن سوي مرزها فهميدند ايشان چه طرحي را پياده مي‌كنند.
صفوي خاطرنشان كرد: امنيت اين كشور بزرگ ما در كردستانات و در شمال غربي كشور ما از مرز تا شهرها توسط بسيجيان كرد و آذري برقرار مي‌شود و بايد بدانيم كه گردان‌هاي الزهرا در كردستان براي خود يك قدرتي هستند.
وي اظهار كرد: در تهران بسيجيان ما تضميمن كننده امنيت آن هستند؛ در اين آشوب‌ها اگر بسيجيان نبودند امنيت برقرار نمي‌شد. در ميدان بسيج سازندگي نيز تا اين تاريخ 10 ميليون نفر ساعت بسيجي مشغول مدرسه‌سازي و ساخت آب‌بند، سيل‌بند و دفع آفات كشاورزي هستند و من خود نيز در سيستان و بلوچستان شاهد بودم كه بيمارستان بزرگي توسط اين افراد احداث شده است كه مراجعات بسياري به آن مي‌شود.
وي افزود: ‌در ميدان علم و فناوري بسيجيان ما در صحنه هستند و من از شما سوال مي‌كنم كه اگر بسيج جهان اسلام تشكيل شود آيا اشغالگران فلسطين اشغالي و عراق و افغانستان مي‌توانند سرزمين‌هاي اسلام را اين‌گونه اشغال كنند و روزانه مسلمانان اينچنين كشتار كنند.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا ادامه داد: نجات و آزادي فلسطين اشغالي، عراق و افغانستان مظلوم، دفاع از سرزمين‌هاي اسلامي و دفاع از منافع كشورهاي اسلامي در گرو تشكيل بسيج جهان اسلام است. اگر بسيج جهان اسلام تشكيل شود، ديگر قدرت‌هاي سلطه‌گر ظالم نمي‌توانند بر منابع بلاد، منافع و جان‌هاي مسلمين تسلط پيدا كنند. به اميد روزي كه بسيج جهان اسلام در كشورهاي اسلامي شكل بگيرد.
به گزارش ايسنا، سردار صفوي پس از سخنان خود به ايراد خاطراتي از دوران حضور خود در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و در پايان جوايزي به 11 تن از بسيجيان مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي از سوي وي و آيت‌الله تسخيري دبيركل اين مجمع اهداء شد.

0 نظرهای شما: