مرگ «جمال آدم‌خوار»، پايان كار تبهكار حرفه‌اي

مرگ «جمال آدم‌خوار»، پايان كار تبهكار حرفه‌اي
رييس پليس آگاهي تهران:
متهم، گوش زيردستان خود را با دندان مي‌كند
1388/09/07 11-28-2009 16:06:20
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - حوادث
تبهكار حرفه‌اي كه يك‌بار پس از دستگيري از دست ماموران پليس گريخته بود، در آخرين سرقت خود در يك درگيري تن به تن با شليك پليس كشته شد.
به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان ـ رييس پليس آگاهي تهران بزرگ ـ با اعلام اين خبر در رابطه با پرونده اين تبهکار فراري به نام «جمال ـ م» معروف به «آدم خوار»، اظهار كرد: از ابتداي سال 80 شکايت‌هاي متعددي در مراجع انتظامي مطرح شد که نشان مي‌داد، اعضاي يک گروه از سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار به صورت گسترده اقدام به سرقت از مشتريان بانک‌ها و يا صاحبان طلا فروشي‌ها مي‌کنند به طوري که با بررسي‌هاي بسيار از سوي پليس مشخص شد سرکرده اين گروه، سارقي به نام «جمال» است.
وي ادامه داد: در تحقيقات کارآگاهان مشخص شد كه «جمال» علاوه بر هدايت گروه خود، در چند مرحله زماني كه سارقان زيردستش، پس از سرقت اموال سرقتي را به وي تحويل نداده‌اند، براي ايجاد رعب و وحشت در بين سايران، با دندان‌هاي خود اقدام به کندن گوش آن‌ها كرده بود، به طوري که دوستانش به وي لقب «جمال آدم خوار» دادند.
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ اظهاركرد: در حالي که هر روز شکايت‌هاي متعددي از اعضاي اين گروه از سارقان به محاکم قضايي و انتظامي در سطح تهران ارسال مي‌شد، شکايت تعدادي ديگراز شهروندان تهراني به پليس آگاهي حاکي از آن بود كه در چند مرحله اين سارقان پس از شناسايي مشتريان بانک‌ها و تعقيب آن‌ها وقتي در حين سرقت با مقاومت طعمه‌هاي خود روبرو مي‌شدند، با گستاخي تمام اقدام به درآوردن لباس مالباخته کرده و او را برهنه رها مي‌کردند که اين اقدام مجرمانه موجب خدشه‌دار شدن امنيت رواني مردم شده بود.
سرهنگ محمديان افزود: در سال 83 با تلاش و پيگيري‌هاي بسيار کارآگاهان با انجام کارهاي اطلاعاتي، سرانجام پليس آگاهي، اغلب اعضاي گروه «جمال» را يکي پس از ديگري شناسايي و دستگير كرد که سرکرده آن‌ها نيز در يک عمليات غافلگيرانه دستگير و با شکايت صدها نفر از مالباختگان، پرونده شعبه وقت 1156 مجتمع امور جنايي تهران رسيدگي و پس از انجام محاکمه اين متهم به تحمل 12 سال زندان و رد مال در حق شاکيان محکوم شد.
وي ادامه داد: چند ماه پس از متلاشي شدن اعضاي اصلي اين گروه از تبهکاران، چند نفر از اعضاي باقيمانده که پس از دستگيري همدستان خود متواري شده بودند، با يک شکايت صوري و تباني با سرکرده خود او را به يکي از دادگاه‌ها فراخوانده و در مراجعت از جلسه دادگاه به زندان، در ميانه راه به صورت مسلحانه به ماموران مراقب سرکرده خود حمله کرده و «جمال آدم خوار» را فراري دادند. با فرار اين سارق خطرناک بار ديگر موضوع دستگيري وي در دستور کار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و در ادامه فعاليت گروه ويژه‌اي از کارآگاهان پايتخت مشخص شد، «جمال» پس از فرار با هويت جعلي از کشور متواري و به تايلند رفته است.
وي با اشاره به اين كه دستگيري متهم فراري اين بار از طريق پليس اينترپل در دستور كار قرار گرفت، اضافه كرد: در سال 87 با پيگيري‌هاي دامنه‌دار کارآگاهان تهران بزرگ معلوم شد، بار ديگر «جمال» با اسناد و مدارک جعلي به کشور وارد شده است و اين مجرم سابقه‌دار با اطلاع از اين که پليس سايه به سايه در تعقيب اوست، در شهرهاي مختلف حضور پيدا کرد و گروه سرقتي ديگر را از افراد جديد و قديم تشكيل داد.
وي با بيان اين كه عمده سرقت‌هاي جمال و همدستانش در سال‌هاي 87 و 88 متوجه طلافروشي‌ها در مراکز استان‌ها بود، ادامه داد: طلافروشاني که طلا را به شهرهاي مختلف حمل مي‌کردند، از اهداف اصلي گروه جديد «آدم‌خوار» بودند که پس از شناسايي اين افراد و به دست آوردن اطلاعاتي از ساعات تردد آن‌ها‌ در فرصت مناسب سارقان آدم‌خوار اموالشان را به سرقت مي‌بردند.
سرهنگ محمديان افزود: موضوع دستگيري اعضاي اين گروه سارق با جديت بيشتر و با نظارت جعفرزاده ـ معاون دادستان و رييس دادسراي جنايي تهران ـ پيگيري شد و پرونده در شعبه هشت دادياري اين دادسرا مورد رسيدگي قرار گرفت.
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ تصريح كرد: سرانجام در آخرين اطلاعات به دست آمده مشخص شد «جمال» با هويت جعلي «رضا ـ حيات‌الغيب» از ترکيه وارد کشور شده و به مشهد رفته است و با تعدادي از همدستان خود قصد دارد با جمع‌آوري اطلاعات لازم، از چند طلافروشي در مشهد و تهران اقدام به سرقت كند كه در کارهاي اطلاعاتي دامنه‌دار، با اخذ نيابت قضايي از سوي هاشميان ـ داديار شعبه هشت دادسراي جنايي تهران ـ تيم‌هاي ويژه‌اي از کارآگاهان گروه ضربت و عمليات پليس آگاهي پايتخت به مشهد اعزام شدند.
وي گفت: با همکاري تيمي متشكل از کارآگاهان پليس آگاهي مشهد و پايتخت و استقرار اين گروه‌ها در نقاطي از جمله بازار مشهد در ساعت 19 پنجم آذر ماه،« جمال» را كه در مقابل بازار طلافروشي مشهد و با ظاهري کاملا متفاوت مشغول گدايي بود، شناسايي و به محاصره خود درآوردند و «جمال» که با اين شرايط به هيچ وجه انتظار غافلگيري را نداشت، در هنگام دستگيري و با مشاهده کارآگاهان پليس با استفاده از يک قبضه قمه به سوي ماموران حمله‌ور شد تا از اين محاصره فرار کند، اما کارآگاهان نيز عليرغم هشدارهاي فراوان و با توجه به اين‌که قصد داشتند او را براي اطلاعات باارزشش در مورد فعاليت‌هاي گروه، زنده دستگير کنند، با استفاده از قانون به کارگيري سلاح او را هدف گلوله قرار دادند و اين متهم فراري را دستگير كردند.
سرهنگ محمديان با بيان اين كه با دستگيري «جمال»، وي در هنگام انتقال به بيمارستان به هلاکت رسيد، خاطرنشان كرد: با به هلاکت رسيدن اين مجرم حرفه‌اي که 22 سال محکوميت قطعي در پرونده خود داشت، تحقيقات تکميلي در اين ارتباط ادامه دارد و به زودي اخبار جديدي از آخرين فعاليت‌هاي مجرمانه اين تبهکار و شرور باسابقه و همچنين ساير همدستان او اعلام خواهد شد.

0 نظرهای شما: