سردار منصوریان:

سردار منصوریان:
سیستم های دفاعی جایگزین S300 در ایران وجود دارد
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت:‌ در صورتی که روسیه به قرارداد خود مبنی بر واگذاری سامانه موشک اس 300 عمل نکند، سیستم های جایگزین در داخل وجود دارد . به گزارش خبرنگار اعزامی مهر مستقر در منطقه عملیاتی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 واقع در استان مرکزی سردار محسن منصوریان معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ظهر امروز سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری های حاضر در منطقه عملیاتی با بیان این مطلب اظهار داشت: روسیه به دلیل وجود فشارهای صهیونیست ها و آمریکایی ها در قرارداد خود با ایران مبنی بر تحویل سامانه موشکی اس 300 تاخیر دارد. در حالی که این قراردادها کاملاً رسمی و قابل پیگیری است.
وی افزود: با توجه به تاثیری که این سلاحها در ارتقای عملیات پدافندی ما دارد، امیدواریم روسیه هر چه سریعتر به قرارداد خود عمل کند.
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تاکید کرد: اگر کشور روسیه به قرارداد خود پایبند نباشد و سامانه اس 300 را تحویل ندهد جمهوری اسلامی ایران سیستم های جایگزین را در اختیار دارد.
منصوریان در ادامه در خصوص اهمیت این رزمایش در برابر تهدیدات موجود گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت و انقلاب ایدئولوژیک و عقیدتی خود همواره مورد تهاجم غرب و شرق بوده و به نظر می رسد این خصومت ها ادامه پیدا کند.
وی افزود: یکی از راه های مقابله با این تهدیدات نظامی، آماده بودن نیروهای مسلح است که با برگزاری این رزمایش ها توان نیروهای مسلح کشورمان را به رخ جهانیان خواهد کشید.
وی تاکید کرد: امروز ما اشراف کامل اطلاعاتی به اقدامات دشمن داریم و از سویی دیگر لحظه به لحظه اقدامات دشمن را رصد می کنیم و اینکه در چه تکنیک و تاکتیکی قرار دارند نیز مورد بررسی دقیق ما قرار دارد، در همین راستا برنامه ریزی ها و طراحی ها عملیاتی متناسب با جغرافیایی کشور انجام می گیرد و براساس آنها طرح های عملیاتی تعریف می شود و در میادین واقعی نیز مورد آزمایش قرار می گیرد.
منصوریان یکی دیگر از اهداف این رزمایش را تمرین طرح های عملیاتی خواند و گفت: در این رزمایش ها ما نقاط ضعف خود را پیدا می کنیم و در جهت رفع آن گام بر می داریم.
به گفته معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) رزمایش مشترکی که در حال برگزاری است را دارای ویژگی خاصی از جمله هماهنگی بین نیروهای سپاه و ارتش خواند و افزود: محصولات پدافند هوایی بر عهده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) است و همه نیروهای کشور اعم از سپاه و ارتش متناسب با تجهیزات و تسهیلات در این رزمایش شرکت کردند.
وی افزود: درک مشترکی از همکاری پدافند هوایی در بالاترین سطح انجام شد و در سطوح مختلف نیز در حال انجام است.
سردار منصوریان همچنین با بیان اینکه در این رزمایش از سلاح های متفاوت ساخت داخل کشور از جمله رادارها و سیستم های موشکی استفاده می شود، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با سیستم های موشکی خود توان مقابله با موشک کروز را دارد البته پیشرفت نظامی کشورمان در سطح بسیار بالایی است که متاسفانه نمی توان آنها را رسانه ای کرد. ولی امروز ما در مراکز علمی و دانشگاهی به دنبال تامین و توسعه ابزار آلات نظامی مورد نیاز خود هستیم.

0 نظرهای شما: