ایران و ترکیه می‌توانند پرچمدار خلع سلاح در جهان باشند

متکی مطرح کرد:

ایران و ترکیه می‌توانند پرچمدار
خلع سلاح در جهان باشند


نفی استانداردهای دوگانه

وزیر امور خارجه گفت: ایران و ترکیه می‌توانند پرچمدار خلع سلاح در جهان باشند تا جهانی عاری از سلاح هسته‌ای داشته باشیم و در دنیایی که برخی می خواهند استانداردهای دوگانه را در آن حاکم کنند با آن مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراد مرجان رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه روز چهارشنبه با منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن اشاره به تلاش‌های دو کشور برای توسعه روابط افزود: ترکیه در صحنه بین‌المللی نگاه جدیدی دارد و امروز به عنوان یکی از کشورهای بزرگ در زمینه گردشگری، تجارت و صدور خدمات مطرح است. وزیر امور خارجه گفت: در دوره جدید، ترکیه به بازیگر مؤثر و عامل تأثیرگذار در منطقه تبدیل و جایگاه منطقه‌ای آن ارتقا پیدا کرده است. ایران و ترکیه به عنوان کشورهای مهم و بزرگ دارای منطق می‌توانند با همکاری یکدیگر اقدامات بزرگی انجام دهند.
منوچهر متکی افزود: ایران و ترکیه می‌توانند پرچمدار خلع سلاح در جهان باشند تا جهانی عاری از سلاح هسته‌ای داشته باشیم و در دنیایی که برخی استانداردهای دوگانه را می‌خواهند حاکم کنند با آن مقابله کنیم. مراد مرجان، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار افزود: ایران و ترکیه دارای پیشینه تاریخی چند صدساله هستند و دو کشور دوست و همسایه به دلیل مشترکات فراوان و همسایگی باید روابط خوب دو کشور را توسعه و گسترش دهند. وی یکبار دیگر از فعالیت‌ هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان حمایت و تأکید کرد: ترکیه در این زمینه در جهت منافع ایران و استقرار امنیت در منطقه کارهای درست و مورد اعتماد انجام می‌دهد و همواره هدف ما پاکسازی جهان از وجود سلاح‌های هسته‌ای است.

تاریخ انتشار، تهران: ۲۱:۱۷ , ۱۳۸۹/۰۸/۱۹

0 نظرهای شما: