رييس سازمان انرژي اتمي:

رييس سازمان انرژي اتمي:
به تعهدات بين‌المللي خود پايبنديم
ساخت 10 سايت جديد غني‌سازي
پاسخي محکم به حرکت ناپسند 1+5 است

1388/09/08 11-29-2009 19:44:39
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: انرژي هسته‌يي
رييس سازمان انرژي اتمي در حاشيه جلسه دولت، تصميم هيات وزيران مبني بر ساخت 10 سايت جديد غني‌سازي و بررسي توليد سوخت 20 درصد را پاسخي محکم به حرکت ناپسند 1+5 در نشست اخير شوراي حکام توصيف کرد و گفت:10 سايت جديد غني‌سازي ساخته خواهد شد

. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي اکبر صالحي درعين حال جمهوري اسلامي ايران را هم‌چنان پايبند به تعهدات بين‌المللي خود دانست و افزود: به همان ميزان که پيگير حقوق خود هستيم به تعهدات بين‌المللي خود هم پايبنديم.
هيات وزيران در جلسه روز يكشنبه خود با رأي قاطع، سازمان انرژي اتمي را مكلف كرد نسبت به طراحي و پيش‌بيني تأسيس 10 سايت غني‌سازي در مقياس سايت نطنز، تا دو ماه اقدام كند.
در جلسه بعدازظهر يك‌شنبه هيات وزيران كه به رياست دكتر محمود احمدي‌نژاد برگزار شد، مقرر شد سازمان انرژي اتمي تا دو ماه آينده كار احداث پنج سايت جديد را كه مكان آنها در سراسر كشور پيش‌بيني شده است آغاز و براي پنج سايت جديد نيز مكان مناسب پيشنهاد كند.
بر اساس برنامه چهارم توسعه، دولت بايد براي 20 هزار مگاوات برق مورد نياز نيروگاه‌هاي كشور سوخت توليد كند كه گام مهم در اين مسير احداث 10 سايت غني‌سازي در مقياس نطنز است.
رييس‌جمهور در اين جلسه با بيان اين كه براي تأمين 20 هزار مگاوات برق به 500 هزار سانتريفيوژ در مقياس فعلي آن نيازمند هستيم، گفت: البته سانتريفيوژهاي جديدي كه در جمهوري اسلامي ايران طراحي شده است با ظرفيت بالاتر و با تعداد كمتر از اين كار را انجام مي‌دهند كه به محض به بهره‌برداري رسيدن آن‌ها از اين سانتريفيوژهاي جديد استفاده خواهيم كرد.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: بايد به جايگاهي برسيم كه بتوانيم 250 تا 300 تن سوخت در ساخت توليد كنيم و براي اين كار از سانتريفيوژهاي جديد و با سرعت بالاتر بهره بگيريم.
رييس شوراي امنيت ملي همچنين از بررسي توليد سوخت 20 درصد در جلسه چهارشنبه هيات دولت خبر داد و تصريح كرد: ما با همه دنيا برخورد دوستانه و محبت‌آميز داريم اما در عين حال اجازه نمي‌دهيم سر سوزني از حق ملت ايران ضايع شود.

0 نظرهای شما: