صدور كيفر‌خواست براي پرونده اختلاس بيمه

دادستان تهران در جمع خبرنگاران خبر داد:
صدور كيفر‌خواست براي پرونده اختلاس بيمه

شورد اگر در محاكمه حاضر نشود وثيقه سپرده شده براي او ضبط مي‌شود/پرونده دو خبرنگار آلماني در تبريز است/تحقيقات پرونده شكوري‌راد ادامه دارد/احكام قطعي حسن زيدآبادي،باقي،عباس ابوطالبي و مفيدي صادر شده است.
ايلنا- : دادستان تهران از صدور كيفر‌خواست براي يكي از پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي در زمينه اختلاس در بيمه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در جمع خبرنگاران از به نتيجه رسيدن يكي از پرونده‌هاي مربوط به مفاسد اقتصادي در زمينه اختلاس در بيمه خبر داد و گفت: تحقيقات 57 متهم اين پرونده تكميل شده و كيفرخواست آنها صادر شده است، اين پرونده شنبه آينده به دادگاه ارسال مي‌شود. وي اضافه كرد: 7 نفر در اين پرونده به‌عنوان متهمان اصلي و اتهام ديگران معاونت بوده است.
اين پرونده از جمله مواردي بود كه رئيس قوه قضاييه اعلام كرده بود بايد به مفاسد اقتصادي رسيدگي شود. دادستان تهران گفت: مبلغ مربوط به اختلاس زياد و قابل توجه بوده كه بعدا اعلام مي‌شود. وي همچنين در خصوص حادثه قتل اخير در ميدان كاج تهران گفت: ابعاد مختلف اين حادثه بررسي مي‌شود، برخي از جنبه‌هاي پرونده مستلزم بررسي‌هاي بيشتر قضايي است كه زمان حضور پليس در محل حادثه از آن جمله به شمار مي‌رود. جعفري دولت‌آبادي در خصوص جلسه صبح امروز خود با برخي از نمايندگان مجلس نيز گفت: اجازه بدهيد كه مجلس دراين زمينه اطلاع رساني بكند و آقاي جلالي حتما در اين خصوص صحبت مي‌كند. وي محور جلسه خود با برخي از نمايندگان مجلس را بررسي حادثه سعادت آباد عنوان كرد.
دادستان تهران در خصوص برخورد با سارقين كه سوال يكي از خبرنگاران بود، گفت: در آخرين جلسه خود با پليس كه هفته قبل برگزار شد محورهاي مشتركي را مورد بحث و بررسي قرارداديم، يكي از اين موضوعات سرقت بود كه قرار است از سوي دادستان تهران و دادستان‌هاي نواحي، تحت كنترل بيشتري قرار گيرد. وي با اشاره به مواردي از اين برخوردها گفت: پرونده فردي كه سرقت‌هاي بسياري را مرتكب شده بود در حال پيگيري است. اين فرد سارق لاستيك بود. جعفري دولت آبادي گفت: از قضات انتظار مي‌رود كه در اين گونه موارد از آزادي محكومان خودداري كنند تا مجرمان حرفه‌اي، چنگال تيز عدالت را احساس كنند و به مجازات خود برسند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه ارائه توضيحات بيشتر راجع به بخشي از گفته‌هايش در سخنراني صبح امروز، مبني بر اينكه زندانيان كارهاي خود را از درون زندان هدايت مي‌كنند، گفت: برخي موارد ديده شده كه زندانيان چون احساس ايمني مي‌كنند، مي‌توانند كارهايشان را از داخل زندان پيگيري كنند. قرار شده اين راه‌هاي نفوذ بسته شود. البته چون زندانيان با بيرون تماس دارند مي‌توانند پيغام‌هايي را به بيرون بدهند كه مي‌تواند در امور آنها اثرگذار باشد. قرار است اين راه‌هاي نفوذ به طور جدي بسته شود. خبرنگاري ديگري در خصوص وضعيت پرونده مهدي هاشمي پرسيد، كه دادستان تهران گفت: اجازه دهيد وقتي وي محاكمه شد به ادعاهاي مطرح در آن خصوص پاسخ داده شود.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سوالات ديگر خبرنگاران مبني بر اينكه آيا مدركي از نامبرده نزد دستگاه‌هاي قضايي و اطلاعاتي وجود دارد يا خير؟ و اينكه آيا برگزاري محاكمه وي دليل وجود مدارك عليه او به شمار مي‌آيد ،تنها پاسخ اوليه خود را تكرار كرد. وي در خصوص پرونده سه تبعه آمريكايي و احضار سارا شورد نيز گفت: خانم شورد طبق مقررات ايران از طريق مقامات قضايي آزاد شده است. اگر او در جلسه محاكمه حاضر نشود وثيقه سپرده شده براي آزادي‌اش ضبط مي‌شود و عدم حضور او مانعي براي محاكمه‌اش نخواهد بود همانطور كه در مورد اتباع ايراني نيز اينگونه است. دادستان تهران اضافه كرد: چنانچه افرادي كه با وثيقه آزاد شده‌اند در جلسه محاكمه حاضر نشوند وثيقه آنها ضبط مي‌شود.
بنابراين قانون راهكار را مشخص كرده، سارا شورد نيز مي‌تواند وكيل گرفته و حاضر شود و از خود دفاع كند، اگر حاضر نشود، حتما وثيقه او ضبط مي‌شود. وي در خصوص اينكه آيا براي بازگرداندن سارا شورد از طريق اينترپل اقدام خواهد شد يا خير گفت: نيازي نيست. زيرا وي وثيقه گذار دارد و براي او وثيقه نقدي سپرده شده است، احضاريه وي به فردي كه ضامن او شده ابلاغ مي‌شود و عدم حضور به معناي ضبط وثيقه است كه اين امر مانع محاكمه نمي‌شود.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سوال ديگري در همين خصوص مبني بر اينكه وكيل سارا شورد مدعي است موكلش رسما احضار نشده، بنابراين وظيفه‌اي براي بازگشت ندارد،گفت: البته احضار وظيفه دادگاه است. همانطور كه مي‌دانيد دادگاه رسيدگي به اتهام اين سه تبعه به تاخير افتاد و حتما در دادگاه بعدي احضار صورت خواهد گرفت. وي گفت: چون اشكالي در زمان احضاريه‌ها بود دادگاه تشكيل نشد و به تعويق افتاد و حتما در دادگاه بعدي طبق قانون احضاريه را به هر سه متهم كه دو نفر از آنها نيز در ايران هستند ابلاغ مي‌كنيم.
دادستان تهران در خصوص وضعيت دو خبرنگار آلماني نيز گفت: پرونده آنها در حوزه تهران نبوده و در تبريز است، اگر در تهران بود حتما توضيح مي‌دادم. وي در خصوص آخرين وضعيت پرونده شهرام جزايري با توجه به گزارش سازمان بازرسي كل كشور كه از تلاش نامبرده براي انتقال برخي از اموال خود قبل از اداي بدهي‌هايش خبر داده بود، گفت: اين گزارش ملاحظه شد، البته اقدامات شهرام جزايري مربوط به زماني است كه وي وكالت‌هايي داده بود و قبل از اينكه اين گزارش بيايد اقداماتي انجام داده بود، اما وي در حال حاضر ممنوع المعامله بوده و از هر‌گونه انتقال املاك توسط وي، با اقدامات تاميني صورت گرفته، جلوگيري مي‌شود.
جعفري دولت آبادي گفت: شهرام جزايري بخش‌هايي از بدهي خود را پرداخت كرده اما در خصوص بخش‌هايي كه سازمان بازرسي كل كشور به آن ايراد گرفته و گزارش داده است، دادستاني حوزه مربوطه اقدامات تاميني زيادي را انجام داده كه بعدا اعلام مي‌شود. وي با بيان اينكه شهرام جزايري پس از گزارش سازمان بازرسي كل كشور ممنوع العامله شده است و با اشاره به اينكه نامبرده هم اكنون در زندان به سر مي‌برد،گفت: كسي كه در زندان است قاعدتا بدون حضور سردفتر يا نماينده سردفتر قادر به انجام معامله نخواهد بود و آن دسته از اقدامات شهرام جزايري در اين خصوص از طريق وكالت‌هايي بود كه قبلا داده بود.
دادستان تهران در خصوص پرونده شكوري راد و اين سوال كه آيا خبر پادرمياني برخي در آزادي وي صحت دارد ، گفت: دادستان كل كشور در اين رابطه توضيح داده است و من اينكه چه اتفاقي در آن خصوص افتاده را تكرار نمي‌كنم. وي با بيان اينكه تحقيقات پرونده شكوري‌راد ادامه دارد،گفت: از لحاظ ما اين پرونده به دادگاه خواهد رفت و اميدواريم در محكمه به اتهامات او رسيدگي شود. جعفري دولت آبادي در پايان از صدور احكام قطعي عمادالدين باقي، حسن زيدآبادي، عباس ابوطالب و خانم مفيدي خبر داد و گفت: طبيعتا اين احكام اجرا خواهد شد و مجازات حبس حداقل احكام آنها است.

1389/8/19 - 12:39 کد خبر : 161114

0 نظرهای شما: