معاون وزير نيرو: بسته قيمتي آب بزودي نهايي خواهد شد

معاون وزير نيرو:
بسته قيمتي آب بزودي نهايي خواهد شد
تهران - معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا گفت: با توجه به برگزاري دومين جلسه كارگروه تخصصي قيمت آب، اين برنامه بزودي نهايي خواهد شد و اين كارگروه در حال ارزيابي اين بسته و رفع ابهام‌هاي احتمالي آن است.
'محمدرضا عطارزاده' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود:اميدواريم هرچه زودتر كارگروه تخصصي گزارش خود را ارائه كند و درنهايت بسته قيمتي آب متناسب با سياست‌ها و زمان‌بندي‌ها اعلام شود.
عطارزاده تاكيد كرد: تلاش داريم تا براي تسريع در انجام پروژه‌ها و بكارگيري توانمندي‌هاي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در حوزه آب كشور، بسته آب هرچه زودتر نهايي شود و البته اين امر بستگي به سياست‌هاي كارگروه اصلي دارد، چرا كه كارگروه اصلي در اين زمينه تصميم نهايي را خواهد گرفت. وي ادامه داد: يكي از مشكلات اصلي آب كشورعدم امكان مشاركت بخش خصوصي است كه بدليل عدم برقراري موازنه اقتصادي براي سرمايه‌گذار است و اين امر باعث اثرمنفي بر تمام پروژه‌هاي آب كشور شده است.
عطارزاده افزود: در زمان حاضر تنها متكي به بودجه و اعتبارات دولتي هستيم و قادر به استفاده از منابع ديگر و توسعه پروژه‌هاي عمراني آبي نيستيم و اين امر اثرات نامطلوب خود را بر پروژه‌هاي فاضلاب كشور نيز گذاشته است. معاون وزير نيرو اظهار داشت: بنا بر نياز و ضرورت‌ها تعداد زيادي طرح فاضلاب در كشور آغاز شده كه تاكنون به پايان نرسيده و از سوي ديگر به دليل اينكه تعرفه‌ آب در چند سال گذشته ثابت مانده و رشد منطقي خود را نداشته‌، بسياري از پروژه ها نيمه تمام مانده و پروژه هاي نيمه تمام اثرات خاص خود را بر افكار و زندگي مردم مي گذارد.
وي اظهار اميدوراي كرد: با تحقق طرح هدفمند كردن يارانه‌ها در كشور، بستر پشتيباني از طرح‌هاي آب و فاضلاب كشور فراهم شده و روند اجراي آنها سريعتر شود. معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا همچنين گفت: اولين گام براي ايجاد انگيزه در بخش خصوصي اين است كه سرمايه گذار قادر باشد تا سود سرمايه خود را بردارد، اما متاسفانه تاكنون نتوانسته‌ايم اين گام نخست را حل كنيم و تنها در حوزه آب شيرين‌كن‌ها اين امر محقق شده كه البته با استقبال خوب سرمايه‌گذاران روبرو شده است.
وي تاكيد كرد: هم اكنون بسترهاي مناسبي براي خدمت‌رساني به مردم در حوزه سرمايه گذاري وجود دارد و اگر بتوانيم قيمت مطلوب و مناسب براي سرمايه‌گذاري را فراهم سازيم ، استقبال خوبي از سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف آب و فاضلاب كشور را شاهد خواهيم بود. عطارزاده اظهار داشت:برخي از شركت‌هاي خارجي كه داراي تعهد در بخش آب كشور بودند، بدليل فشارهاي سياسي غرب، بنوعي سعي كرده‌اند خود را از اين تعهدات و طرح‌ها كنار بكشند، اما با بهره‌گيري از توانمندي‌هاي صنعتي ايران و همچنين برقراري روابط با شركت‌هاي موازي در دنيا، بدون هيچ‌گونه بحراني در حال عبور از گردنه تحريم‌ها هستيم و در اين زمينه مشكل خاصي نداريم.
وي در پايان گفت: در زمينه هوشمندسازي شبكه‌هاي آب و برق در كشور هماهنگي خوبي ميان اين دو بخش وجود دارد و اميدواريم تا فرارسيدن زمان اجراي طرح هوشمندسازي با بخش گاز نيزهماهنگ شويم.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 30079158

0 نظرهای شما: