رسانه‌ها چارچوب‌ خود را رعايت نكردند

افشين قطبي:
رسانه‌ها چارچوب‌ خود را رعايت نكردند
ميوه‌ي اردوي اتريش در هفته‌ي اول ليگ ديده شد
بازي با ارمنستان نكات آموزشي خوبي خواهد داشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: ورزشي - فوتبال
افشين قطبي گفت: اردوي اتريش از هر لحاظ براي تيم ملي مناسب بود و ما ميوه آن را در هفته اول ليگ برتر ديديم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افشين قطبي پس از پايان جلسه كميته فني تيم‌هاي ملي در خصوص مسايلي كه در اين نشست مطرح شد، اظهار كرد: جلسه‌اي در مورد اردوي تيم ملي در اتريش و برنامه‌ريزي آينده اين تيم با مسوولان فدراسيون داشتيم كه از من هم دعوت كرده بودند تا در مورد تيم ملي صحبت كنم. خوشبختانه همه چيز در اتريش خوب بود و ما از اردوي تيم ملي راضي بوديم.
قطبي ادامه داد: ما در آنجا سه بازي تداركاتي انجام داديم و توانستيم در اين سه بازي به آن شكل و شيوه‌اي كه دوست داشتيم در تيم ملي داشته باشيم برسيم و به نظر من پيشرفت خوبي در اين سه بازي براي‌مان حاصل شد و عملكرد خيلي از بازيكنان نيز در اين اردو اميدواركننده بود و من به آينده اين تيم بسيار خوشبين هستم.
قطبي افزود: بحث من در تيم ملي هميشه تيمي بوده است و بايد بگويم كه وضعيت تيم ملي ما برمي‌گردد به اينكه از لحاظ تيمي خوب هستيم يا نه و چيزي كه براي ما مهم است شرايط تيمي ما است. ما تاكنون در تمام تيم‌هاي معتبر و موفق دنيا ديده‌ايم كه شكل تيمي در آنها حرف اول را مي‌زند.
سرمربي تيم ملي درپاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه آيا تيم ملي به بازيكن خاصي مانند "ماكلله" احتياج دارد، خاطرنشان كرد: من فكر مي‌كنم كه در اين 20 سال اخير در هر پستي به دنبال بازيكنان خوب بوده‌ايم و بازيكناني كه شكل فوتبال را به خوبي ارائه دهند . ما در اردوي اتريش هم ديديم كه همه بازيكنان هم در كار حمله و هم در كار دفاع شريك بودند و اين كار بسيار زيبايي است كه در تيم ملي در حال اجراست.
قطبي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه آيا كم شدن بازيكنان لژيونر ايران در اروپا به سود تيم ملي است يا خير؟ تصريح كرد: ‌مسلما هر تيمي كه موفق است بازيكنانش درسطح بالايي قرار دارند. من فكر مي‌كنم كه بازيكني كه هر هفته در بالاترين سطح دنيا بازي مي‌كند مي‌تواند بسيار براي تيم ملي مثمرثمر باشد و البته اين نيز مهم است كه همه بازيكنان تيم ملي در يك سطح باشند.
قطبي در ادامه در خصوص برنامه‌هاي تيم ملي براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا گفت: متاسفانه ما وقت زيادي براي آماده سازي خود تا شروع جام ملت‌ها نداريم. ما يك موقعيت خوب داشتيم كه با اردوي اتريش از آن استفاده كرديم و پس از اين هم ما فقط دو زمان طولاني مدت ديگر داريم كه مي‌توانيم از آنها براي آماده سازي تيم ملي استفاده كنيم.
قطبي ادامه داد: خيلي‌ از باشگاه‌ها از اردوي اتريش انتقاد كردند و گفتند كه اين اردو در زمان مناسبي برگزار نشده است، اما به نظر من ميوه اين اردو در هفته اول ليگ برتر نمايان شد و ما ديديم كه چهار تن از گلزنان تيم‌هاي ليگ برتري از بازيكنان تيم ملي بودند كه آن انگيزه و روحيه را با خود از اردوي تيم ملي به باشگاههايشان برده بودند و اين نشان از مفيد بودن اردوي اتريش دارد.
.
قطبي همچنين در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا، كه موضوع نارضايتي غلامحسين پيرواني از بردن برخي بازيكنان تيم ملي اميد به اتريش چه بوده است؟ اظهار كرد: اين بحث در كميته فني حل شده است و ما هم نمي‌توانيم هيچ بازيكني را بدون هماهنگي با كميته فني به تيم ملي دعوت كنيم. من دوست دارم كه بين مربيان تعامل وجود داشته باشد و مطمئنم كه هيچ مشكلي در ميان نبوده است.
سرمربي تيم ملي در خصوص احتمال برگزاري ديدار دوستانه تيم ملي در برابر ارمنستان گفت: ‌ما مي‌خواهيم از تمام روزهاي فيفا دي استفاده كنيم و تمام تاريخ‌هاي فيفا دي براي ما مهم هستند و دوست داريم كه بيشترين استفاده را از اين روزها ببريم و سعي مي‌كنيم كه در برابر ارمنستان ديدار دوستانه‌اي انجام دهيم و فكر مي‌كنم كه اين بازي براي ما مفيد باشد چرا كه ارمنستان تيم بسيار خوبي است كه اگر در نتايج آن دقت كنيد مي‌بينيد كه در برابر اسپانيا و ديگر تيم‌هاي اروپايي نمايش خوبي داشته است و به نظر من اين بازي مي‌تواند نكات آموزشي خوبي براي تيم ما داشته باشد.
قطبي در ارتباط با حاشيه‌هايي كه در مورد سفرش به هلند ايجاد شد، اظهار كرد: اولا سفر من به هلند نبود، دوم اينكه وقتي فرزندي براثر يك تصادف مصدوم مي‌شود پدر آن فرزند بايد به عيادت او برود و من هم براي عيادت از فرزند مصدومم به مسافرت رفتم و اين يك فرهنگ بسيار زيباست كه ما بايد آن‌را ياد بگيريم و رعايت كنيم.
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال پرسپوليس در ارتباط با اينكه چرا اين‌قدر رسانه‌ها برروي حركات او حساس‌اند، گفت: به نظر من روي همه مربيان تيم ملي حساسيت بسياري وجود داشته است و الان هم كه برروي من حساس‌اند در آينده نيز برروي مربي بعدي حساس خواهند بود. به دليل آشنايي كه با رسانه‌هاي ايران دارم سعي مي‌كنم به مطالبشان زياد توجهي نكنم تا لطمه‌اي برروي تمركزم به تيم ملي وارد نكند.
قطبي ادامه داد: ما در اردوي اتريش سعي كرديم با بهترين تيم‌هايي كه داريم بازي كنيم. من مي‌خواستم در اين اردو بازي اول و سوم را در برابر تيم‌هاي قدرتمند برگزار كنيم و بازي دوم‌مان در برابر تيمي متوسط باشد. من باز هم مي‌گويم كه امكانات خوبي در اردوي اتريش داشتيم و اين اردو از هر لحاظ براي ما مفيد و مثبت بود.
وي خاطرنشان كرد: من در زندگي‌ام ياد گرفتم كه اگر مي‌خواهم موفق باشم بايد از سخت‌ترين شرايط بهترين‌ها را بسازم و اين تفكر نو و خوبي است كه متاسفانه بين ما و بخصوص در ورزش ما وجود ندارد.
قطبي ادامه داد: من به عنوان سرمربي تيم ملي نمي‌توانم برروي حوزه‌ها تمركز داشته باشم و مسايلي كه به من مربوط نمي‌شود را كنترل كنم و فقط بايد به مسايل خودم فكر كنم و اين موضوع كه چه تيمي براي بازي تداركاتي با تيم ملي انتخاب مي‌شود در حوزه كاري من نيست و من از هر بازي كه براي تيم ملي در نظر گرفته شود استقبال مي‌كنم.
وي ادامه داد: رسانه‌هاي ايران در مدتي كه تيم ملي در اتريش بود به طور بي‌نظيري براي ما حاشيه درست كردند و من با تمركز در كارم سعي كردم بهترين جوابي را كه مي‌توانم به اين حاشيه‌ها بدهم و همه مسايل را به حاشيه بردند. من دوست دارم كه براي ساختن تيم ملي همه به هم كمك كنيم حتي رسانه‌ها هم در اين كار با ما شريك باشند.
قطبي خاطرنشان كرد: من تاكنون تجربه زيادي در اردوهاي اين چنيني داشتم و با سه تيم ملي و همچنين چند تيم باشگاهي در آسيا و آمريكا به اردوي مختلفي رفته‌ام و به نظر من امكاناتي كه در اتريش براي تيم ملي فراهم شده بود در سطح تيم ملي ايران بود و مسايلي كه رسانه‌ها در مورد امكانات اين اردو مطرح كردند صرفا براي تخريب تيم ملي بود.
من واقعا نمي‌دانم در مورد اين موضوعاتي كه مطرح مي‌كنند مثل گرماي هوا و وجود پشه در اردو چه بگويم. من خيلي دوست دارم كه فضاي رسانه‌ها بيشتر به سمت كمك به تيم ملي پيش برود و اصلا فرهنگ كمك به تيم ملي در رسانه‌هاي ايران ساخته شود چرا كه ميوه اين ساخت و ساز فرهنگي مي‌تواند در بازي پرسپوليس و استقلال نمايان شود. من دوست دارم كه ما براي سربلندي تيم ملي به همديگر احترام بگذاريم و با هم همكاري كنيم.
قطبي افزود: مشكلات در همه جا وجود دارد اما مهم اين است كه ما به همديگر كمك كنيم تا مشكلاتمان را حل كنيم. خود من به شخصه از فوتبال درس‌هاي زندگي گرفتم و مي‌توانيم اين فرهنگ را در فوتبالمان به وجود بياوريم كه همگي به يكديگر كمك كنيم و با فرهنگ جديدي كه مي‌سازيم فوتبال خوب و زيبايي داشته باشيم.
قطبي اضافه كرد: من توقع داشتم كه رسانه‌ها مسايل اردو را اين قدر زود رسانه‌اي نكنند . به نظر من در تيم‌هاي بين‌المللي هر چيزي چارچوب خاص خود را دارد. بازيكنان و رسانه‌ها هر كدام جايگاه خود را دارند. من هم سعي كردم در تيم ملي اين نظم و انضباط را به وجود بياورم كه هر چيزي در جاي خودش باشد اما متاسفانه رسانه‌هاي ما براي اينكه خود را ثابت كنند و بتوانند هر لحظه از اردوي تيم ملي خبرهايي را منتشر كنند چارچوب خود را رعايت نكردند و باعث شدند حاشيه‌هاي زيادي براي تيم ملي به وجود بيايد.

كد خبر: 8905-04536

0 نظرهای شما: