مردم کریمه آذربایجان شرقی اگر یارانه لازم ندارند، انصراف دهند

مردم کریمه آذربایجان شرقی
اگر یارانه لازم ندارند، انصراف دهند

تبریز- خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر هدفمند کردن یارانه های وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: مردم کریمه آذربایجان شرقی اگر به یارانه نیاز ندارند انصراف دهند.
افشین کیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: من خودم از دریافت یارانه انصراف داده ام و تاکید می کنم هیچ کس مجبور به انصراف نیست.
وی تصریح کرد: دولت به زور دنبال انصراف افراد نیست، بلکه درخواست می کنیم هر کس نیازی به مبلغ پرداخت شده توسط ستاد هدفمندی یارانه ها ندارد انصراف دهد چون در این صورت سهم اقشار نیازمند و مستمند جامعه افزایش خواهد یافت.
کیانی یادآور شد: در اولین مرحله جمع آوری اطلاعات اقتصادی در استان آذربایجان شرقی در سال 87 حدود 890هزار نفر و در اردیبهشت ماه سالجاری نیز حدود 990هزار نفر سرپرست خانوار فرم اطلاعات اقتصادی خود را پر کرده اند.
وی با اشاره به فعالیتهای پیگیر و مستمر شبکه بانکی کشور گفت: با افتتاح حساب توسط افراد باقیمانده به جرات می توان گفت، پرداخت یارانه ها بدون هیچ مشکل و با قدرت و قوت کافی انجام خواهد شد.
کیانی گفت: ستاد هدفمندی یارانه ها در همه استانها تشکیل شده و رئیس این ستاد استاندار هر استان و همچنین مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز دبیر آن می باشد.
وی مدت زمان تعیین شده برای افتتاح حساب و جمع آوری شماره حساب افراد سرپرست خانوار را کافی دانست و افزود: تمدید و افزایش این زمان فقط با دستور وزیر رفاه امکان پذیر است و در صورت لزوم پس از گزارش و درخواست استاندار و دبیر ستاد استانی طرح هدفمند کردن یارانه های آذربایجان شرقی این زمان با دستور وزیر تمدید می شود.
وی در این رابطه با اشاره به افزایش هزینه های اجرای طرح درصورت تمدید مدت زمان تعیین شده، اذعان داشت: استان آذربایجان شرقی به لحاظ دسترسی به خدمات اینترنتی جزء استانهای رده اول کشور محسوب می شود که به طرق مختلف امکان ورود اطلاعات به سامانه وجود دارد و حدود یک میلیون خانوار در این استان وجود دارد که در طول یک هفته روزانه حدود 130هزار نفر ثبت نام می کنند.
کیانی ادامه داد: با توجه به تجربه استاهای دیگر و بررسی گزارشات و آمارهای مختلف استان آذربایجان شرقی مدت یک هفته برای ثبت اطلاعات خانوارهای آذربایجان شرقی در سامانه هدفمندی یارانه ها کافی دانسته شده است.
کیانی گفت: تا ساعت 10صبح روز چهارشنبه 214هزار و 810نفر سرپرست خانوار برابر با 23درصد جمعیت استان اطلاعات حساب بانکی خود را وارد سامانه هدفمندی یارانه ها کرده اند.
وی به تاثیر رفتار فرهنگی هر استان در پر کردن فرم اطلاعات بانکی اشاره کرد و گفت: روز اول و در همه استانها ثبت نام کم است، روز دوم و سوم ثبت نام بیشتر شده و در روزهای آخر به نهایت خود می رسد.
کیانی گفت: استان ایلام با 90درصد ثبت نام بیشترین آمار را داشته و کمترین آمار نیز در کشور 60درصد بوده است.
وی در رابطه با میانگین ثبت نام گفت: عده ای از مردم فرم اطلاعات اقتصادی را پر نکرده اند، عده ای فرم پر کرده اند اما قصد گرفتن یارانه را ندارند و عده ای دیگر اطلاع رسانی نشده اند، که این مقداربطور متوسط 10درصد جمعیت استانها را شامل می شود.
وی عدد مطلوب ثبت نام را 85درصد دانست و گفت: زیر 85درصد نشان از ضعف اطلاع رسانی است و بالای 90درصد نیز بسیار بعید و مشکل است معدل کشور حدود 85درصد فرم پر شده است.
وی در ادامه یادآور شد: براساس آمارها و پیش بینی های انجام شده میزان ورود اطلاعات بانکی به سامانه هدفمندی یارانه ها در استان آذربایجان شرقی حدود 80درصد خواهد بود.
کیانی تاکید کرد: دوم شهریور ماه جمع آوری اطلاعات تمامی استانها تمام خواهد شد و از پنجم تا پانزدهم شهریور فرصتی داده می شود به کسانی که اطلاع رسانی نشده و اطلاعات آنها باقی مانده است و در نهایت روز 15شهریور ماه کار وزارت رفاه اتمام خواهد یافت.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۱:۳۹ , ۱۳۸۹/۰۴/۳۱

0 نظرهای شما: