در نرخ بليط اتوبوس، ميني‌بوس و مترو هيچ افزايشي نخواهيم داشت

وزيركشور با اشاره به اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها ؛
در نرخ بليط اتوبوس، ميني‌بوس و مترو
هيچ افزايشي نخواهيم داشت

به دليل عدم مديريت صحيح نزديك به 40 درصد از ظرفيت حمل‌ونقل عمومي ما خالي بوده و به كار گرفته نمي‌شود و لازم است كه در اين خصوص پيش‌بيني‌ها و نظارت‌هايي صورت گيرد.
ايلنا :- وزير‌كشور تاكيد كرد: در خلال اجراي قانون هدفمند ساختن يارانه‌ها هيچ افزايشي را در نرخ بليط اتوبوس، ميني‌بوس و مترو شاهد نخواهيم بود .
همچنين خدمات شهرداري‌ها از جمله صدور پروانه ساخت‌ و ساز و ساير هزينه‌ها افزايش نخواهيم داشت. به گزارش خبرنگار ايلنا ، مصطفي محمدنجار در همايش شهرداران مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي يكصد هزار جمعيت با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز در جهان زبانزد است، حضور رئيس‌جمهور كشورمان در نيويورك را فرصتي براي نظام، مردم و تمامي آزادگان جهان برشمرد.
وي هدفمندي يارانه‌ها، سفرهاي استاني و توزيع عادلانه ثروت را در راستاي پياده‌سازي عدالت كه آن را از آرمان‌هاي حضرت امام مي‌ناميد، عنوان كرد. وزير‌كشور با بيان اينكه امسال در مجلس بودجه شهرداري‌ها دو برابر و بودجه دهداري‌ها چهار برابر مي‌شود به اجراي قانون هدفمند‌كردن يارانه اشاره كرد و گفت: امروز همه كارهاي اين قانون انجام شده و رو به راه است تا چند روز ديگر نيز واريز پول به حساب خانوارهاي باقيمانده تمام مي‌شود.
وي با اشاره به فوايد اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و همچنين كارهاي كارشناسي صورت گرفته پيش از اجراي آن،گفت: در عالم، طرح اقتصادي كه اين قدر روي آن كار شده باشد نداريم. من خود شاهد بودم كه رئيس‌جمهور به ميزان صدها ساعت كار كارشناسي براي اين قانون وقت گذاشتند. نجار با اشاره به بحث‌ و بررسي‌هاي صورت گرفته در همايش شهرداران مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي يكصد هزار نفر جمعيت، گفت: قرار شده كه در خلال اجراي قانون هدفمند ساختن يارانه‌ها هيچ افزايشي را در نرخ بليط اتوبوس، ميني‌بوس و مترو نداشته باشيم.
همچنين خدمات شهرداري‌ها از جمله صدور پروانه ساخت‌ و ساز و ساير هزينه‌ها افزايش نخواهيم داشت. وي با بيان اينكه در نظر داريم تعداد زيادي اتوبوس، ميني‌بوس و خودرو ون وارد حمل‌ونقل عمومي‌كنيم، اظهار داشت: البته به دليل عدم مديريت صحيح در اين بخش نزديك به 40 درصد از ظرفيت حمل‌ونقل عمومي ما خالي بوده و به كار گرفته نمي‌شود و لازم است كه در اين خصوص پيش‌بيني‌ها و نظارت‌هايي صورت گيرد تا با پوشش اين ظرفيت خالي، در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها شاهد افزايش قيمت حمل‌ونقل عمومي نباشيم.
وزير‌كشور خطاب به شهرداران حاضر در همايش گفت: ممكن است در مقاطعي نيز مشكلات پيش‌بيني نشده‌اي پيش بيايد كه شهرداران بايد با ابزارهاي مديريتي تحت اختيار خود آنها را حل كنند. وي اظهار داشت: همچنين برخي از استان‌هاي ما به عنوان معين شهرستان‌هاي خود معرفي شده‌اند. نجار همچنين در پايان اين نشست در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از بريز و به پاش‌ها در شهرداري‌ها مي‌پرسيد،گفت: شهرداران در خط مقدم خدمت‌رساني به مردم هستند و اگر بخواهيم بريز و به پاش‌ را اينطور حساب كنيم،همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها جا دارد صرفه‌جويي كنند.
وي همچنين در خصوص افزايش قيمت كرايه تاكسي‌ها نيز گفت: با توجه به افزايش قيمتي كه در سوخت و انرژي ايجاد مي‌شود هزينه در عموم مردم سرشكن شده و در حساب‌هاي آنها منظور خواهد شد.

1389/8/18 - 17:48 کد خبر : 160943

0 نظرهای شما: