حضور قطعي 4 داور و كمك داور ايراني در مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا

كمك داور بين‌المللي فوتبال خبر داد:

حضور قطعي 4 داور و كمك داور ايراني در
مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا
خبرگزاري فارس: كمك داور بين‌المللي فوتبال ايران گفت: 4 داور و
كمك داور ايراني در مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا در قطر حضور خواهند داشت.
حسن كامراني‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: حضور من به همراه سخندان، تركي و فغاني در جام ملت‌هاي آسيا قطعي شده است و اگر تا زمان برگزاري مسابقات در كشور قطر اتفاقي رخ ندهد، ما 4 داور ايراني در اين رقابت‌ها قضاوت خواهيم كرد.
كمك داور مشهدي بين‌المللي فوتبال ايران خاطرنشان كرد: در اين مسابقات 11 تيم داوري شامل بهترين داوران آسيا و به همراه يك داور از آفريقاي جنوبي و 4 داور چهارم حضور دارند كه من و سخندان به همراه خليل‌الغمدي كه در جام جهاني نيز با او هم تيم بودم در يك تيم قرار داريم.
وي با اشاره به توانمندي‌هاي داوران ايراني تصريح كرد: يكي از دلايلي كه در ماندگاري داوران تا انتهاي مسابقات مهم است حذف و يا صعود تيم ملي آن داور در مسابقات است و به نظرم اگر تيم ملي نتواند در مراحل پاياني اين مسابقات حاضر باشد داوران ما مي‌توانند حتي تا فينال در مسابقات قضاوت كنند و اگر تيم ملي ايران بتواند به مراحل بالاتر صعود كند داوران ما از مسابقات كنار گذاشته مي‌شوند. كامراني‌فر ادامه داد: البته در اين دو ماه باقي مانده تا آغاز مسابقات هر اتفاقي ممكن است بيفتد، قبل از جام جهاني نيز هركسي كه در مورد رفتنم به آفريقاي جنوبي مي‌پرسيد مي‌گفتم تا روز آخر هيچ چيز مشخص نيست و ممكن است اتفاقي بيفتد كه نتوانم بروم.
وي تصريح كرد: با اينكه اتفاقات ليگ ايران در انتخاب داوران براي اين مسابقات تاثيري ندارد اما باز هم مي‌گويم تا زماني كه مسابقات آغاز نشود ممكن اتفاقات زيادي رخ دهد اما فعلا كه اسم ما 4 نفر بر روي كاغذ آمده است. كمك داور بين المللي فوتبال كشورمان در خصوص برنامه‌هاي آموزشي و تست‌هاي داوران مسابقات جام ملت‌هاي آسيا نيز گفت: تمام داوران حاضر در مسابقات يك ماه قبل از شروع مسابقات به مدت يك هفته در كلاس‌هاي داوري AFC شركت مي‌كنند و سپس تست‌هاي آمادگي جسماني از آنها به عمل خواهد آمد كه قبولي در اين تست‌ها مجوز حضور داوران در مسابقات است.

0 نظرهای شما: