بااعلام افزايش 400درصدي كشفيات اعتيادآورهاي صنعتي در كشور؛

بااعلام افزايش 400درصدي كشفيات اعتيادآورهاي صنعتي در كشور؛
مديركل اجرايي ستادمبارزه بامواد مخدر:
شيشه، رتبه اول كشف در بين
اعتيادآورهاي صنعتي را
داراست
خبرگزاري دانشجويان ايران - سنندج سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي
مديرکل امور اجرايي ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام كرد: در سال جاري، 596 کيلوگرم انواع اعتيادآورهاي صنعتي در كشور كشف و ضبط شده است.
محمد مسعود زاهديان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان اين مطلب، از افزايش 400 درصدي کشفيات مواد اعتيادآور صنعتي در کشور در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
وي در عين حال با اشاره به اين كه بيشترين ماده اعتيادآور صنعتي کشف شده در سطح کشور، شيشه بوده است، اين امر را دلالتي بر افزايش تقاضاي مصرف اين ماده در جامعه دانست و نسبت به اين موضوع و لزوم آگاهي‌رساني بيشتر در اين زمينه به شدت هشدار داد.
اين مسوول همچنين با بيان اين كه هنوز در دنيا براي درمان اعتياد به مواد صنعتي، محرك‌ و روان‌گردان‌ها پروتكل مشخصي به دست نيامده است، اعلام كرد: با توجه به اعلام گزارش‌هايي جديد در مورد ابتلاي برخي مصرف كنندگان به شيشه، پروتكل درمان اعتياد به اين ماده در ايران در دستور كار قرار گرفته است كه با جديت دنبال مي‌شود.
او تصريح كرد كه متاسفانه باور غلط جوانان در مورد اعتيادآور نبودن مصرف مواد اعتيادآور صنعتي در جامعه متوسط و رو به بالاي ايران، از عوامل افزايش شيوع مصرف اين مواد محسوب مي‌شود. در عين حال با توجه به اين كه بيشترين متقاضيان مصرف اين ماده اعتيادآور جوانان هستند، هوشياري خانواده‌ها و جوانان براي مبارزه با افزايش شيوع مصرف اين ماده در جامعه امري اساسي است.
زاهدايان همچنين با تاكيد بر اين كه مصرف اين نوع مواد محرك و اعتيادآور تاثيري سخت‌تر از مواد افيوني همچون ترياك بر جسم افراد مي‌گذارد، دور شدن و انزواي فرد از جامعه را يكي از تاثيرات مصرف اين مواد بر مصرف‌كنندگان ذكر كرد و با يادآوري اين كه نهايت مصرف مواد اعتيادآور صنعتي چون شيشه و مواد روانگردان ديوانگي است، اظهار كرد: متاسفانه مصرف اين مواد به انجام جنايت‌هاي سنگين و افزايش حجم جرم و خشونت در جامعه منتهي مي‌شود.

0 نظرهای شما: