افزایش آلاینده ازن در هوای امروز تهران

افزایش آلاینده ازن در هوای امروز تهران

رئیس اداره عوامل محیطی موثر بر سلامت وزارت بهداشت گفت: متوسط آلاینده ازن تهران امروز چهارشنبه 112 PCI گزارش شده و در موقعیت ناسالم قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شیدا ملک افضلی افزود: نور خورشید و گرمای هوا با تغییراتی که در شکل آلاینده‌های شیمیایی و اکسیدهای نیتروژن موجود در هوا به وجود می‌آورد موجب افزایش آلاینده ازن در جو شده و هوا را ناسالم کرده است.
وی گفت: ازن یک آلاینده ثانویه است که به طبع نور خورشید و گرما و تاثیر آن بر ترکیبات فتوشیمایی و اکسیدهای نیتروژن و شکستن باندهای شیمیایی این مواد تولید می‌شود. ملک افضلی افزود: این آلاینده برای بیمارانی که سابقه آسم دارند یا کودکانی که مشکلات ریوی دارند عامل خطر محسوب شده و این افراد در گرمای بیش از حد هوا نباید در هوای آزاد ظاهر شوند.
وی، متوسط شاخص آلایندگی ذرات معلق برای کل تهران را روز گذشته 29 تیرماه 97 PCI اعلام کرد و گفت: ایستگاه آزادی با بالاترین آلودگی به میزان 158 PCI بیشترین میزان آلودگی مناطق تهران را گزارش کرده است. رئیس اداره عوامل محیطی موثر بر سلامت وزارت بهداشت افزود: همچنین متوسط آلاینده ازن تهران امروز چهارشنبه 112 PCI گزارش شده که بیشترین میزان را ایستگاههای اقدسیه با 241 و گلبرگ 213 PCI گزارش کرده‌اند و طبق تقسیم ‌بندیهای استاندارد، تهران از نظر میزان آلاینده ازن در موقعیت ناسالم قرار دارد.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۱۰ , ۱۳۸۹/۰۴/۳۰

0 نظرهای شما: