به برخي زندانيان نبايد مرخصي داده شود، زيرا با يكديگر جلسه مي‌گذارند

آيت الله جنتي:
به برخي زندانيان نبايد مرخصي داده شود،
زيرا با يكديگر جلسه مي‌گذارند

با افرادي كه هنوز دستگير نشده‌اند بايد برخورد شود و اگر اين فرد به ايران بيايد دستگير شود/مجلس بايد كاري بكند كه چهار نفر كل مجلس را بدنام نكنند.
ایلنا: - امام جمعه موقت تهران از دادن مرخصي به برخي زندانيان انتقاد كرد و گفت: برخي از اين افراد با يكديگر جلسه مي‌گذارند و برنامه‌ريزي مي‌كنند كه بايد اين موضوع جدي گرفته شود و به اين زندانيان مرخصي داده نشود.
به گزارش خبرنگار ايلنا، آيت الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم اين سفر را يكي از نقاط برجسته تاريخ انقلاب اسلامي عنوان كرد و اظهار داشت: آثار و بركات بسيار بيشتر از آنچه كه تصور مي‌شد از اين سفر به وجود آمد. وي با اشاره به اثرگذاري سفر ايشان در حوزه علميه يادآور شد: هر كدام از علما مشعلي در منطقه براي نورافشاني خواهند بود كه آثار و بركات آنها براي سال‌ها و قرن‌ها باقي خواهد ماند.
امام جمعه موقت تهران افزود: مدت‌ها بود كه عده‌اي درهاي خانه را به روي خود بسته‌ بودند و فكر مي‌كردند كه نظام ديگر به رهبري علاقه‌اي ندارد و حوزه‌هاي علميه و مراجع نيز نسبت به ولايت فقيه مسئله دارند و نسبت به ايشان خوشبين نيستند كه در نتيجه براي عده‌اي شبهه ايجاد كرده بودند كه از اين وضعيت بيگانگان نيز استفاده مي‌كردند. دبير شوراي نگهبان در ادامه گفت: رهبري همه اين نقشه‌ها را نقش بر آب كرد و با كمترين هزينه پرهزينه‌ترين توطئه‌هاي دشمن را از بين برد.
وي با اشاره به اجراي قاانون هدفمند كردن يارانه‌ها از لزوم اهميت دادن به اجراي اين قانون سخن گفت و يادآور شد: مجلس و دولت تصميم به اجراي اين كار گرفته‌اند كه تا به الان مي‌بايست اين قانون اجرا شود كه نشده است. آيت الله جنتي افزود: سالانه صد هزار ميليارد تومان يارانه داده مي‌شود كه از اين صد هزار ميليارد تومان حدود 95 درصد مربوط به حامل‌هاي انرژي، 4 درصد مربوط به نان و يك درصد ساير موارد است.
به گفته وي يارانه‌ها حذف نشده و تنها هدفمند مي‌شوند و اين درست نيست كه در يك جامعه اسلامي افرادي داراي خانه‌ها و ماشين‌هاي متعدد باشند و حداكثر استفاده را بكنند اما برخي افراد كمترين استفاده را از يارانه‌ها داشته باشند. امام جمعه موقت تهران كمك به دولت را ضروري دانست و گفت: دولت در خط مقدم كار مي‌كند و مسئولين مردم و رسانه‌ها بايد به اجراي اين قانون كمك كنند. وي همچنين تاكيد كرد كه دولت بايد با گرانفروشي بيجا مقابله كند و طوري نشود كه همگان تصور كنند با هدفمند كردن يارانه‌ها كالاها گران خواهد شد.
آيت الله جنتي همچنين 13به آبان و روز دانش‌آموزان اشاره كرد و گفت: سال گذشته عده‌اي قصد داشتند با دادن شعارهاي بيجا مسير راهپيمايي را عوض كنند كه خوشبختانه با آنها برخورد شد اما امسال همان عده نيز حضور نداشتند و راهپيمايي به نحو احسن برگزار شد. وي معتقد است كه حضور جوانان فتنه سال 88 را از بين برد و جواناني با بصيرت فريب نخورده و رهنمودهاي ولي امر را فراموش نكردند و با حضور در راهپيمايي‌هاي 9 دي و 22 بهمن فتنه‌ها را خنثي كردند؛ البته دشمن بيكار نشسته است و فتنه‌گران نيز آتش زير خاكستر هستند، هر چند كه نمي‌توانند كاري انجام دهند اما ما بايد بيدار باشيم و قضيه را جدي بگيريم.
امام جمعه موقت تهران همچنين در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه به مرخصي‌هاي ارائه شده به برخي از زندانيان حوادث پس از انتخابات اشاره كرد و گفت: بدون جهت به زندانيان مرخصي داده مي‌شود كه مشاهده شده برخي از آنها از مرز خارج شده‌اند و نبايد تصور شود با گرفتن يك وثيقه صد ميليوني اين افراد به زندان بازمي‌گردند، چرا كه تجربه اين كار وجود داشته است. دبير شوراي نگهبان ادامه داد: برخي از اين افراد كه به آنها مرخصي داده شده است و فرار نكرده‌اند با يكديگر جلسه مي‌گذارند و برنامه‌ريزي مي‌كنند كه بايد اين موضوع جدي گرفته شود و به اين زندانيان مرخصي داده نشود چرا كه مرخصي دادن به اين زندانيان همچون مرخصي دادن به سارق است.
وي همچنين بر لزوم برخورد با افرادي كه هنوز دستگير نشده‌اند نيز تاكيد كرد و گفت: بايد اين موضوع جدي گرفته شود كه اگر اين فرد به ايران بيايد دستگير شود؛ زماني بود كه بچه‌هاي اطلاعات مي‌گفتند فسادهاي گوناگوني از اين فرد وجود دارد كه ما جرات نمي‌كنيم دم بزنيم زيرا كه ممكن است چشم ما را كور كند؛ اما حالا امنيت از فرد گرفته شده است، ولي شرايطي براي دستگيري آن گذاشته شده كه عادلانه نيست. آيت الله جنتي افزود: گفته شده است كه اين فرد در فرودگاه دستگير نشود چرا كه هتك احترام صورت مي‌گيرد. بلكه بايد به خانه برود، استراحت كند و پس از بازديد با دوستانش دستگير شود كه البته گفته مي‌شود نبايد به زندان اوين فرستاده شود بلكه بايد در خانه‌اي تحت نظر باشد و تنها تردد‌ها محدود باشد.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: حتي گفته شده است كه پرونده‌هاي اين فرد به وزارت اطلاعات و سپاه داده نشود چرا كه اين دو نهاد داراي اطلاعاتي هستند كه دستگاه قضائي آنها را دارا نيست. وي از ديگر شرايط دستگيري اين فرد را كه برخي مطرح كردند قضاوت يك قاضي عادل عنوان كرد و گفت: البته قاضي عادل از ديد اين افراد فردي است كه يا ايشان را تبرئه كند و يا مختصري آنها را محكوم كند. امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اين شرايط بي عدالتي است گفت: ما اسرائيل را براي بي‌عدالتي محكوم مي‌كنيم و دنيا را به مبارزه با فساد دعوت مي‌كنيم و من اين توصيه را دارم كه در كشور خودمان نيز اين موضوع عملي شود. جنتي در ادامه تاكيد كرد: اخيراً موضوعي شنيده‌ام كه اميدوارم واقعيت نداشته باشد.
گفته مي‌شود كه در مجلس كه يك نهاد نظارتي است پس از آنكه كاري مي‌خواهد صورت گيرد و وزير آن را قبول نمي‌كند مجلس آن تهديد به استيضاح مي‌كند. وي خطاب به مجلس و نمايندگانش گفت: مجلس كه در حال حاضر در حال بررسي برنامه پنجم در دو شيفت صبح و عصر است بايد كاري بكند كه چهار نفر كل مجلس را بدنام نكنند.
امام جمعه موقت تهران در پايان به وضعيت كشور عراق نيز اشاره كرد و گفت: در عراق پس از 8 ماه جنگ با همه ترورها و بصيرت مردم عراق و به كوري چشم اسرائيل و آمريكا نخست‌وزير تعيين شده و رئيس مجلس و رئيس‌جمهور نيز مشخص شده‌اند كه اين براي ما جاي خوشبختي است.

1389/8/21 - 13:53:53 کد خبر : 161413

0 نظرهای شما: