فرمانده نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران:

فرمانده نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران:
با تجمعات غير قانوني 16آذر برخورد مي کنيم
اسماعيل احمدي مقدم در همايش پليس، امنيت و افق چشم انداز 1404 در مورد دستگيري يک باند ضد اخلاقي افزود: آنچه به آن تمرکز کرده ايم امنيت در فضاي مجازي و تبادل اطلاعات در اين حوزه است که بستر جرايم نوظهور را موجب شده است به طوري که بسياري از دوستي هاي خياباني را به شکل دوستي هاي اينترنتي رقم زده و کار را سخت تر کرده است چرا که کاربران اينترنتي اطلاعي ندارند که پشت خط اينترنت چه کسي با آنها صحبت مي کند.
به گزارش ايلنا، وي ادامه داد: فضاي مجازي امروز باعث شده گروه هاي ضد اخلاقي تشکيل شود و پارتي ها از بستر اينترنت رواج پيدا کند که گروه هاي ضداخلاقي نيز از اين مقوله هستند که هنوز در ايران توسعه پيدا نکرده اما شروعش مي تواند خطرناک باشد. احمدي مقدم در رابطه با دستگيري باند ضد اخلاقي ادامه داد: در اين گروه 25 نفر دستگير شدند که يک طراح داشته و اقدام به عضوگيري کرده است. در اين گروه 12 زوج آن هم متاسفانه همه تحصيلات دانشگاهي داشته اند و به بحران شديد خانوادگي منجر شده است که البته همه آنها دستگير شده اند.
فرمانده کل نيروي انتظامي در رابطه با قتل پسر سردار هاشمي نيز گفت: من هنوز اطلاعي ندارم گروه تشخيص هويت توانسته تاکنون صحنه جرم را ثبت کند و هم اکنون پرونده در دست بازپرس است.اطلاعات در مورد قتل پسر سردار هاشمي از نيروي انتظامي بيرون نرفته و انتشار اين اخبار به دست قاضي پرونده بوده است که البته پليس تمام تلاش خود را براي کشف اين پرونده مي کند. وي در مورد لايحه اخذ جرايم رانندگي گفت: جرايم بايد بازدارنده باشند در يک نگاه مردم جريمه مي شوند و جريمه جزو سبد زندگي آنهاست.
اما نگاه ديگر غلط اجبار و ثبت آن در دفاتر است که هم وقت مردم را ضايع کرده و هم هزينه زيادي به آنان تحميل مي کند. احمدي مقدم افزود: اين لايحه نگاه بخشي داشته و من به آن خوش بين نيستم اميدواريم موضوع ثبت را يک طرفه کرده و براي ثبت جرايم دو بار مردم را وادار به اتلاف وقت نکنند چرا که ثبت اموال غيرمنقول اختياري است و اين در حالي است که فقط جرايم ريالي وجود ندارد و انواع جرايم در جامعه مشاهده مي شود.
فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگارايلنا در رابطه با اقدامات پليس به مناسبت 16 آذر گفت: هنوز برنامه خاصي که قرار باشد اتفاق بيفتد اطلاعي نداريم اما هر تجمعي بايد به صورت فراخوان و قانوني اتفاق افتد اگر غيرقانوني باشد پليس با آن برخورد قاطع مي کند. وي در مورد افزايش حضور نيروهاي پليس در سطح خيابان ها در روز 16 آذر ادامه داد: بستگي دارد که در آن روز چه اتفاقي بيفتد و در حال حاضر تصوري از اتفاق آن روز نداريم بنابراين نمي توانم پيش بيني برنامه پليس را ارائه دهم. فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز گفت: براي 16 آذر تمهيدي نينديشيده ايم.
عزيزالله رجب زاده در گفت وگو باايلنا، در حاشيه همايش علمي «پليس، امنيت و چشم انداز 1404» در پاسخ به اين سئوال که آيا تمهيدي براي روز 16 آذر انديشيده ايد، ضمن پاسخ منفي گفت: مگر روز 16 آذر خبري است؟ روز دانشجو است و طبق معمول هرسال روز آرامي است. وي در پاسخ به سئوال ديگري در مورد آخرين وضعيت بازداشت شدگان 13 آبان گفت: در اين مورد از قوه قضائيه سئوال کنيد، زيرا ما همان روز بازداشت شدگان را تحويل مراجع قضايي داديم.

0 نظرهای شما: