برخي حرف‌ها در اردوگاه اصولگرايان يك تيراندازي سياسي است

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس:
برخي حرف‌ها در اردوگاه اصولگرايان
يك تيراندازي سياسي است

اگر مي‌خواهيد پس از 33 سال سنگ‌اندازي مقابل راه ايران، يك بار ديگر غيرت ايران را آزمايش كنيد، مانعي نيست/دامن زدن به اختلافات بازي در شطرنج حريف است/واردات نبايد به گونه‌اي صورت گيرد كه به كشاورزان منطقه لطمه وارد شود.
ايلنا:- رئيس مجلس شوراي اسلامي معتقد است افرادي كه اقدامات تحريك‌آميز و اختلاف‌ ايجاد‌كننده انجام مي‌دهند و به اختلافات دامن مي‌زنند، در شطرنج حريف بازي مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايلنا، رئيس مجلس شوراي اسلامي شب گذشته در بيست و سومين يادواره سرداران و 350 شهيد فريدون‌كنار، با اشاره به بيانيه اخير نمايندگان كنگره آمريكا، گفت: اين بيانيه كه هنوز به تصويب نرسيده است نشان‌دهنده چگونگي نگاه آنان به مسائل است. بندي از اين بيانيه در اعلام حمايت از اسرائيل است و به دولت اسرائيل حق داده شده است كه از هر سلاحي عليه ايران استفاده كنند. لاريجاني با يادآوري اينكه رژيم صهيونيستي طي 60 سال گذشته جز دردسرسازي هدفي را دنبال نمي‌كرده است، خاطر نشان كرد: بر اساس گفته آقاي اوباما رابطه اسرائيل و آمريكا بر پيوندي بيش از يك اتحاد استراتژيك استوار است.
وي ادامه داد: در اين بيانيه كه نمايندگان مجلس آمريكا آن را تهيه كرده‌اند و قصد به تصويب رساندن آن را دارند، آمريكا خود را هم‌پيمان رژيم صهيونيستي كه منافع مشتركي با يكديگر دارند معرفي كرده است. لاريجاني با طرح اين سئوال كه كدام يك از ملت‌هاي خاورميانه از وجود رژيم صهيونيستي نفرت ندارند؟، تاكيد كرد: آمريكا سرنوشت خود را با رژيم صهيونيستي پيوند زده است. اينكه گفته مي‌شود موشك‌هاي دوربرد ايران براي رژيم صهيونيستي خطرناك است، جاي اين سئوال را دارد كه مگر رژيم صهيونيستي چه هدفي را در منطقه دنبال مي‌كند كه موشك‌هاي ايران براي آنان نگران‌كننده است؟
رئيس قوه مقننه با اشاره به كلاهك‌هاي اتمي اسرائيل، از سران آمريكا و رژيم صهيونيستي پرسيد: شما حزب‌الله را تروريست مي‌دانيد يا گروهك ريگي را؟ وي افزود: وزارت اطلاعات مي‌بايست اعترافات ريگي را پخش كند تا مشخص شود كه پشت صحنه آن كيست. ريگي اقرار كرده است كه از ناتو و آمريكا دستور گرفته است. به گفته لاريجاني ايران به دفاع از حزب‌الله افتخار مي‌كند، چرا كه حزب‌الله يك نيروي توانمند شيعه است كه فكر اصيل اسلامي را در بدنه خود قرار داده است و اگر هزار بار هم حزب‌الله را تروريست اعلام كنيد، كسي از شما نمي‌ترسد.
رئيس فراكسيون اصولگرايان معتقد است كه آمريكا از واژه‌ها استفاده مي‌كند اما در عمل نسنجيده‌ترين رفتارها را در صحنه بين‌المللي نشان مي‌دهد. وي با اشاره به بخش ديگري از اين بيانيه نمايندگان كنگره آمريكا كه ايران را به مذاكره دعوت كرده است، اذعان داشت: اين شما بوديد كه ميز مذاكره را ترك كرديد و به سراغ قطعنامه رفتيد‎؛ چرا كه قصد داشتيد از طريق مذاكره نيز زور بگوئيد. ايالات متحده آمريكا تاكيد به حل مشكلات هسته‌اي از طريق مذاكره دارد، اما از سوي ديگر به اسرائيل چراغ سبز مي‌دهد. دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي، با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره اهل مذاكره بوده است، تصريح كرد: اگر قصد شما زورگويي است، تصور نكنيد مجاهدان ايران زمين، مجال اقدامات دزدانه و بزن در رو، به شما مي‌دهند.
اگر مي‌خواهيد پس از 33 سال سنگ‌اندازي مقابل راه ايران، يك بار ديگر غيرت ايران را آزمايش كنيد، مانعي نيست. رئيس قوه مقننه، در ادامه ولايت فقيه را بالاترين ركن جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد و گفت: ولايت فقيه از پيش ميزان دشمني‌ها را تشخيص داده و راه را براي ما مشخص مي‌كند. به همين علت است كه دشمنان چه در سنوات گذشته و چه در دولت‌هاي گذشته در سر و صداهاي رسانه‌اي نوك پيكان خود را به سمت ولايت‌فقيه مي‌برد. امروز نيز بايد قدر اين نعمت را بدانيم چرا كه ولايت‌فقيه عامل سرافرازي كشور است.
تا زماني كه فكر جهادي و پيمان با ولايت‌فقيه وجود دارد، سر و صداهاي آنان ارزشي ندارد. لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود ضرورت وحدت در داخل كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت: بايد توجه كنيم كه در شرايط فعلي هيچ عاملي به اندازه وحدت دروني كشور بازدارنده نيست و اگر احساس شود كه همه كشور زير چتر رهبري آيت‌الله خامنه‌اي قرار دارد، راه مستقيمي دنبال مي‌شود. رئيس مجلس به احزاب، گروه‌ها و سياستمداران كشور يادآورشد كه شرايط امروز كشور ايجاب مي‌كند كه اقدامات تحريك‌آميز و اختلاف‌ افكن انجام نشود. چرا كه اگر كسي با سخن و اقدامش به اختلافات دامن بزند در شطرنج حريف بازي مي‌كند. امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند يك راه ثابت هستيم تا همگان در آن قدم برداريم.
رئيس فراكسيون اصولگرايان يادآور شد:‌ ممكن است اختلاف سليقه وجود داشته باشد، اما نبايد تبديل به كدورت جريانات عليه هم شود كه در نتيجه آن تيراندازي سياسي كه به مصلحت كشور نيست، آغاز شود. وي خاطر نشان كرد: به طور طبيعي افراد در مجلس و دولت اختلافات اجتهادي و برداشت‌هاي متفاوت دارند اما اين اختلافات نبايد تبديل به دشمني شود. رئيس فراكسيون اصولگرايان معتقد است كه برخي حرف‌ها در اردوگاه اصولگرايان نيز رفتار اجتهادي براي حل مشكلات نيست بلكه يك تيراندازي سياسي است. عقل سليم انقلاب چنين مجوزي را نمي‌دهد كه به دنبال تخريب افراد باشيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود توجه به توسعه و آباداني كشور را نيز مورد تاكيد قرار داد و گفت: در مجلس وقت زيادي در مورد برنامه پنجم صرف شده است و ما به دنبال آن هستيم كه با مطالعه دقيق آورده‌هاي كشور برنامه‌هاي دقيق‌تري را براي آينده‌ كشور ايجاد كنيم. لاريجاني همچنين با انتقاد از واردات بي‌رويه يادآور شد: واردات نبايد به گونه‌اي صورت گيرد كه به كشاورزان منطقه لطمه وارد شود. من سال گذشته به وزارت بازرگاني تاكيد كردم كه نبايد بيش از نياز كشور برنج وارد شود كه در غير اين صورت به كشاورزان ضرر وارد مي‌شود. لاريجاني معتقد است مازندران بدون صنعت تكميلي امكان جهش نخواهد داشت و مسئله توسعه و آباداني كشور ركن مهمي است كه هم مي‌تواند دغدغه‌ها را رفع كند و هم يك امر بازدارنده است.
رئيس قوه مقننه خاطر نشان كرد: برخي دستگاه‌ها تصور مي‌كنند چنانچه همه چيز دولتي نگاه داشته شود درست است. اما دولتي كردن امكانات به معناي فربه كردن دولت است. لازم به ذكر است كه رئيس مجلس شوراي اسلامي امروز در مراسم بزرگداشت آيت‌الله ميرزا هاشم آملي نيز حضور خواهد يافت.
1389/5/8 - 08:14 کد خبر : 138188

0 نظرهای شما: