صبحانه کاری مصطفوی با سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد

در باغ موزه هنر ایرانی
صبحانه کاری مصطفوی با سفرای
ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد
صبحانه کاری مهدی مصطفوی مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سفرای کشورهای عضو اکو صبح امروز شنبه در باغ‌ موزه هنر ایرانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه مصطفوی در کنار اومیت یاردیم و جوانشیر آخوندف سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان پشت میز صبحانه نشست و پس از رد و بدل کردن تعارفات مربوط به میزبانی و مهمانی این مراسم از اینکه آنها از حضورشان در ساختمان تاریخی باغ‌موزه هنر ایرانی راضی به نظر می‌رسیدند ابراز خشنودی کرد و وعده داد: تلاش می‌کنیم پذیرای برادران خارجی‌مان در چنین جلسات و مکان‌هایی برگزار شود.
مصطفوی همچنین ابراز امیدواری کرد هفته‌های فرهنگی کشورهای عضو اکو با کیفیت مناسب در شهرهای آنها برپا شود.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اهمیت میراث مشترک فرهنگی 10 کشور عضو اکو و لزوم استفاده از قابیلتهای فراوان آن برای حل بسیاری از مسائل امروز جهان تاکید کرد.
مشاور رئیس جمهور از علاقمندی کشورهای عضو اکو به فعالیتهای فرهنگی سخن گفت و یادآور شد: این کشورها در حال حاضر توان فرهنگی بالایی دارند و این پتانسیل قابلیت عرضه به جهان را داراست.
مصطفوی اضافه کرد: باید با استفاده از امکانات خوبی مانند رسانه‌ها، نشریات و سینما، سرمایه فرهنگی مردم منطقه اکو را به جهان عرضه کنیم.
اومیت یاردیم سفیر ترکیه هم در سخنانی کوتاه فعالیت فرهنگی کشورهای عضو اکو را حائز اهمیت توصیف کرد.
همچنین جوانشیر آخوندف سفیر جمهوری آذربایجان هم بر لزوم تدوین برنامه‌ای برای پیشبرد اهداف فرهنگی کشورهای عضو اکو تاکید کرد و گفت: 12 سال پیش من نماینده آذربایجان در اکو بودم. آن زمان حرفهای خوب زیادی زده شد اما هیچکدام اجرایی نشد.
وی ادبیات را میراث مشترک منطقه اکو عنوان کرد و افزود: شخصیتهای فراوانی در این منطقه زیسته‌اند رودکی، نظامی، جلال‌الدین رومی و شمس تنها تعدادی از آنها هستند. اروپا فقط حافظ، سعدی و خیام را می‌شناسد حال آنکه باباطاهر عریان را که سرمایه‌ای برای ایران است نمی‌شناسد.
در صبحانه کاری رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سفرای 8 کشور دیگر عضو اکو حضور نداشتند که مصطفوی دلیل غیبت آنها را اعلام نکرد اما یکی از مسئولان برپایی این مراسم به خبرنگار مهر گفت: آنها در سفرهای کاری در اروپا به سر می‌برند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۲:۱۷ , ۱۳۸۹/۰۵/۰۲

0 نظرهای شما: