ادعاي تعيين زمان ظهور كذب محض است

امام جمعه قم:
ادعاي تعيين زمان ظهور كذب محض است
خبرگزاري فارس: امام جمعه قم ادعاي تعيين زمان دقيق ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) توسط برخي افراد را كذب محض دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله رضا استادي در مراسم جشني كه به مناسبت نيمه شعبان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) برگزار شد، طي سخناني با اشاره به اينكه امام زمان‌(عج) به نظام اسلامي عنايت ويژه دارد، اظهار داشت: اظهار علاقه مردم به امام عصر‌(عج) و برگزاري جشن‌هاي نيمه‌شعبان، جامعه و كشور را از توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان محفوظ نگه مي‌دارد.
*عنايت امام زمان‌(عج) ‌به نظام اسلامي وي افزود: وظيفه ما در زمان غيبت اين امام همام، توجه ويژه به ايشان است البته امام عصر‌(عج) نيز عنايت‌ خاصي به اين كشور دارند. عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه در ادامه با بيان اينكه بيش از 500 روايات از پيامبر اكرم‌(ص) در مورد امام زمان (عج) وجود دارد، گفت: هيچ مسلماني نمي‌تواند منكر اين روايات شود، مگر اينكه در اصل خداشناسي و پيامبر شك كند.
وي در ادامه با اشاره به برخي از شبهات موجود در زمينه امام زمان‌(عج) تصريح كرد: اينكه برخي مي‌گويند امام عصر‌(عج) بعد از مرگ امام حسن عسكري‌(ع) به دنيا آمده، كذب است زيرا ايشان در زمان حيات امام يازدهم شيعيان چشم به جهان گشوده‌اند. آيت‌الله استادي همچنين در خصوص تعيين زمان ظهور توسط برخي از افراد گفت: هيچكس زمان دقيق ظهور اين امام همام را ندانسته و هركس در هر موقعيتي ادعايي در خصوص زمان ظهور داشته باشد، كذب محض گفته است.
*آماده نبودن جامعه، دليل غيبت حضرت وي در بررسي علل طولاني شدن زمان ظهور نيز اذعان داشت: عدم آمادگي جامعه و مردم دليل اصلي طولاني شدن ظهور است و اينكه غيبت آن حضرت طول كشيده، مصلحتي از طرف خداوند است و هيچكس از راز آن باخبر نيست. عضو شوراي عالي حوزه‌هاي علميه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخناني از شهيد مطهري در خصوص گسترش عدالت در جامعه، تحقق اين امر را مستلزم چند شرط اساسي دانست و اظهار داشت: داشتن قوانين عادلانه، اصلي‌ترين شرط لازم براي تحقق عدالت در جامعه است كه خوشبختانه مسلمانان از اين نظر به خاطر دارا بودن قرآن و روايات غني هستند.
وي با طرح اين سؤال كه چرا با داشتن اين قوانين باز هم شاهديم عدالت در جامعه به طور كامل اجرا نمي‌شود، تاكيد كرد: تنها داشتن قانون و تفسير آن كافي نيست و تا وقتي مردم و دولت آن را اجر نكنند، عدالت در جامعه محقق نمي‌‌شود.
*گسترش عدالت نيازمند باور عدالت استادي با بيان اينكه اجراي عدالت نيازمند باور آن است، تصريح كرد: تا مردم يك جامعه به اين باور نرسند كه اجراي عدالت به نفع آنهاست، عدالت محقق نمي‌‌شود. وي با اشاره به برخي از وظايف مردم نسبت به امام زمان‌(عج) اظهار داشت: با توجه به اينكه امروز وضعيت فرهنگي نامناسبي در كشور داريم و دشمنان در راستاي انحراف جامعه گام برداشته و جوانان ما در معرض گناه و خطر هستند، بنابراين بايد والدين، توجه ويژه‌اي به جوانان داشته باشند، چرا‌كه توجه به آنان سبب خشنودي امام زمان‌(عج) است.
*مردم بي‌تفاوت نباشند استادي ضمن تاكيد بر افزايش اظهار علاقه‌ مردم به امام زمان(عج) تصريح كرد: مردم علاوه بر اعتقادات قلبي بايد جنبه عملي را نيز تقويت كرده و نسبت به مشكلات اطراف خود و جامعه اسلامي بي‌تفاوت نباشند و اگر مومني دچار مشكل اقتصادي شد، مساعدت‌هاي مالي صورت گرفته و كوتاهي‌ به عمل نيايد.

0 نظرهای شما: