شهرام ناظري براي شمس تبريزي خواند

شهرام ناظري براي شمس تبريزي خواند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: فرهنگ و هنر - موسيقي به گزارش خبرنگار بخش موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شواليه‌ي آواز ايران شامگاه گذشته (دوشنبه، 17 آبان‌ماه) در كنگره‌ي بين‌المللي شمس تبريزي در تالار شمس شهر اروميه، به اجراي قطعاتي از غزليات شمس پرداخت.
ناظري در سخنان كوتاهي در اين مراسم گفت: شمس يكي از بزرگ‌ترين مفاخر عرفاني اين سرزمين است و مولانا نيز آبستن مفاهيم عميقي بود كه ديدار شمس چون جرقه‌اي باعث تبلور اين مفاهيم شد. او همچنين از استانداري آذربايجان غربي و مسؤولان شهر اروميه به دليل برگزاري اين كنگره و پي‌گيري‌هاي آن‌ها براي برگزاري اين كنسرت تشكر كرد و آن را نشان‌گر توجه آن‌ها به هنر، بويژه موسيقي، دانست.
ناظري سپس مردم اروميه را مردمي بافرهنگ خطاب كرد كه همواره به اين صفت معروف بوده‌اند و از استقبال پرشور آن‌ها از اين كنسرت تشكر كرد.
به گزارش خبرنگار ايسنا، در اين كنسرت كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد، سالن تالار شمس اروميه از جمعيت پر شده بود و تعداد زيادي از شركت‌كنندگان در كنسرت در راهروهاي وسط و اطراف صندلي‌ها، روي زمين و يا ايستاده برنامه را دنبال مي‌كردند.
همچنين قرار است در روز چهارشنبه هم‌زمان با آخرين روز كنگره‌ي بين‌المللي شمس تبريزي، نشان طلايي بنياد مولانا (از تركيه) توسط اسين چلبي - بيست‌ودومين نواده‌ي مولانا - به شهرام ناظري اهدا شود.
1389/08/18 11-09-2010 11:46:45 8908-12241: كد خبر

0 نظرهای شما: