تست گرم سامانه موشكي بهينه‌سازي شده اس‌200 با موفقيت انجام شد

معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا:
تست گرم سامانه موشكي بهينه‌سازي شده
اس‌200 با موفقيت انجام شد

كشورهايي كه تجهيزات نظامي مي‌فروشند به هنگام جنگ و بحران قابل اطمينان نيستند و ممكن است ما را تنها بگذارند به همين خاطر بايد در عرصه دفاعي خودكفا بود/ موضوع پدافند هوايي از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار شده است.

ایلنا- : معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا گفت: تست گرم سامانه موشكي بهينه‌سازي شده اس‌200 با موفقيت انجام شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا سردار محمدحسن منصوريان كه بعدازظهر امروز در منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت 3 حضور يافته بود در جمع خبرنگاران به تدوين اهميت پدافند هوايي در برابر تهاجمات دشمنان پرداخت و گفت: امروزه تجهيزات حملات هوايي در شرايطي است كه كشورهاي داراي تكنولوژي و قدرت برتر به هنگام تحديد در حداقل زمان ممكن عكس‌العمل سريع از خود نشان مي‌دهند و با استفاده از ابزارهاي ظرفيت هوايي اراده خود را به طرف مقابل تحميل مي‌كنند. وي ادامه داد : بدين ترتيب نقش و تاثير پدافند هوايي مشخص مي‌شود ‏ زيرا بعنوان يك يگان بي‌بديل، تنها واحد پاسخگو به تهديدهاي هوايي است.

معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا با بيان اينكه اهميت پدافند هوايي به همين ميزان كه اشاره شد در جنگ‌ها مشخص مي‌شود و قدرت هوايي دشمن را كاهش مي‌دهد‏، اضافه كرد : براين اساس طي سال‌هاي گذشته موضوع پدافند هوايي از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار شده است، تا جايي كه همه مسوولين نظام از جمله فرمانده‌هان رده بالاي نيروهاي مسلح و راس آنها فرماندهي معظم كل‌ قوا نسبت به ارتقاع توان كشور در اين زمينه پاي كار آمده‌اند. وي با اشاره به ويژگي‌هاي رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت 3 از وسعت برگزاري رزمايش كه سراسر كشور را شامل مي‌شود ياد كرد و گفت: همچنين در اين رزمايش هرشخصي كه به نوعي در ارتباط با پدافند هوايي بوده و دستي در آتش دارد وارد صحنه رزمايش شده است.

منصوريان با بيان اينكه البته تمام توان پدافند هوايي كشور و نيروهاي شركت كننده به نمايش در نيامده است ، گفت: همكاري و درك متقابل نيروها نسبت به مسئله پدافند هوايي از ديگر اهداف اين رزمايش است. بدين ترتيب كه يگان‌هاي عمل كننده ابتدا از مسئله پدافند درك مشترك داشته باشند و سپس توان خود را در مقابله با تهاجم دشمن ارتقاء دهند. وي تعريف منطقي بين پدافند عامل و پدافند غيرعامل را از ديگر اهداف مدنظر برشمرد و گفت: تاكنون اين دو مقوله جدا از يكديگر كار مي‌كردند، اما امروز به اين نتيجه رسيده‌ايم كه اگر تعامل بين پدافند عامل و پدافند غيرعامل برقرار شود نتيجه بهتري خواهيم گرفت.

معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هواپيمايي خاتم‌النبيا گفت: در اين رزمايش تصميم داريم با ايجاد يك رابطه منطقي بين پدافند عامل و پدافندغيرعامل سهم هركدام را در طرح‌هاي عملياتي و دفاعي مشخص كنيم. وي در همين رابطه افزود: به عبارت ديگر عرصه حضور هريك از مقوله‌هاي پدافند عامل و غيرعامل مشخص شود ،چنانچه همه پتانسيل‌ها را مشخص كنيم و سهم هريك را بدانيم مي‌توانيم در زمينه‌ دفاعي موثرتر عمل كنيم. منصوريان افزود: درمجموع كليه يگان‌هاي مربوطه در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروي انتظامي با مسووليت قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا به ميدان آمده‌اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص تجهيزات جديد در مجموعه قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا ، گفت: عمده تجهيزات ما تجهيزات دهه‌هاي قبل است كه در معرض بهينه‌سازي قرار گرفته‌اند. وي با تاكيد براينكه بايد به سوي بومي سازي تجهيزات پيش برويم ،گفت: كشورهايي كه تجهيزات نظامي مي‌فروشند به هنگام جنگ و بحران قابل اطمينان نيستند و ممكن است ما را تنها بگذارند به همين خاطر بايد در عرصه دفاعي خودكفا بود. معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا با بيان اينكه ما از مدت‌ها قبل نسبت به بهينه‌سازي تجهيزات دراختيار اقدام كرده‌ايم به دستاوردهاي دفاعي اشاره كرد و گفت: امروز مي‌توانيم ادعا كنيم كه در بخش‌هايي به طور كامل خودكفا شده‌ايم و مي‌توانيم نيازهاي خود را تامين كنيم منصوريان گفت امروزه در عرصه توليد و ساخت تجهيزات دفاعي راه‌هاي ميان‌بور را پيدا كرده‌ايم و توانسته‌ايم به تجهيزات جديدي دست پيدا كنيم كه قادر هستند در صحنه رزم وضعيت عملياتي و ماندگاري خود را حفظ كنند.

وي درخصوص توليد سامانه‌هاي بردبلند نيز اظهار داشت: ثقل تهديدات ما در خصوص سامانه‌هاي برد متوسط است كه ما بيشترين توان خود را براي خودكفايي دراين زمينه و در اين بخش اختصاص مي‌دهيم. اما در عين حال نسبت به ساير موارد تهديد از جمله در بردكوتاه و بردبلند قافل نيستيم. منصوريان تصريح كرد: امروزه با استفاده از تجارب و ظرفيت‌هاي مراكز دانشگاهي، نيروهاي مسلح و تخصص‌هاي موضوع در وزارت دفاع براي تامين نيازها متناسب با عرصه‌هاي تهديد عمل مي‌كنيم. وي در ادامه گفت: تهديدات بردبلند حدود 20 درصد از كل تهديدات كشور است كه براي مقابله با آن تدابيري انديشيده‌ايم از آن جمله بهينه‌سازي سامانه موشكي اس‌200 است. كه تست گرم آن در اين رزمايش انجام شده است.

معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌النبيا در پايان گفت: با وجود آنكه تهديدات هوايي بردبلند سهم كمتري در دفاع هوايي دارند ، تاكيد كرد: لازم از به اين موضوع توجه شود كه در اين راستا با همكاري مجموعه‌هاي نظامي داخل كشور سيستم‌هايي را براي تامين نيازهاي عملياتي در اين خصوص درنظر گرفته‌ايم.

1389/8/26 - 16:05 کد خبر : 162536

0 نظرهای شما: