حكم بازداشت خانگي معصومي‌نژاد لغو شد

سفير ايران در رم خبر داد:
حكم بازداشت خانگي معصومي‌نژاد لغو شد
خبرگزاري فارس: سفير جمهوري اسلامي ايران در رم از لغو حكم بازداشت خانگي خبرنگار صدا و سيما در ايتاليا توسط دادستاني ميلان خبر داد.
سيد محمدعلي حسيني سفير جمهوري اسلامي ايران در رم در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، ضمن تبريك ميلاد با سعادت امام زمان (عج) به هموطنان گرامي اعلام كرد: به دنبال پيگيري‏هاي انجام شده، دادستاني ميلان حكم بازداشت خانگي حميد معصومي‌نژاد خبرنگار صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در ايتاليا را لغو كرد.
وي افزود: «آرماندو اسپاتارو» دادستان ميلان دوشنبه حكم لغو حبس خانگي حميد معصومي‏نژاد را امضا كرد و اين حكم به تأييد خانم «كيارا والوري» بازپرس دادگاه ميلان نيز رسيده است. بر اساس اين حكم معصومي‏نژاد مانند گذشته و ديگر شهروندان، از آزادي انجام فعاليت‌هاي روزمره و كاري خود برخوردار خواهد شد ولي بدون اطلاع مقامات قضايي نبايد خاك ايتاليا را ترك كند.
سفير ايران در رم خاطرنشان كرد: دادستاني ميلان قرار است تا آخر وقت دوشنبه اين حكم را از طريق نيروهاي انتظامي به معصومي‌نژاد رسماً ابلاغ كند. پليس مالي ايتاليا 12 اسفندماه سال گذشته حميد معصومي‌نژاد خبرنگار صدا و سيما در اين كشور را به اتهامات واهي دستگير و زنداني كرد. در تاريخ 10 ارديبهشت 1389 وضعيت بازداشت وي به حبس خانگي با اجازه حضور در محل كار وي در كانون مطبوعات خارجي در رم تبديل شد و معصومي‏نژاد به مدت 3 ماه در حبس خانگي با اجازه فعاليت‏هاي خبري در كانون مطبوعات خارجي بود.
حسيني يادآور شد: هر چند اين حكم به معناي بسته شدن پرونده خبرنگار صدا و سيما در ايتاليا نيست، اما گامي مثبت در پايان يافتن اين ماجرا به شمار مي‌آيد.

0 نظرهای شما: