سياست تثبيت قيمت ارز، تشويق واردات و تخريب توليد ملي است

رئيس اتاق زنجان:

سياست تثبيت قيمت ارز،
تشويق واردات و تخريب توليد ملي است

مردم را تشويق مي‌كنيم در بانك‌ها پس‌انداز كنند و اوراق مشاركت را معاف از ماليات اعلام مي‌كنيم، اين در حالي است كه دنيا به واسطه ماليات اداره مي‌شود/ واردات ميوه در شرايط فعلي به صرفه‌تر از توليد ميوه است.
ايلنا- : رئيس اتاق زنجان گفت: براساس قانون بانك‌ها مكلفند در بخش تجارت 8 درصد تسهيلات ارائه دهند، اما به دليل پايين بودن نرخ بهره به بهانه‌هاي مختلف از اين كار سرباز مي‌زنند.
به گزارش ايلنا، ابراهيم جميلي ضمن تشريح مسائل اقتصادي كشور، ثابت بودن نرخ ارز را يكي از مشكلات تجار عنوان كرد و افزود: قيمت ارز در ايران به شدت پايين بوده و ظرف 20 سال گذشته تغيير محسوسي نداشته است، به گونه‌اي كه در حال حاضر به دليل ارزان بودن قيمت ارز، سفرهاي خارجي در ايران بسيار ارزان‌قيمت است. وي واقعي كردن قيمت ارز را كمك به توليد داخلي دانست و گفت: به‌رغم باور كنوني بالا بردن قيمت ارز به هيچ وجه باعث تورم در جامعه نخواهد شد، بلكه اين مساله موجب رونق توليد در داخل مي‌شود چرا كه در غير اين صورت توليد داخلي محكوم به فنا خواهد بود.
جميلي با تأكيد بر اقتصاد توليد محور يادآور شد: در حال حاضر مردم را تشويق مي‌كنيم در بانك‌ها پس‌انداز كنند و اوراق مشاركت را معاف از ماليات اعلام مي‌كنيم، اين در حالي است كه دنيا به واسطه ماليات اداره مي‌شود. وي افزود: ما به‌جاي تشويق مردم براي سرمايه‌گذاري در بورس كه مستقيماًً بر توليد شركت‌هاي داخلي تأثيرگذار است، آنها را به سپرده‌گذاري در بانك و گرفتن جوايز سوق مي‌دهيم. اين مقام مسؤول واردات ميوه را در شرايط فعلي به صرفه‌تر از توليد ميوه دانست و گفت: وقتي قيمت ارز ثابت است، واردات كالا ارزان‌تر از توليد خواهد بود و ادامه داد اين روند موجب ورشكستي توليدات داخلي خواهد شد.
رئيس اتاق زنجان ايجاد پنجره واحد در گمرك زنجان را كمك به توسعه استان دانست و تصريح كرد: اين اقدام موجب مي‌شود كه ميزان صادرات از گمرك زنجان افزايش يابد.
جميلي راه‌اندازي بورس كالا در شرايط فعلي كه دولت سعي در خلوت كردن تهران دارد، كمك به توسعه استان‌ها دانست و افزود: اگر بتوانيم بورس كالا را در زنجان راه‌اندازي كنيم و با ارائه بسته‌هاي تشويقي به سرمايه‌گذاران و در كنار آن پياده‌سازي منطقه ويژه اقتصادي مي‌توانيم براي استان در ظرف چند سال آينده چشم‌انداز خوبي ايجاد كنيم.

0 نظرهای شما: