هاشمي رفسنجاني:

هاشمي رفسنجاني:
ـ قطعنامه شوراي حكام ظالمانه بود
ـ وقف نامه محكمي براي دانشگاه آزادنوشته شده است
ـ فضاي كنوني كشورنيازمند همدلي‌وهمراهي بيشترفعالان سياسي است

1388/09/08 11-29-2009 17:34:42
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، قطعنامه اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز ايران را ظالمانه دانست و گفت: اين قطعنامه كل دستاوردهاي هسته‌يي ايران را هدف گرفته است
. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي تيم مكاترونيك دانشگاه آزاد اسلامي افزود: جايگاه فعلي ايران در زمينه علوم هسته‌يي با تلاش و زحمات فروان به دست آمده است و بايد با يك ديپلماسي فعال در عرصه بين‌المللي و تدبير مانع از اين‌گونه رفتارها با جمهوري اسلامي ايران شويم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود خواهان فراهم شدن فضاي نقادي آزادانه در جامعه شد.
وي فضاي كنوني كشور را نيازمند همدلي و همراهي بيشتر و دوري از كينه‌توزي و جدال ميان فعالان عرصه سياسي دانست و ادامه داد: بحث و مناظره در رسانه خطري ندارد و آگاهي‌بخش است و به مردم حق انتخاب مي‌دهد، ولي زماني كه در فضاي بسته اين مسائل به برخوردهاي خياباني و درگيري منتج مي‌شود، نتيجه نهايي آن براي هيچ‌كس مشخص نخواهد بود.
رييس مجمع تشخيص مصلحت با توجه به اوضاع فعلي به ويژه در دانشگاه‌ها و با اشاره به انتشار برخي گزارش‌ها درباره موج جديد مهاجرت از كشور ميان دانشگاهيان و نخبگان تاكيد كرد: ايجاد اميد به آينده ميان نخبگان عامل مهمي در جلوگيري از مهاجرت‌ها از كشور است و انتظار مي‌رود شرايط به نحوي فراهم شود تا سرمايه‌هاي علمي كه قبلا كشور را ترك كرده‌اند، جهت خدمت به وطن باز گردند.
وي همچنين در اين ديدار با ذكر نحوه شكل‌گيري دانشگاه آزاد اسلامي با درايت و كمك مستقيم امام راحل به موضوع وقف آن پرداخت و خاطرنشان كرد: هيات موسس حق تصرف و اداره اموال اين نهاد را طبق شرع و قانون به عهده دارد و نگراني در خصوص آينده و حسادت‌ها و طمع‌هايي كه به اين دانشگاه مي‌شد، هيات موسس را به اين نتيجه رساند كه مطمئن‌ترين راه براي مقابله با اين معضلات وقف اين دانشگاه است.
رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به بررسي‌هاي هيات امناء در مورد وقف دانشگاه و همچنين مشاوره و سوال از علماي ديني تاكيد كرد: در اين خصوص از مقام معظم رهبري نيز توسط اينجانب استفتا شد كه ايشان در پاسخ به آن گفتند، مي‌توانيد.
وي تاكيد كرد: وقف نامه بسيار محكمي نوشته شده و تلاش شده است تا اين سرمايه عظيم و عوايد اين موقوفات تا صدها سال آينده صرف علم و آموزش و پژوهش و ترويج دين شود.
وي همچنين دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين را نمونه موفق يك دانشگاه عنوان كرد و گفت: توجه به كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي و توسعه كيفي دانشگاه از اولويت‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي است كه دانشگاه آزاد قزوين در اين خصوص بسيار خوب عمل كرده است.
هاشمي‌رفسنجاني همچنين خواستار ورود واحدهاي دانشگاهي دانشگاه آزاد به ويژه دانشگاه قزوين درباره تحقيقات در زمينه انرژي‌هاي نو و تجديدپذير شد.
در ابتداي اين ديدار جاسبي رييس دانشگاه آزاد اسلامي و همچنين موسي‌خاني رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين گزارشي را درباره فعاليت‌ها و موفقيت‌هاي اين دانشگاه ارائه كردند.
در اين ديدار چند تن از دانشجويان عضو مركز تحقيقات مكاترونيك كه در مسابقات جهاني ربوكاپ اتريش و همچنين مسابقات خودروي الكتريكي كشور مقام كسب كرده بودند، به بيان نظرات و خواسته‌هاي خود پرداختند كه در انتها جوايزي نيز توسط آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي به آن‌ها اهداء شد و از افتخارآفريني تيم‌هاي ربوكاپ دانشگاه آزاد در مسابقات اتريش و با حضور سه هزار محقق و كسب مقام اول توسط تيم دانشگاه آزاد اسلامي قزوين و كسب مقام اول در مسابقات خودروي الكتريكي با حضور دانشگاه‌هاي بزرگ كشور تشكر شد.

0 نظرهای شما: