دستجردی خبر داد:

دستجردی خبر داد:
دو میلیون دز واکسن آنفلوانزا وارد کشور می شود
100 نفر فوت شدند
بوشهر :- خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دو تا سه هفته آینده دو میلیون دز واکسن آنفلوانزای نوع A از فرانسه وارد کشور می شود. به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، مرضیه وحید دستجردی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: برای خرید این تعداد واکسن آنفلوانزای 20 میلیارد تومان اعتبار تامین و پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: پس از ورود این تعداد واکسن آنفلوانزای نوع A در نخستین مرحله افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری که شامل افراد مسن و بیمارانی چون آسم، دیابت و... هستند، واکسینه می ‌شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با تاکید بر اینکه برای افراد سالم تزریق این واکسن ضرورت ندارد، گفت: تنها کسانی واکسینه خواهند شد که در معرض خطر باشند.
دستجردی با بیان اینکه آمادگی کامل جهت مقابله با موج جدید این بیماری هستیم، گفت: اقدامات اولیه صورت گرفته و به شدت به دنبال آمادگی برای مقابله با موج جدید این بیماری هستیم و در همین زمینه بخشهای ویژه و ICU ها تجهیز خواهند شد.
وی اظهارداشت: البته با اقدامات پیشگیرانه ای که صورت گرفته امیدواریم موج جدیدی ایجاد نشود اما در این مرحله از آمادگی بالاتری نسبت به مراحل اول این بیماری که در کشور ایجاد شد، خواهیم داشت.
100 نفر به دلیل آنفلوانزا فوت کردند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با بیان اینکه تا کنون 100 نفر در کشورمان به دلیل ابتلا به این بیماری فوت کرده اند، گفت: میزان فوتیهای کشورمان نسبت به آمارهای جهانی بسیار پایین است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با بیان اینکه در مناطق سردسیر امکان شیوع این بیماری بیشتر است، گفت: حدود 55 تا 60 درصد مبتلایان به بیماری آنفلوانزای A بین سنین 5 تا 24 سال قرار دارند.
دستجردی خاطرنشان کرد: بیش از 99 درصد مبتلایان به این بیماری نیاز به آزمایش ندارند و با استراحت و پیشگیری درمان خواهند شد.

0 نظرهای شما: