خدمات كاهش آسيب محرمانه ورايگان ويژه زنان آسيب‌پذير افزايش مي‌يابد

رييس اداره ايدز وزارت بهداشت:
خدمات كاهش آسيب محرمانه ورايگان
ويژه زنان آسيب‌پذير افزايش مي‌يابد

بسته‌هاي آموزشي كنترل ايدز به درون خانواده‌ها مي‌رود
1389/05/08 07-30-2010 10:37:36 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: بهداشت و درمان - خانواده
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت از افزايش دسترسي زنان آسيب‌پذير به خدمات مشاوره و خدمات كاهش آسيب خبر داد.
دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، گفت: با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به منظور افزايش دسترسي زنان آسيب‌پذير به خدمات مشاوره و كاهش آسيب، گفت: در حال حاضر پنج مركز مشاوره ويژه زنان آسيب پذير در سطح كشور راه‌اندازي شده و فعال است.
وي در اين باره ادامه داد: براي امسال نيز برنامه‌ريزي شده كه 10 مركز مشاوره ويژه زنان آسيب پذير به مراكز موجود اضافه شود به اين ترتيب تا پايان سال مجموع مراكز مشاوره ويژه زنان آسيب‌پذير در سطح كشور به 15 مركز افزايش خواهد يافت. در مجموع سه مركز در تهران و 12 مركز در سطح استان‌هاي ديگر، خدمات مشاوره را به زنان آسيب‌پذير ارايه خواهند داد.
به گفته رييس اداره ايدز وزارت بهداشت، تمام پرسنل فعال در اين 15 مركز را زنان تشكيل مي‌دهند. در اين مراكز تمام خدمات مشاوره، درمان بيماري‌هاي آميزشي و خدمات كاهش آسيب به طور رايگان و محرمانه به مراجعان ارايه مي‌شود.
وي همچنين از طراحي بسته آموزشي كنترل ايدز براي خانواده‌ها خبر داد و گفت: اين بسته آموزشي مراحل نهايي تدوين را طي مي‌كند. به اين ترتيب خانواده‌ها در ارتباط با برخوردهاي لازم با كودكان، نوجوانان و جوانان در مديريت بحران‌ها آموزش‌هاي لازم را از اين مجموعه آموزشي دريافت مي‌كنند.
وي ادامه داد: به اين ترتيب در قالب بسته آموزشي كنترل ايدز، خانواده‌ها مي‌توانند در ارتباط با كنترل اين بيماري در درون خانواده خود نقش داشته باشند.
صداقت در اين باره افزود: اين بسته‌ آموزشي بسته‌اي جامع است كه چگونگي رساندن آن به درب منازل در دست بررسي است و پس از اجراي آزمايشي در چند استان در مورد آن تصميم‌گيري و سپس به سطح كشور گسترش مي‌يابد.
رييس اداره ايدز وزارت بهداشت در پايان بر نقش رسانه‌ها بويژه رسانه ملي در آموزش و كنترل ايدز در جامعه تاكيد كرد.

0 نظرهای شما: