بااعلام كاهش قيمت ماده محرک شيشه در كشور؛

بااعلام كاهش قيمت ماده محرک
شيشه در كشور؛
معاون مرکز تحقيقات ملي اعتياد:
نظام‌ هرمي فروش شيشه در كشور، ديگر كارآمدي سابق را ندارد



1388/08/10 11-01-2009 09:17:24
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي
معاون آموزشي مرکز تحقيقات ملي اعتياد کاهش شديد قيمت مواد محرک شيشه را به عنوان شاخصي از کاهش سود توليد و عرضه اين محصول دانست و آن را اتفاقي خوب و اميدوارکننده عنوان كرد
دکتر آذرخش مکري در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، با اشاره به کاهش شديد قيمت مواد محرکه آمفتامين (شيشه)، گفت: عده‌اي بر اين باور هستند که کاهش قيمت برخي مواد که شيشه نيز يکي از مصداق‌هاي آن است در شرايط خاص موجب کاهش انگيزه توليد اين مواد مي‌شود.
دکتر مکري با تاکيد بر اين مطلب که رشد سريع معتادان به شيشه نشان‌دهنده بازاريابي خوب و سريع توزيع‌کنندگان است، گفت: آستانه سود بالا دليل بازاريابي گسترده اين مواد بوده و هنگامي که اين آستانه کاهش يابد، قدرت بازاريابي نيز به دليل کاهش انگيزه افت مي‌کند.
وي فراگيري تکنولوژي توليد شيشه در بين توليدکنندگان را علت عمده کاهش قيمت اين ماده دانست و ادامه داد: توزيع فروش هر گرم شيشه با توجه به اين که از مواد ارزان و در دسترس توليد مي‌شود، 25 هزار تومان است.
معاون مرکز ملي اعتياد با بيان اينکه نظام توزيع شيشه مانند شبکه‌هاي هرمي است، ادامه داد: در نظام هرمي فرد براي اينکه سود بيشتري کسب کند، با تبليغات و تشويق، ديگران را به اين راه هدايت مي‌کند تا سود بيشتري نصيبش شود. هنگامي که آستانه سود به دليل فراگيري تکنولوژي کاهش يابد، نظام‌هاي هرمي به نظام‌هاي سنتي تبديل شده و ديگر کارآمدي سابق را ندارد.
مکري در بخش ديگر صحبت‌هاي خود علت گرايش گسترده افراد به شيشه را فشار تبليغاتي توليد و توزيع‌کنندگان دانست و گفت: تجربه ثابت کرده است که شبکه توزيع هرمي شيشه در ايران بسيار کارآمد است و کاهش شديد قيمت اين ماده محرک سود کمي به جيب توليدکنندگان واريز مي‌کند و انگيزه توليدکنندگان نيز کاهش مي يابد و اين يک اتفاق خوب در عرصه مطالعات اعتياد است.

0 نظرهای شما: