تحرك برخي نمايندگان براي طرح سؤال از رئيس جمهور

يك نماينده مجلس در گفتگو با فارس خبر داد:

تحرك برخي نمايندگان براي طرح سؤال
از رئيس جمهور

خبرگزاري فارس: يك نماينده مجلس از تحركات برخي نمايندگان مجلس در جمع‌آوري امضا براي استيضاح سه وزير و طرح سؤال از رئيس جمهور خبر داد.
يك نماينده مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس با بيان گوشه‌هايي از تحركات برخي نمايندگان مجلس و تلاش براي استيضاح چند تن از وزرا و طرح سئوال از رئيس جمهور تاكيد كرد: برخي از نمايندگان فراكسيون اقليت وهمچنين برخي نمايندگاني كه به دنبال امتيازات ويژه و سهم‌خواهي‌اند پشت صحنه اصلي اين تحركات و سؤال و استيضاح‌ها را تشكيل مي‌دهند.
وي با بيان اينكه برخي نمايندگاني كه به درخواست صحنه‌گردانان اصلي براي امضاي برگه سؤال و يا استيضاح جواب مثبت مي‌دهند با حسن نيت و صرفاً جهت ايفاي وظايف نمايندگي و دفاع از حقوق مردم به اين كار اقدام مي‌كنند افزود: متاسفانه تعداد محدود ديگري از نمايندگان نيز صرفا با هدف اخذ برخي امتيازات خاص درصدد ايجاد فشار به رئيس جمهور و وزرا هستند.
وي با يادآوري وظايف اصولي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: نمايندگان محترم بايد شرايط حساس داخلي و بين‌المللي و نيز موضع‌گيري‌هاي دشمنان خارجي و فتنه‌گران داخلي را مدنظر داشته و براساس رهنمودهاي والاي رهبري معظم انقلاب اسلامي مسائل اصلي و فرعي را از يكديگر تفكيك كنند. خصوصاً كه در مقابله با دشمنان خارجي اين دولت است كه با وجود مواجهه سنگين دشمنان در وسط ميدان ايستاده و در صحنه داخلي نيز اجراي طرح سرنوشت‌ساز و مهم هدفمند كردن يارانه‌ها را در دست اجرا دارد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: طي هفته‌هاي گذشته مباحثي درباره استيضاح وزيران نيرو، آموزش وپرورش، جهاد كشاورزي و صنايع و معادن مطرح شده كه با توجه به شرايط حساس كنوني، قطعا طرح آنان در مجلس به مصلحت كشور نيست.
وي در ادامه اين پرسش را مطرح كرد كه در شرايطي كه در سفر لبنان استقبال عظيمي از رئيس جمهور كشورمان صورت گرفته و از سوي ديگر گروه 1+5 با فهم ناكارآمدي تحريم‌هاي سنگين و همه جانبه از ايران درخواست مذاكره كرده و البته همچنان تصور مي‌كنند كه با تشديد تحريم‌ها مي‌توانند دولت و ملت ايران را از پاي درآورد، طرح سؤال از رئيس جمهور آن‌هم براي اولين‌بار پس از جريان عزل بني صدر خائن قابل تأمل نيست.
اين نماينده مردم در خانه ملت اظهار داشت: سال گذشته فتنه سنگيني كشور را تحت تاثير خود قرار داد و البته زير اين فشار سنگين دشمن و به تصريح رهبري انقلاب اسلامي، دولت اقدامات خوبي در جهت پيشرفت كشور انجام داد .البته برخي از امور نيز به دليل شرايط خاص كشور روي زمين باقي ماند .اما در حالي كه امسال روند روبه رشد كشور در حال طي كردن مسير مطلوبي بوده و به دنبال جبران عقب ماندگي سال گذشته است ،قطعاً طرح سؤال از رئيس جمهور و تعدد استيضاح وزرا در شرايط كنوني تأثيري جز كند شدن روند خدمت‌رساني و پيشرفت كشور نخواهد داشت. در عين حال نمايندگان بايد هوشيار باشند كه عده‌اي قصد دارند با اينگونه اقدامات پروژه مشغول‌سازي دولت و رئيس جمهور به موضوعات حاشيه‌اي و انحرافي را محقق كرده و سرعت فعاليت و خدمات‌رساني را كند كنند.
وي همچنين به برخي اعمال فشارها به وزرا در مجلس اشاره و با بيان اينكه مع الاسف مشاهده مي‌شود بعضي مواقع طرح استيضاح به عنوان ابزاري براي دريافت امتيازات و اعمال نفوذ بر وزرا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، تاكيد كرد: در حالي‌كه اغلب نمايندگان ملت به معناي واقعي كلمه نمايندگي ملت را برعهده دارند متأسفانه بعضي نمايندگان براي مطالبه برخي امتيازات به استيضاح وزرا متوسل شده و با وارد آوردن انواع و اقسام فشارها وزير را مجبور به اعطاي امتياز مي‌كنند و در اين هنگام استيضاح وزير ياد شده را پس مي‌گيرند. البته برخي ديگر از نمايندگان نيز كه صرفاً به انگيزه دفاع از مردم به طرح استيضاح پرداخته‌اند، در مواقعي پس از دريافت توضيحات وزير مربوطه قانع شده و استيضاح را پس مي‌گيرند.
وي در خاتمه يادآور شد: به همين دليل بود كه مجلس شوراي اسلامي دو هفته قبل يك فوريت كليات طرحي را تصويب كرد كه استيضاح‌كنندگان پس از طرح استيضاح و رايزني با وزير ‌ديگر نتوانند امضاي استيضاح خود را پس گيرند كه اميد است با تصويب جزئيات اين طرح اين معضل در مجلس شوراي اسلامي برطرف شود.

0 نظرهای شما: