ابراهیم پور در گفتگو با مهر:

ابراهیم پور در گفتگو با مهر:
مدرسه ای به حوزه علمیه واگذار نمی‌شود
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش در حالی که دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه آموزش و پرورش از شروع واگذاری مدارس به حوزه خبر داده است ضمن تکذیب این موضوع گفت: سازمان ما مسئول واگذاری مدارس است و بخش دیگری نمی تواند در این زمینه تصمیم بگیرد.
فرشاد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر بحث واگذاری مدارس به هیچ نهادی در دستور کار نیست و مدارس موجود در دو قالب دولتی و غیردولتی فعالیت می کنند.
پیش از این نیز با مطرح شدن موضوع واگذاری مدرسه به حوزه علمیه، ابراهیم پور این موضوع را تکذیب کرده بود. با این همه روز گذشته "حجت الاسلام علی ذوعلم" دبیر ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به تصویب آئین‌نامه واگذاری مدارس وابسته گفته است: به تازگی در چندین استان‌ کشور حوزه‌های علمیه مدیریت برخی مدارس را بر عهده گرفته‌اند.
معاون مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش مدارس عادی را شامل عادی، نمونه دولتی، شاهد و استعدادهای درخشان عنوان کرد شاید مباحثی که به تازگی مطرح می شود درباره آیین نامه مدارس وابسته به حوزه های علمیه باشد که از قبل در شورای عالی تصویب شده بود ابراهیم پور .
ابراهیم پور ادامه داد: طبق آیین نامه مدارس وابسته به حوزه های علمیه، این ارگان می تواند در امر مدرسه داری به آموزش و پرورش کمک کند اما اگر حوزه علمیه بخواهد در مقطع ابتدایی و راهنمایی نیز همکاری داشته باشد باید از طریق مدارس غیردولتی وارد عمل شود.
هم اکنون برخی از دانشگاهها همچون دانشگاه صنعتی شریف و داتشگاه آزاد، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه شهید مطهری و...دارای مدارس وابسته به خود هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مرجع واگذاری مدارس تنها سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی است و ارگان دیگری نمی تواند درباره آن اعمال نظر کند.
ابراهیم پور در باره دروس ارائه شده در مدارس وابسته به نهادها نیز گفت: طبق آیین نامه وابسته به این مدارس، تعدادی از دروس می تواند متناسب با فعالیت و اهداف آن نهاد باشد. البته سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی باید در این مورد اعمال نظر کند.
در ایران بیش از 100 هزار مدرسه به آموزش بیش از 14 میلیون دانش آموز مشغولند.

0 نظرهای شما: