بامداد امروز رزمايش "مدافعان آسمان ولايت ‌سه" آغاز شد

بامداد امروز رزمايش
"مدافعان آسمان ولايت ‌سه" آغاز شد
ارژنگي: سراسري بودن و مشاركت كليه نيروهاي پدافندي از ويژگي‌هاي رزمايش است

وي هدف از انجام رزمايش را تقويت اعتماد به نفس، خودباوري، استفاده از مجموعه سامانه‌هاي جديد كه در طول سال گذشته در داخل كشور بهينه سازي و توليد شده‌اند،عنوان كرد.
ايلنا- : سخنگوي رزمايش "مدافعان آسمان ولايت ‌سه"ضمن اعلام خبر آغاز عمليات اين رزمايش، سراسري بودن و مشاركت كليه نيروهاي پدافندي را دو ويژگي متفاوت اين رزمايش با رزمايش‌هاي پيشين عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، امير سرتيپ حميد ارژنگي صبح امروز در منطقه عمومي رزمايش مدافعان آسمان ولايت سه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمايش بزرگ و سراسري مدافعان آسمان ولايت سه با مشاركت يگان‌هاي پدافندي، ساير نيروهاي ارتش، سپاه پاسداران و بسيج از ساعت يك دقيقه بامداد شب گذشته با رمز "يا حسين" توسط فرماندهي قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا ارتش امير سرتيپ خلبان احمدميقاني به كل نيروهاي نظامي در سراسر كشور ابلاغ شد.
وي افزود: در اين رزمايش سراسري نيروهاي پدافندي ارتش، نيروهاي پدافندي سپاه، نيروي‌ انتظامي و نيروهاي بسيج مردمي شركت فعال دارند. اين رزمايش با پوشش سراسر كشور از شب گذشته عمليات آماده باش به تمام واحدها در سراسر كشور ابلاغ شد. سخنگوي رزمايش مدافعان آسمان ولايت سه ادامه داد: در دقايق اوليه بامداد كه رزمايش آغاز شد با شناسايي هواپيماهاي دشمن (نيروهاي نارنجي) در مناطق‌ غربي كشور كه توسط سامانه‌هاي راداري، ديده‌باني و شناساي الكترونيكي كشف شده‌اند، گزارش وضعيت هواپيماها به قرارگاه مركزي ابلاغ شد و بعد از آن دستور عمليات مقابله با هواپيماها صادر شد.
وي گفت: در دستوري كه خطاب به مجموعه‌ يگان‌ها صادر شد هم سيستم‌هاي موشكي ارتفاع پست و هم ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا و هواپيماهاي دراختيار در فرودگاه‌ها آماده به پرواز بوده‌اند، عمليات خود را آغاز كردند و كشف، رهگيري و اخطار به هواپيماهاي دشمن شب گذشته در حدود ساعت 5 بامداد انجام شد. ارژنگي سراسري بودن و مشاركت كلي نيروهاي پدافندي را دو ويژگي متفاوت اين رزمايش با رزمايش‌هاي پيشين عنوان كرد. وي هدف از انجام رزمايش را تقويت اعتماد به نفس، خودباوري، استفاده از مجموعه سامانه‌هاي جديد كه در طول سال گذشته در داخل كشور بهينه سازي و توليد شده‌اند،عنوان كرد.
سخنگوي رزمايش مدافعان ولايت رزمايش سه از سامانه‌هاي دفاع هوايي سيستم‌هاي موشكي برد كوتاه، برد متوسط و برد بلند و سامانه‌هاي راداري ساخت داخل در مجموعه باندهاي فركانسي در اين خصوص ياد كرد وگفت: علاوه بر سامانه‌هاي راداري از سامانه‌هاي ديدباني در اين رزمايش استفاده مي‌شود. وي با بيان اينكه هم‌اكنون مرحله اول رزمايش از جمله اعلام آمادگي استقلال واحدها، ايجاد قرارگاه‌ها در سراسر كشور در كليه مقاطع پدافندي ، اعلام آماده‌باش به كليه مجموعه پدافند كشور تاكنون صورت گرفته است، گفت: از آنجا كه اين رزمايش به صورت دو سويه برگزار مي‌شود ، پروازهاي نيروهاي نارنجي آغاز شد و عمليات شناسايي انجام شد. آنها اخطارهاي اوليه را گرفتند و خوشبختانه تمامي هواپيماهايي كه در اين زمينه اقدام به عمليات شناسايي و اختلال و جنگ رواني كرده‌ بودند كشف و شناسايي شدند، هشدارهاي لازم و عمليات مقابله با آن هواپيماها در اين مرحله انجام شد.
ارژنگي از اهداف ديگر اين رزمايش را استفاده از پدافند غيرعامل و ارزيابي مجموعه پدافند غيرعامل در كل كشور و استفاده از سايت‌هاي شناسايي، دانش و آموزش‌هاي دانشگاه‌هاي نظامي و كسب مهارت‌هاي لازم براي نيروهاي پدافندي در طول رزمايش عنوان كرد. وي گفت: مرحله اول اين رزمايش تا فردا ادامه خواهد داشت

1389/8/25 - 12:07 کد خبر : 162394

0 نظرهای شما: