ایران به شرط موافقت غرب با پیشنهاد مبادله سوخت آماده توقف غنی سازی 20 درصد است

داود اوغلو:

ایران به شرط موافقت غرب با پیشنهاد
مبادله سوخت آماده توقف غنی سازی 20 درصد است
وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در صورتی که قدرتهای غربی با پیشنهاد مبادله سوخت ایران موافقت کنند، این کشور حاضر به توقف غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به دیدار روز یکشنبه با "موچهر متکی" همتای ایرانی خود گفت : پیامی که در این دیدار به ترکیه داده شد این بود که اگر نیاز ایران به سوخت برای فعالیتهای تحقیقاتی تامین شود، این کشور از ادامه غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد خودداری می کند.
وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "گیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان سخن می گفت تاکید کرد که پیشنهاد مبادله سوخت هسته ای به امضای ایران، ترکیه و برزیل رسیده و ایران آمادگی دارد که در صورت پذیرش این پیشنهاد از سوی غرب، به نگرانیهای موجود درباره غنی سازی پاسخ دهد.
این در حالی است که پس از امضای توافقنامه تهران در ماه ژوئن، تحریمهای جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت آمریکا و همپیمانانش علیه ایران به تصویب رسیده و یکی از مفاد قعطنامه چهارم ضدایرانی شورای امنیت توقف فعالیت غنی سازی از سوی این کشور است.
خاطرنشان می شود که "سلسو آموریم" وزیر امور خارجه برزیل، "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه و "منوچهر متکی" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست این هفته خود در استانبول بار دیگر بر حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک موضوع هسته ای تهران تاکید کردند.
تاریخ انتشار، تهران: ۲۱:۳۳ , ۱۳۸۹/۰۵/۰۶

0 نظرهای شما: