دستگيري 5 انگليسي متجاوز در آبهاي ايران

دستگيري 5 انگليسي متجاوز در آبهاي ايران


خبرگزاري فارس: پنج انگليسي كه به صورت غيرقانوني وارد آبهاي جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس شده بودند، توسط نيروهاي ايراني دستگير شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از بي‌بي‌سي ، وزارت خارجه بريتانيا اعلام كرده است كه پنج دريانورد بريتانيايي توسط نيروي دريايي ايران در خليج فارس بازداشت شده‌اند. به گفته وزارت خارجه بريتانيا اين افراد هنگامي كه به وسيله قايقي تفريحي از بحرين راهي دوبي بودند، توسط نيروي دريايي ايران بازداشت شدند.

وزارت خارجه بريتانيا در بيانيه اي كه منتشر كرده است، گفته است كه نيروي دريايي ايران، روز چهارشنبه، 25 نوامبر قايق تفريحي حامل دريانوردان بريتانيايي را متوقف كرده و آن ها را تحت بازداشت قرار داده است. بنا بر اين بيانيه اين دريانوردان كه غير نظامي هستند، ممكن است "سهوا " وارد آبهاي ايران شده بودند. ديويد ميليبند، وزير خارجه بريتانيا در اين خصوص گفته است كه از زمان بازداشت اين دريانوردان، سفير بريتانيا در تهران با دولت ايران و وزارت خارجه بريتانيا با سفارت ايران در لندن براي فراهم كردن شرايط آزادي اين پنج شهروند بريتانيايي در تماس بوده است. گفتني است در سال 2007 ميلادي 15 ملوان انگليسي به هنگاور ورود غير‌قانوني به كشورمان در مرز اروند رود دستگير و پس از چندي در پي عذرخواهي دولت انگليس، آزاد شدند.
مهمان‌پرست:
بازداشت ملوانان انگليسي در خليج فارس در دست بررسي است

خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در خصوص خبر بازداشت 5 ملوان انگليسي در آبهاي خليج فارس، با بيان اينكه جزئيات اين موضوع در دست بررسي است، گفت: به محض مشخص شدن جزئيات و صحت و سقم آن به اطلاع همگان خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي با خبرنگاران در خصوص خبر بازداشت 5 ملوان انگليسي در آبهاي خليج فارس، با بيان اينكه جزئيات اين موضوع در دست بررسي است، گفت: به محض مشخص شدن جزئيات و صحت و سقم آن به اطلاع همگان خواهد رسيد.
سخنگوي وزارت خارجه از ارسال نامه‌هايي توسط متكي به 35 كشور عضو شوراي حكام آژانس خبر داد و افزود: نامه‌هاي تقديرآميزي براي مالزي، كوبا و ونزوئلا به امضاي آقاي متكي ارسال و براي كشورهايي كه همراهي نكردند و عليه ما راي دادند نيز نامه‌هاي جداگانه‌اي ارسال خواهد شد. وي از اقدام روسيه و چين در دادن راي مثبت به قطعنامه اخير در شوراي حكام به طور جدي گلايه كرد و در عين حال گفت: در روابط راهبردي ايران با اين دو كشور تغييري ايجاد نخواهد شد. خبر تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد.

0 نظرهای شما: